شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
دکتر مریم طهماسبی: از مسئولین دانشگاه انتظار میرود به نیروهای جوان اعتماد کنند، زیرا نیروهای جوان افکار و ایده های جدیدی در ذهن دارند. همچنین نیروهای جوان نیز باید قدر این اعتماد را بدانند و در راستای سربلندی دانشگاه و ارتقا سطح علمی کشور تلاش کنند
دکتر مریم طهماسبی بیرگانی عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی و پژوهشگر برتر دانشگاه در سال 93، گفت:سيستم دانشگاهي امكانات لازم را با توجه به شرایط موجود و تعداد بالای اعضاء هیئت علمی، براي پيشرفت و تحقيق در اختيار محققین و پژوهشگران گذاشته است و اين ما هستيم كه بايد به بهترين نحو از اين امكانات بهره بگیریم و باعث پيشرفت و ارتقاي سطح علمی کشور شویم.

محقق برتر دانشگاه در پاسخ به سوالی درباره چگونگي شكل گيري يك ايده در ذهن محقق اين گونه پاسخ داد: ايده نو و بديع حاصل مطالعه عميق و ارتباط با بزرگان و دانشمندان است. يك محقق بايد يك ارتباط بين گروهي متعدد، همه جانبه و طولاني به حيطه مورد تحقیق و خبرگان رشته‌ خود داشته باشد تا چيزهاي جديد ياد بگيرد.

طهماسبی گفت: در موفقيت علمي و پژوهشي توانايي شخصي خيلي مهم است كه اين از طريق مطالعه مستمر و عميق به دست مي آيد.

عضو هیئت علمی دانشگاه توصیه ای هم به محققان جوان و دانشجویان کرد و آن اینکه: فقط بخوانند بخوانند و بخوانند فارغ از اینکه در کدام سطح و مرکز آموزشی در حال تحصیل هستند."

وی تصریح کرد: از مسئولین دانشگاه انتظار میرود به نیروهای جوان اعتماد کنند، زیرا نیروهای جوان افکار و ایده های جدیدی در ذهن دارند. همچنین نیروهای جوان نیز باید قدر این اعتماد را بدانند و در راستای سربلندی دانشگاه و ارتقا سطح علمی کشور تلاش کنند.

طهماسبی گفت: در حال حاضر در کمیته تحقیقات دانشجویی فعالیت دارم و یک پروژه تصویب شده دارم و بقیه پروژه هایم نیز در نوبت رسیدگی قرار دارند، همچنین یک طرح پژوهشی مشترک نیز با یکی از دانشگاههای کانادا در حال انجام دارم.

پژوهشگر برتر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره دلیل انتخاب وی به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه در هفته پژوهش سال جاری، گفت: در سال 93، پژوهشی در رابطه با سرطان کبد و ژن های درگیر در این بیماری بصورت مشترک با یکی از دانشگاههای کشور ایتالیا انجام دادم که در مجله Cancer letter با IF=5.6در زمینه مجلاتQ1  که مرتبط با مباحث سرطان میباشد به چاپ رسید و در هفته پژوهش امسال با این شاخص از سوی کمیته انتخاب پژوهشگران برتر در معاونت توسعه پژوهش دانشگاه به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده پزشکی برگزیده شدم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار