جمعی از مسوولین استانی به بازدید از آخرین سکانس فیلم یوسف هور پرداختند تا این فیلم در یک قدمی اکران قرار گیرد.

"> آخرین سکانس/ یوسف هور ، میراث ماندگار خوزستان
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۵

جمعی از مسوولین استانی به بازدید از آخرین سکانس فیلم یوسف هور پرداختند تا این فیلم در یک قدمی اکران قرار گیرد.

 

شوشان : جمعی از مسوولین استانی به بازدید از آخرین سکانس فیلم یوسف هور پرداختند تا این فیلم در یک قدمی اکران قرار گیرد.

به گزارش شوشان ، معاون سیاسی اجتماعی استانداری استان خوزستان در بازدید از پروژه ساخت فیلم سردار هور با اشاره به اینکه ساخت فیلم یوسف هور از جمله بزرگترین و ارزشمندترین کارهای سینمایی در استان خوزستان می باشد، گفت: امید است با تولید این فیلم شاهد اثرگذاری مطلوب بلحاظ فرهنگی و شناخت کارهای بزرگی که در دوارن دفاع مقدس توسط رزمندگان و بویژه شهید علی هاشمی صورت گرفته است، باشیم.

سید کریم حسینی ادامه داد: مسلما ساخت این دست فیلم ها در خوزستان آغاز تولیدات بیشتر فلیم های سینمایی است، که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در حوزه جنگ وجود دارد، می تواند خوزستان را به قطب ساخت فیلم های دوارن جنگ تبدیل نماید. در این راستا استانداری خوزستان از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه این فیلم افتخار و میراث خوزستان بشمار خواهد رفت گفت: با همت و پشتکاری که در تیم ساخت این فیلم وجود دارد، مطمئنا شاهد فیلمی تاثیرگذار و آموزنده خواهیم بود. فیلم یوسف هور می تواند میراث ماندگار خوزستان و کشور قلمداد شود.

در ادامه ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: 7 ماه از زمان کلید خوردن این فیلم می گذرد و روز گذشته( 3 شنبه 23 خرداد) آخرین مرحله از فیلمبرداری این فیلم نیز به پایان رسید.

حجت الاسلام سید لطف اله سپهر با بیان اینکه 600 میلیون از اعتبارات این اداره کل و 600 میلیون از اعتبارات سایر دستگاه ها برای ساخت این فیلم هزینه و کمک شده است افزود: در این فیلم هزار و 800 نفر بعنوان سیاهی لشکر و 18 نفر بعنوان بازیگران اصلی فیلم ایفای نقش کردند، که از جمله این بازیگران می توان به آرش مجیدی در نقش شهید علی هاشمی و رز رضوی بعنوان همسر شهید اشاره داشت.

وی بیان داشت: شاید در باور خیلی ها تولید این فیلم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان امکان پذیر و قابل باور نبود، اما امروز آخرین مرحله فیلمبرداری این فیلم به پایان رسید تا برای انجام مراحل مونتاژ و صداگذاری به تهران فرستاده شود.

سپهر با بیان اینکه این فیلم در هفته دفاع مقدس اکران خواهد شد، گفت: آقای شادروان بعنوان کارگردان فیلم یوسف هور دست به ابتکار عمل و نوآوری خوبی زد که از یک مکان کاملن طبیعی و دست نخورده استفاده کرد و موجب شد تا تفاوتی محسوس را با سایر فیلم های حوزه جنگ ایجاد نماید. به عقیده من یکسری تفاوت ها وجود دارد که موجب شده تا این فیلم در جشنواره فیلم فجر نیز مدعی کسب مقام باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 2 فیلم دیگر شهید رهبر و شهیبد بهنام محمدی گفت: فیلم شهید بهنام محمدی به اتمام رسید و در 3 خرداد نیز در خرمشهر به اکران در آمد، گفتنی است این فیلم نیز از کاندیداهای راهیابی به جشنواره فیلم فجر می باشد.

سپهر ابراز داشت: فیلم شهید رهبر توسط صدا و سیمای مرکز آبادان تولید خواهد شد اما تا کنون حرکت این مرکز آرام بوده و به همین سبب اتمام آن هنوز به زمان نیاز دارد.

فرمانده قرارگاه جنوب نیز در گفتگو با روزنامه فرهنگ جنوب با بیان اینکه برای تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز این فیلم از تیپ امام حسن مجتبی(ع) و حضرت حجت(ع)استفاده شد، گفت: با توجه به اهمیت و تاثیری که شهید علی هاشمی در جنگ داشت می بایست از کلیه ظرفیت ها و امکانات مان برای ساخت و افزایش کیفیت این فیلم استفاده می کردیم که تا امروز هرآنچه که در توان قرارگاه جنوب بوده است، در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگردان این فلیم قرار گرفته است.

سردار دانش پژوه ادامه داد: امیدوارم که مسوولین فرهنگی توانسته باشند آنگونه که در خور شان نام خوزستان و شهید علی هاشمی است، این فیلم را تولید کرده باشند که قطعن با حضور هنرمندان خوزستانی این اتفاق افتاده است و نسبت به حقی که رزمندگان به گردنمان دارند ادای دین کرده اند.

در پایان کارگردان فیلم سینمایی یوسف هور با بیان اینکه این فیلم از جمله موفق ترین فیلم های دوران جنگ خواهد بود، گفت: این فیلم با اشغال سوسنگرد آغاز می شود و تا شهادت علی هاشمی و ماجراهای پس از آن ادامه پیدا می کند. اما نکته ای که حایز اهمیت است لوکیشن های طبیعی و خاص انتخاب شده می باشد چراکه مکان هایی می باشند که دست نخورده و بکر باقی مانده اند و این تیم برای اولین بار از آنها استفاده می کند.

شادروان ادامه داد: در این فیلم بیش از 4 هزار انفجار ریز و درشت داشته ایم، هزار و 800 نفر بعنوان سیاهی لشکر و 18نفر بعنوان بازیگر اصلی ایفای نقش کرده اند. بنابراین با همه زحماتی که طی این 7 ماه کشیده شده است، کار از ارزش و قدرت خوبی برخوردار شده است. شایان ذکر است این فیلم از زمان 95 دقیقه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه از جمله سخت ترین کارهای سینمایی که تا کنون انجام داده ام این فیلم بوده است گفت: تاکنون حمایت های بسیار خوبی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل کار و امور اجتماعی استانداری خوزستان شاهد بوده ایم اما انتظار می رود در مرحله پایانی فیلم که مرحله فنی می باشد سنگ تمام گذاشته شود، تا بتوانیم متخصص ترین افراد را در مونتاژ و صداگذاری و... بکار گیریم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار