اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
در آیین کلنگ زنی خط انتقال آب از دارخوین به شادگان و به همت سازمان آب و برق خوزستان مطرح شد:
هدف اصلی ما در طرح همان طور که عنوان شد رساندن آب با کیفیت به دست مردم است، اما انتظار ما هم این است که در این مسیر معارضی نداشته باشیم و مردم همه با هم در اجرای پروژه ما را همکاری کنند،
شوشان- میثم حلالی نصب:
پروژه خط انتقال آب شرب از دارخوین به شادگان به طول 26 کیلومتر با لوله های فولادی 1300 میلیمتری با حضور جمعی از مسئولین محلی و جمع کثیری از مردم شهرستان شادگان در نزدیکی های تالاب شادگان و در روستای صراخیه در جوار لوله قدیمی که 50 سال از عمر آن می گذرد و هم کیفیت و هم کمیت آب را تحت شعاع قرار داده بود به زمین زده شد.
این پروژه که قرار است ظرف مدت 10 ماه و با اعتبار 80 میلیارد تومانی به نتیجه برسد کارفرمایی به نام سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکاری به نام قرارگاه خاتم الانبیاء دارد، همچنین اینکه ظرفیت انتقال آب این خط 1150 لیتر در ثانیه است که بنا به گفته مجری این طرح در صورت تامین اعتبارات لازم این در طرح در موعد مقرر و یا حتی زودتر از زمان پیش بینی شده به بهره برداری خواهد رسید.
دکتر صادق حقیقی پور معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان و مجری طرح انتقال آب از دارخوین به شادگان گفت: وظیفه سازمان آب و برق خوزستان تامین آب از رودخانه و تحویل آن به تصفیه خانه شرکت های آب و فاضلاب شهری است، اما در تنها موردی که سازمان آب و برق خوزستان پا را فراتر از وظایف خود گذاشته است شادگان است، زیرا مردم این منطقه در محرومیت به سر می برند و در زمان های مختلف به خصوص در ایام جنگ شهدای فراوانی را تقدیم کشورمان کرده اند، از این رو ما هم مسئولیت های خود را محدود نکرده ایم و در این پروژه ساخت ایستگاه پمپاژ در تصفیه خانه و مخزن و نیز اصلاح کانکشن ها را هم انجام دادیم در حالی که چنین فعالیت های در شرح وظایف ما وجود نداشته است.
وی ادامه داد: این حرکت ها ناشی از نگاه مثبت مدیران بالادستی و مدیران ارشد سازمان آب و برق خوزستان است، البته در این پروژه دوستان ما در شرکت آب جنوب شرق نیز تلاش های شبانه روزی داشته اند تا بتوانند آب را با کمیت و کیفیت مناسب به مردم برسانند.
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه طرح فوق تکمیل کننده طرح قبلی می باشد گفت: این طرح با هدف افزایش ظرفیت میزان انتقال آب شرب به شادگان و برای رفع نیازهای اساسی آب شرب شهرستان شادگان به اجرا درخواهد آمد، این در حالی است که سازمان آب و برق خوزستان یک سازمان پروژه محور است و هیچ گونه درآمدی از پروژه های آبرسانی به دست نمی آورد.
مجری طرح انتقال آب از دارخوین به شادگان تصریح کرد: هدف اصلی ما در طرح همان طور که عنوان شد رساندن آب با کیفیت به دست مردم است، اما انتظار ما هم این است که در این مسیر معارضی نداشته باشیم و مردم همه با هم در اجرای پروژه ما را همکاری کنند، زیرا بعضا در برخی موارد ارگان هایی که قصد خدمت رسانی به آنها را داریم به ما مجوز کار نمی دهند و مشکلاتی برای ما ایجاد می کنند، این در حالی است که قرارگاه خاتم الانبیاء با حدود 200 میلیارد تومان طلب از سازمان آب و برق خوزستان همچنان بدون هیچ گونه مشکلی با ما همکاری می کند.
حقیقی پور اظهار داشت: با توجه به وسعت خوزستان اینکه حدود 30 درصد آب های سطحی کشور در استان ما جاری است یک موضوع بسیار شگفت انگیز و یک نعمت بزرگ خدادادی است و اینکه رودخانه ها و سدهای فراوانی را در دل استان خود می بینیم، اما با توجه به اینکه منبع اصلی تامین کننده آب شرب خوزستان آب های سطحی هستند و در کنار این مسئله فعالیت های کشاورزی و صنعتی وتخلیه زه آب آنها به رودخانه ها را داریم، کیفیت آب شرب تنزل پیدا می کند و با توجه به وجود تصفیه خانه های قدیمی در استان و اینکه این تصفیه خانه تنها قدرت رفع کدورت آب را دارند و نه املاح شیمیایی را یک سری مشکلات ایجاد شده است.
وی ادامه داد: از این رو تلاش کردیم تا آب شرب مورد نیاز مردم را از پشت دریاچه سد دز که از با کیفیت ترین آب های استان است تامین کنیم.
وی گفت: طرح آبرسانی غدیر بزرگترین طرح آبرسانی در طول تاریخ کشور و خاورمیانه است، زیرا این طرح به 25 شهر و 1608 روستا در استان خوزستان آبرسانی می کند، لازم به ذکر است این طرح با اعتباری حدود 7 هزار میلیارد تومان برآورد از سال 1378 آغاز شده و با همت قرارگاه خاتم الانبیاء در حال اجراست و سازمان آب و برق خوزستان در این طرح 70 درصد هزینه کرد خود را از منابع داخلی سازمان که می توانست در زمینه هایی همچون اضافه کار و هزینه های داخلی خرج شود استفاده کرده است.
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان بیان داشت: از خرداد ماه سال جاری و با سفر وزیر به شادگان ما روزانه 50 هزار متر مکعب آب با کیفیت به شادگان انتقال می دهیم و در این مسیر 54 کیلومتر خط لوله اجرا شده است که این لوله ها 51 اینچی و بسیار گران قیمت هستند و با احتساب هزینه های اجرا و نصب هر متر لوله حدود 3 میلیون تومان هزینه در بردارد از این رو برای اجرای 26 کیلومتر خط لوله در این فاز اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان نیاز است، اما ما برای مردم شادگان به غیر از این طرح، طرحهای دیگری هم داریم.
مجری طرح انتقال آب از دارخوین به شادگان اظهار داشت: با اجرای این طرح انتظار داریم که شرکت آب و فاضلاب دیگر مشکل کمی و کیفی در راستای تامین آب شرب مردم نداشته باشد، از این رو از پیمانکار طرح هم می خواهیم که تا جایی که امکان دارد از نیروهای بومی استفاده کند ولی نه تا این اندازه که باعث تعطیلی طرح شود.
همچنین بهروز فرج اللهی فرماندار شهرستان شادگان گفت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه هایی بوده است که در بهار امسال و با سفر وزیر نیرو به شادگان استارت آن زده شد و با پیگیری های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و حمایت های بی دریغ مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و معاونین وی و از همه مهمتر استاندار به نتیجه رسید و خط لوله 40 اینچی که عمر بالای 50 سال دارد و کیفیت و کمیت آب شرب را با مشکل مواجه کرده بود برطرف می سازد.
وی ادامه داد: قطعا این پروژه جدای از افزایش کیفیت و کمیت می تواند در هزینه های تعمیر و نگهداری هم به شدت ما را یاری کند، از این رو قطعا مردم تشنه چنین خدماتی هستند و تا جایی هم که امکان دارد به یاری متولیان امر خواهند شتافت، زیرا این موضوع باعث ایجاد بیماری ها و مشکلات فراوانی برای مردم شده بود و امیدواریم با همت و درایت مسئولین تا 8 ماه آینده به نتیجه برسد و معارضین سر راه هم این را به یاد داشته باشند یک روز ممانعت باعث عقب ماندگی پروژه می شود و به شهر و سلامت مردم ضربه می زند.
فرماندار شادگان در پایان گفت: امیدوارم با توجه به اینکه انتخابات مجلی را پیش روی داریم مردم با انتتخاب اصلح ترین فرد بتوانند در توسعه شادگان نقش مهمی را بیافرینند.
حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی امام جمعه شهرستان شادگان نیز در این مراسم گفت: من آغاز این پروژه را به مردم و مسوولان شادگان تبریک می گویم و از دست اندرکاران و مسوولان پیگیری و اجرایی این پروژه نیز تشکر می کنم و امیدوارم مشکل آب شرب مردم شادگان با اجرای این طرح مرتفع شود و مردم از آب شربی سالم و با کیفیت بهره مند شوند.
وی افزود: ما باید همچنین شکر گزار خداوند برای نعمت جمهوری اسلامی و محوریت آن یعنی مقام معظم رهبری باشیم، نظام ما یکی از شریفترین سیستم های حاکمیتی است که به دست مقام معظم رهبری هدایت می شود و حتی به اذعان دشمنان ما الگویی برای دیگر کشورها شده است.
امام جمعه شادگان ضمن تقدیر از مسوولان شهرستانی و نیز مسوولان سازمان آب و برق خوزستان گفت: رفع مشکل آب شرب خدمت بزرگی به مردم شادگان است و باید در کنار آن برای آب کشاورزی این مردم نیز چاره ای اندیشیده شود. امسال همه ی خرماهای شادگان خشکیدند و مردم از این باره متضرر شده اند. مساله آب کشاورزی یکی از حقوق مردم شادگان است و امیدواریم روزی شاهد حل این مشکل باشیم.
همچنین عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز یک اتفاق تاریخی برای شادگان است و آغاز و بهره برداری از این پروژه تحول بزرگی را در شهرستان ایجاد می کند، این در حالی است که در سال جاری با کاهش شدید قیمت نفت مواجه بودیم و به تبع آن اکثر پروژه ها یا متوقف شده اند و یا اصلا آغاز نشدند. در این شرایط باید از مجموعه آب و برق خوزستان و مهندس شمسایی سپاسگزار باشیم که با وجود کمبود اعتبارات، هزینه ها و لوله های طرح را تامین کردند و روند اجرای پروژه را تسریع بخشیدند.
وی بیان داشت: در گذشته مردم به دلیل افت فشار آب مجبور به استفاده از پمپ بودند که در مواردی نیز دچار برق گرفتگی می شدند. اکنون که حمایت های وزارت نیرو و سازمان آب برق خوزستان به طرح انتقال آب به شادگان معطوف شده است، همه با هم متحد و منسجم شویم و به جای اینکه چوب لای چرخ این پروژه بگذاریم از اجرای آن حمایت کنیم.
نماینده مردم شادگان در پایان با اشاره به اینکه انتخابات آینده می تواند 4 سال آینده کشور را تضمین کند گفت: موضوعی که در انتخابات مهم است انتخاب فردی اصلح و متعهد و دلسوز به نظام و کشور و استان و شهرستان خود است، از این رو من از مردم انتظار دارم که به جای روی آوردن به مسائل قومی و قبیله ای و یا مسائل جناحی و سیاسی به فکر انتخاب فرد و یا افرادی باشند که بتوانند مشکلات کشور را مرتفع نمایند، در غیر این صورت ضربات جبران ناپذیری خواهیم خورد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
comment
0
0
comment ای کاش تدبیری برای ذخیره و کاهش هدر رفت آب هم اندیشیده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار