شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
سید بهزاد علوی:
بیش از 1500 نفر از شخصیت‌های برجسته در سطح استان و کشور اعم از رؤسای دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها، نهادها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ برای حضور در کنگره دعوت شده‌اند.
 سید بهزاد علوی در دومین جلسه کمیته علمی نوزدهمین کنگره همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت که امروز، 14 دی‌ماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با بیان این‌که از جلسه قبل تاکنون اقدامات متعددی برای هماهنگی فعالیت‌های علمی کنگره و اطلاع‌رسانی آن انجام شده است، اظهار کرد: بیش از 1500 نفر از شخصیت‌های برجسته در سطح استان و کشور اعم از رؤسای دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها، نهادها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ برای حضور در کنگره دعوت شده‌اند.
 
وی با اشاره به این‌که بخشی از این دعوت‌نامه‌ها جنبه اطلاع‌رسانی داشته است، افزود: حدود 75 شخصیت که می‌توانند اثرگذاری نافذ بر توسعه استان داشته باشند، از سوی استاندار برای حضور در کنگره دعوت شدند که حضور بعضی از این افراد از جمله دکتر فرهادی وزیر علوم، آقای فریدون مدیرکل حوزه وزارتی وزارتخانه، دکتر احمدی معاون پژوهشی وزارت، مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، سیدمحمدعلی سید ابریشمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاون وی غلامرضا سلیمانی، دکتر علی اصغر توفیق معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن، تجارت، دکتر محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری معاونت علمی رییس‌جمهور، عباس شعري‌مقدم معاون وزير نفت و مديرعامل شرکت ملي پتروشيمي، عباس علی‌آبادی مدیرعامل مپنا و دکتر نصرت‌الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران قطعی شده است.
 
دبیر نوزدهمین کنگره همکاری‌های دولت‌، دانشگاه و صنعت با اشاره به برگزاری جلساتی با مدیران عامل شرکت‌های مختلف با حضور استاندار، از همه شرکت‌هایی که کمیته این کنگره را همراهی کردند قدردانی کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده پیش‌بینی برپایی یک نمایشگاه در قالب 50 غرفه با حضور دانشگاه‌ها و صنایع استان و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.
 
علوی همچنین از همکاری بسیارخوب رؤسای دانشگاه‌ها قدردانی کرد و با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در خصوص این کنگره، اظهارکرد: در روز دوم کنگره بازدید اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان از صنایع استان شامل صنایع نفت، فولاد و نیشکر پیش‌بینی شده است.
 
وی همچنین درخصوص انعقاد 12 تفاهم‌نامه همکاری میان وزاری علوم و نفت برای اجرای پروژه‌های پژوهشی وزارت نفت توسط هفت دانشگاه و مرکز پژوهشی کشور، با طرح این پرسش که چرا از دانشگاه‌های خوزستان و دانشگاه شهید چمران که قطب صنعت کشور محسوب می‌شود میان هفت دانشگاه طرف قرارداد وزارت نفت حضور ندارند، تصریح کرد: 30 درصد صنایع کشور در خوزستان مستقر هستند و حدود 30 هزار نفر عضو هیأت علمی توانمند در استان فعالیت می‌کنند. چرا نباید دانشگاه‌های خوزستان یکی از مراکز طرف قرارداد وزارت نفت باشند؟
 
رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز با بیان این‌که این موضوع را در کنگره مطرح خواهیم کرد، از پیش‌بینی انعقاد تفاهم نامه‌هایی میان دانشگاه‌ها و صنایع استان خبر داد و گفت: یکی از خروجی‌های کنگره انعقاد تفاهم‌نامه میان صنایع و دانشگاه‌های استان است که ضمانت اجرایی این تفاهم‌نامه‌ها حضور مسئولان ارشد کشور، استاندار و پیگیری از سوی کنگره خواهد بود.
 
علوی افزود: بیانیه پایانی کنگره نیز توسط کمیته علمی پیش‌بینی و پیش‌نویس آن تهیه شده است که در پایان کنگره خطاب به رییس‌جمهور و مسئولان ارشد کشور ارایه خواهد شد و اهداف و خواسته‌های برگزارکنندگان کنگره در آن عنوان می‌شود؛ رویکرد این کنگره توسعه استان است که بتواند دستاوردی برای خوزستان داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: از مجلس نیز رؤسای کمیسیون‌های انرژی و صنعت برای حضور در کنگره دعوت شده‌اند و تلاش شد که در مدعوین هیچ بخشی از صنعت و دانشگاه مغفول نماند؛ همچنین از تعدادی از صاحبنظران صنعتی عراق برای حضور در کنگره دعوت شده است. امیدواریم برگزاری این کنگره گامی برای توسعه استان، ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت، کاهش حلقه‌های مفقوده این ارتباط، افزایش ثروت در خوزستان، رونق کسب و کار و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان باشد.
 
علوی همچنین در خصوص پیشنهادات ارایه‌شده با بیان این‌که بیشترین درخواست‌ها در موضوع پنل‌ها لحاظ می‌شود، گفت: در خصوص بندهای بیانیه هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ همچنین هیچ دغدغه‌ای در خصوص طرح مسایل استانی در پنل‌ها نداریم و می‌توان همه پنل‌ها را به مسایل و موضوعات استان اختصاص داد زیرا هر آنچه که درباره استان مطرح کنیم 80 درصد آن درباره کشور صدق می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار