شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
استاندار:
نگاه به نسل جوان و سازمان دانش آموزی باید تقویت شود و مصوباتی که در مجلس دانش آموزی تصویب می شود باید مورد بررسی قرار بگیرد.
پانا:اعضای سازمان دانش آموزی استان خوزستان در سالن جلسات استاندار با عبدالحسن مقتدایی دیدار و گفت و گو کردند. مقتدایی در این دیدار با اشاره به اینکه مجموعه ی استانداری خوزستان فعالیت های دانش آموزی را با حساسیت دنبال می کند ، گفت: اگر یک مملکت بخواهد راه توسعه و پیشرفت را طی کند نباید بین نسل ها فاصله ای احساس شود و تغییر و تحول باید موزون وهماهنگ به پیش برود.

استاندار خوزستان گفت: نسل های قبلی باید همانند جوانان با مسائل جدید و نو آشنا باشند و باید تعارض بین نسل ها به تعامل تبدیل شده و از گسست و فاصله جلوگیری به عمل آید .
وی با تاکید بر اینکه سازمان دانش آموزی خوزستان، با توجه به رویکرد ریاست این سازمان، قابلیت تربیت دانش آموزان مطالبه گر را دارد ، تصریح کرد: اگر دانش آموزان با بینش عمیق تربیت شوند در طوفان حوادث شکست نمی خورند و در نهایت نیز تبدیل به افراد مطالبه گری خواهند شد.
مقتدایی اضافه کرد:در کنار این بینش عمیق ، به صورت طبیعی حس تعهد و مسئولیت نیز در افراد وجود دارد و این سبب می شود تا خروجی های این تربیت به سادگی از کنار مسائل عبور نکنند و در این صورت هیچ کس نمی تواند به این جامعه با تحکم برخورد کند و این امر یک ابزار نظارتی قوی را ایجاد می کند.

مقام ارشد اجرایی استان خوزستان گفت: مهارت های زندگی زمانی ارزشمند هستند که در کنار آن انسانها از تدبیر و مدیریت نیز برخوردار باشند و علاوه بر اینکه با مباحث ملی آشنا هستند بر پازل منطقه ای نیز تسلط داشته باشند.

مقتدایی خاطر نشان کرد:  اگر سازمان دانش آموزی بتواند از هر 1 میلیون دانش آموز 10 هزار نفر را در سال ، تبدیل به افراد مطالبه گر و دارای ویژگی های مدیریتی و مشاوره ای سازد و به جامعه تحویل دهد موفقیت قابل تقدیری را به دست آورده است .

استاندار خوزستان در عین حال بر لزوم حضور یکی از اعضای مجلس دانش آموزی خوزستان در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان و شهرستانها تاکید کرد و افزود: نگاه به نسل جوان و سازمان دانش آموزی باید تقویت شود و مصوباتی که در مجلس دانش آموزی و شوراهای دانش آموزی تصویب می شود باید در شورای برنامه ریزی استان خوزستان و شورای آموزش و پرورش استان وشهرستانها مورد بررسی و قرار بگیرد.

وی در عین حال گفت: تشکل های دانش آموزی با مجمع مشورتی پیوند شهروندی نیز باید مرتبط شوند و تاکید ما بر این است تا خروجی های تشکل های دانش آموزی در استان مورد استفاده قرار بگیرند و مورد حمایت واقع شوندو این ارتباط نباید سطحی و فصلی باشد و باید از تداومی منسجم برخوردار شود.

مقتدایی همچنین گفت: در راستای معرفی فعالیت های دانش آموزی در سطح استان خوزستان باید همایشی با حضور مسئولین برگزار شود و توسط مجموعه ی معاونت سیاسی، اجتماعی استانداری خوزستان ، این امر مورد پیگیری قرار می گیرد.
 
خروجی سازمان دانش آموزی ،شهروندانی با ظرفیت های مورد نیاز جامعه
علیرضا مسرور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی دارای چهار بخش می باشد، گفت: مجلس دانش آموزی ، خبرگزاری پانا، تشکیلات و عتبات عالیات زیر مجموعه های سازمان دانش آموزی هستند.

وی افزود: هر مدرسه یک تشکیلات پیشتاز و فرزانه دارد و ما در سازمان دانش آموزی بر این است که خروجی این سازمان شهروندی با ظرفیت ها و نیازهای مورد نیاز در جامعه پیچیده ی امروز باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان خوزستان در عین حال اظهار داشت که به زودی گردهمایی بزرگ اعضای هسئت رئیسه ی شوراهای دانش آموزی 40 منطقه ی خوزستان با دستور کاری مشخص برگزار می شود و انتظار داریم مسئولین استان با حضور در این گردهمایی ،فعالیت های دانش آموزی را مورد حمایت قرار دهند.
 
فعالیت سازمان دانش آموزی در حوزه ی عتبات و عالیات
زاهد احمدی ،معاون سازمان دانش آموزی خوزستان نیز گفت: سازمان دانش آموزی در کنار کارکردهای اجتماعی ، به مباحث تربیتی ، اعتقادی و مذهبی دانش آموزان و مربیان اهتمام جدی دارد .

وی افزود: همه ساله عمره های دانش آموزی توسط سازمان دانش آموزی انجام می شوند که البته امسال به دلیل روابط ایران و عربستان برگزار نمی شود. و پارسال 93 دانش آموز شاخص و زبده در تمام عرصه ها به عمره ی دانش آموزی اعزام شدند.

احمدی تصریح کرد: اعزام به عتبات داخل کشور همچنین کشور عراق نیز از کارهای صورت گرفته توسط سازمان دانش آموزی است در پاییز 94 میزبانی و سامان دهی مربیان 16 استان در طرح برپایی موکب های حسینی در مرز شلمچه ، برپایی موکب اختصاصی سازمان دانش آموزی در مرز چذابه و میزبانی 800 مربی پیش آهنگ و همکار فرهنگی 2هزار دانش آموز به عتبات عالیات از کارهای صورت گرفته توسط سازمان دانش آموزی است.
 
طرح های پانای خوزستان در جذب دانش آموزان خبرنگار
سارا ممبینی، مسئول خبرگزاری پانای خوزستان نیز در این نشست گفت: از تابستان سال گذشته با تغییر در روند انتشار اخبار در خبرگزاری پانا ، علاوه بر اخبارآموزش و پرورش پوشش اخبار استانی را در دستور کار قرار دادیم و موفق شدیم میانگین انتشار اخبار روزانه و ماهانه در خبرگزاری پانای خوزستان را افزایش دهیم و با همت مجموعه ی پانای خوزستان، از بین 32 استان ، به رتبه ی یک در کیفیت اخبار تولیدی  دست پیدا کردیم .

ممبینی در عین حال پانای خوزستان را با توجه به تعداد دانش آموزان علاقمند و همکاران فرهنگی ، دارای ظرفیت های بالایی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از رسالت های خبرگزاری پانا در راستای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت دانش آموزان خبرنگار می باشد اجرای طرح " هر مدرسه ، دو خبرنگار " و استقرار دفاتر پانا در مدارس ،را با هدف مدیریت صحیح فرآیند پوشش و ارسال اخبار در دست اقدام داریم و امیدواریم  پویایی را در خبرگزاری پانا حفظ کنیم.
 
سازمان دانش آموزی هزارو 300 گروه دانش آموزی را رهبری می کند
کوروش چالنگی، مسئول تشکیلات سازمان دانش آموزی ، نیز گفت: وظیفه ما در تشکیلات این است که آنچه مدارس به دانش آموزان آموزش نمی دهند را ما در سیستم دانش آموزی به دانش آموزان انتقال دهیم .

وی افزود: هم اکنون سازمان دانش آموزی هزارو 300 گروه را رهبری می کند و هزار و 300 مربی نیز تحت عنوان مربی پرورشی در گیر آموزش دانش آموزان در گروه های پیشتاز و فرزانه می باشند.
چالنگی خدمات ارائه شده به دانش آموزان را آموزش فعالیت های اردویی دانست و گفت: شیوه ی مستقل زندگی کردن ، امداد و کمک های اولیه ، جهت یابی و... از فعالیت هایی است که در اردو ها به دانش آموزان آموزش داده می شود. وی در عین حالا خواستار حمایت تصویری فعالیت های سازمان دانش آموزی توسط صداو سیمای خوزستان شد.
 
اجرای طرح های ملی در سازمان دانش آموزی
 نوشین فرهادی ،مسئول روابط عمومی سازمان دانش آموزی نیز گفت: نمود عملکرد اجتماعی و فرهنگی سازمان دانش آموزی به طور عملی در جامعه مشهود است و بسیاری از خروجی های این سازمان هم اکنون از گردانندگان اصلی رسانه های خوزستان و شاغل در روابط عمومی های دستگاه های مختلف هستند .

وی افزود: سازمان دانش آموزی در عین حال مجری طرح های ملی همچون " هر مدرسه یک نهالستان " نیز می باشد و در طی اجرای این طرح به دانش آموزان فرهنگ نگهداری از محیط زیست را آموزش می دهد.

فرهادی همچنین سالم سازی بوفه ی مدارس و آموزش های مقابله دانش آموزان با حوادث غیرمترقبه را از فعالیت های دیگر سازمان دانش آموزی عنوان کرد و گفت: سازمان دانش آموزی دارای پتانسل های بالایی است و می تواند بین دانش آموزان و جامعه پیوند برقرار کند.

مجلس دانش آموزی محلی برای تمرین دموکراسی
محمد ابراهیمی ، عضو هیئت رئیسه ی مجلس دانش آموزی کشور نیز در این دیدار گفت: مجلس دوره ی هفتم دانش آموزی ،مجلس اولین ها لقب گرفت و ما در این مجلس ضمن ورود به تمامی مسائل کشور ، اولین بیانیه های رسمی پیرامون مسائل روز کشوری ، اولین کارگروه های تخصصی و اولین اجلاس شوراهای دانش آموزی را برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش تمامی اعضای مجلس دانش آموزی تحقق اهداف دانش آموزان است، افزود: ما نمایندگان 900 هزار دانش آموز خوزستان هستیم و انتظار داریم علاوه بر سازمان دانش آموزی مورد حمایت مسئولین استانی نیز قرار بگیریم و اگر مسئولین به دانش آموزان بها ندهند بدهکار یک نسل بزرگ خواهند شد .

وی مجلس را محلی برای تمرین دموکراسی دانست و گفت: در حال حاضر باید کار به جوانان سپرده شود و معتقدیم هستیم که نمایندگان مجلس دانش آموزی می توانند مشاوران خوبی برای استاندار خوزستان باشند.
 
عملکرد مورد تایید مجلس دانش آموزی خوزستان
 شقایق علوانی پور، عضو هیئت رئیسه ی مجلس دانش آموزی خوزستان نیز با اشاره به اینکه طرح های ابتکاری نمایندگان مجلس دانش آموزی استان خوزستان در مجلس کشور بازتاب زیادی دارند، گفت: طرح های کمیسیون شورای های دانش آموزی از طرح هایی است که سند آن  توسط اعضای مجلس دانش آموزی خوزستان تنظیم و به مجلس دانش آموزی کشور ارائه شده است و تا کنون عملکرد هیچ استانی به اندازه ی خوزستان مورد تایید دبیرخانه ی مجلس دانش آموزی کشور نبوده است .

وی همچنین گفت: تدوین سندعدالت آموزشی در راستای بهره مندی تمام دانش آموزان از عدالت آموزشی ،از برنامه های مجلس دانش آموزی استان خوزستان است .
 
مهندسی فرهنگی ابزاری در راستای رسیدن به عدالت آموزشی
فاطمه سیاحی ،رئیس کمیسیون شورای دانش آموزی مجلس هفتم نیز گفت: رفع تبعیض های قومی و جنسیتی در مناطق مرزی و دو زبانه و ایجاد عدالت آموزشی در مناطقی با کثرت اقشار و قومیت ها از اهدافی است که در قالب سند عدالت آموزشی توسط اعضای مجلس دانش آموزی مورد پیگیری قرار می گیرد .

وی مهندسی فرهنگی را یکی از ابزارهای رسیدن به عدالت آموزشی دانست و برهمکاری ، همیاری و همفکری مسئولین و اقشار جامعه در جهت نیل به این هدف تاکید کرد.




نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار