اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۷۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
صالحپور گفت: مسائل فرهنگی در همه زندگی انسان ها نقش دارند.امیدواریم این جلسات با همفکری شما مستمر باشد و اشکالات موجود برطرف شده و زمینه اصلاح و ارتقاء فرهنگ شهروندان فراهم شود.
نشست تخصصی بررسی مسائل فرهنگی واجتماعی کلانشهر اهواز با جمعی از نخبگان فرهنگی در سالن جلسات معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری برگزار شد.

در این نشست که با حضور اعضاء کمیسیون فرهنگی و جمعی از نخبگان فرهنگی شهر اهواز برگزار شد ، امیر آهن معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شیخ نمر و جمعی از شیعیان مظلوم و محکوم کردن جنایات بیشمار آل سعود ابراز امیدواری کرد، که انشاا... جهان اسلام هرچه زودتر از جنایات آل سعود رهایی یابد.

وی در خصوص این نشست تخصصی گفت: به لطف خدا از سال 1386 معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری فعالیت خود را شروع کرد . معاونت فرهنگی پیشانی شهرداری به حساب می آیند و تا به امروز خدمات ارزنده ای به شهروندان ارائه نموده است. متاسفانه امسال در ابلاغیه ای که وزارت کشور صادر کرد بنا بر حذف معاونت های شهرداری ها بود ولی با حمایتی که شورا به عمل آورد معاونت فرهنگی ابقاء شد و موجی در کشور راه افتاد و به سایر کلانشهر ها و حتی دفتر مقام معظم رهبری نیز رسید که تذکری نیز از سوی مسئول دفتر مقام معظم رهبری به وزارت کشور صادر شد.

معاون شهردار اهواز افزود: معاونت فرهنگی به لطف خدا توانسته ارتباط خوبی با مساجد برقرار کند. همچنین با جمع بندی هایی که با اعضاء کمیسیون فرهنگی بخصوص جناب آقای رضوی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اتاق فکری برای معاونت فرهنگی وکمیسیون داشته باشیم تا از نظرات مختلف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برنامه 5 ساله شهرداری اهواز توسط اساتید محترم دانشگاه شهید چمران در حال تدوین است.ولی مقداری در این برنامه خلاء هایی ایجاد شده که ما تصمیم گرفتیم از همفکری نخبگان فرهنگی در این راستا استفاده کنیم تا به نتایج مطلوبی برسیم.

در ادامه این جلسه رضوی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: این ایام ، ایام سختی برای عالم تشیع است و انشاا... آل سعود جزای اقدامات فجیعی را که انجام دادند ببینند.این اقدامات نشان می دهد که تشیع علوی مسیر خود را طی می کند.

رضوی افزود:از سال 86 معاونت فرهنگی تاسیس شد ولی در ساختار جدیدی می خواستند شهرداری را کوچک کنند و به سراغ معاونت فرهنگی رفتند اما همه ایستادند و معاونت فرهنگی شهرداری تثبیت شد.

وی گفت: حوزه مشکلات فرهنگی ما خیلی وسیع است از مسائل فرهنگی گرفته تا مسائل فکری. از طرفی ما فکرمان و اعتبارمان و پولمان محدود است ولی باید با همفکری ببینیم کدام اولویت است و معاونت فرهنگی این آمادگی را دارد که از افکار و اندیشه ها استفاده کند.  

رضوی افراد حاضر در جلسه را مشت نمونه خروار نیروهای فرهنگی دانست و گفت: انشا ا... این جلسات مستمر باشد.

صالحپور عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز گفت: شهرداری در حال تدوین برنامه 5 ساله دوم خود است که بخشی از این برنامه های ، برنامه های فرهنگی است که محور حرکت شهرداری اهواز است.

وی افزود: برخی معتقد هستند که شهرداری فقط مسئول دنیای مردم است ولی ما معتقدیم که دنیا و آخرت ما از هم جدا نیست و آخرت هم بوسیله عمل ما در دنیا رقم زده می شود.اگر موقعیتی فراهم شود که شهروندان اعمال دنیایی خود را به درستی انجام دهند زمینه فراهم می شود که آخرت نیز رستگار شوند.     

صالحپور گفت: مسائل فرهنگی در همه زندگی انسان ها نقش دارند.امیدواریم این جلسات با همفکری شما مستمر باشد و اشکالات موجود برطرف شده و زمینه اصلاح و ارتقاء فرهنگ شهروندان فراهم شود.

ابریشم کار دیگر عضو کمیسیون فرهنگی نیز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شیخ نمر گفت: کشور ما تمدنی چند هزار ساله دارد و بعد از ورود اسلام و تشیع دو فرهنگی قوی کنارهم قرار گرفتند. ما باید افتخار کنیم که ایرانی هستیم و دینمان اسلام است ولی متاسفانه با وجود این دو فرهنگی اصیل و قوی خیلی از جوانان به سمت فرهنگ غربی رفته اند. این برای ما سم است ما باید به شیوه ای عمل کنیم که روز به روز ارزشهای خود را بیشتر نشان دهیم.

وی در ادامه گفت: همه در این زمینه تلاش میکنند ولی معضل تکروی وجود دارد و انشاا... این جلسات بابی شوی برای اینکه موازی کاری کمتر صورت گیرد.

گفتنی است در این نشست نخبگان فرهنگی شهر اهواز از جمله یاسین معتوکی ، سید ناصر موسوی نژاد ، حجت الاسلام سید علی جزایری ، حجت الاسلام  صادق عیدی ، علی بهرام زاده ، مسعود حیدری نژاد ، حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی ، حجت الاسلام محمد حسین پورسانی ، سید مصطفی موسوی ، سید محسن موسوی زاده و جمعی از مدیران فرهنگی شهرداری حضور داشتند. 

این نشست دوشنبه 14 دی ماه در سالن جلسات معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری برگزار شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
comment
0
0
comment مسعود حمیدی نژاد نه حیدری نژاد.شوشان دقت کن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
comment
0
0
comment مسعود حمیدی نژاد نه حیدری نژاد.شوشان دقت کن
comment
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
comment
0
0
comment بیشترشبیه جلسه اصولگرایان بودتانخبگان فرهنگی...
comment
خسته نباشي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
comment
0
0
comment باز جاي. شكر باقي كه شهرداري اهواز با اين پولي اين جلسات برگزار مي كند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار