اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
به همت سازمان آب و برق خوزستان
وظیفه سازمان آب برق خوزستان، تامین آب از رودخانه و تحویل آب به تصفیه خانه ی شهرها است. ادامه ی کار جزو وظایف این سازمان نیست . اما در مورد مردم محروم و شهیدپرور شادگان سازمان آب برق پا را فراتر از وظایف خود گذاشته است و خود را به مسوولیت های محوله محدود نکرده است.
وظیفه سازمان آب برق خوزستان، تامین آب از رودخانه و تحویل آب به تصفیه خانه ی شهرها است. ادامه ی کار جزو وظایف این سازمان نیست . اما در مورد مردم محروم و شهیدپرور شادگان سازمان آب برق پا را فراتر از وظایف خود گذاشته است و خود را به مسوولیت های محوله محدود نکرده است. در این پروژه ما ساخت ایستگاه پمپاژ درتصفیه خانه و مخزن و نیز اصلاح کانکشن ها را انجام دادیم در حالی که در شرح وظایف ما نبوده است. این حرکت ها ناشی نگاه مثبت مدیران بالادستی و مدیران ارشد سازمان است.


مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی فاز دوم پروژه آبرسانی به شهرستان شادگان و انتقال آب از دارخوین به شادگان (از طرح غدیر) با حضور دکتر صادق حقیقی پور سرپرست آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان، عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و امام جمعه در این شهرستان برگزار شد. 
در این مراسم دکتر صادق حقیقی پور معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان و مجری طرح انتقال آب از دارخوین به شادگان گفت: این طرح تکمیل کننده فاز قبلی است و با هدف افزایش ظرفیت میزان انتقال آب شرب به شادگان ، نیازهای اساسی آب شرب این شهرستان را برطرف خواهد کرد.
وی ادامه داد: وظیفه سازمان آب برق خوزستان، تامین آب از رودخانه و تحویل آب به تصفیه خانه ی شهرها است. ادامه ی کار جزو وظایف این سازمان نیست . اما در مورد مردم محروم و شهیدپرور شادگان سازمان آب برق پا را فراتر از وظایف خود گذاشته است و خود را به مسوولیت های محوله محدود نکرده است. در این پروژه ما ساخت ایستگاه پمپاژ درتصفیه خانه و مخزن و نیز اصلاح کانکشن ها را انجام دادیم در حالی که در شرح وظایف ما نبوده است. این حرکت ها ناشی نگاه مثبت مدیران بالادستی و مدیران ارشد سازمان است. البته در این راه دوستان ما در شرکت آب جنوب شرق نیز تلاش شبانه روزی خود را در راه تامین آب کافی و با کیفیت به کار بسته اند.
سرپرست آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: سازمان آب برق خوزستان یک سازمان پروژه محور است و هیچگونه درآمدی از پروژه های آبرسانی به دست نمی آورد اما می توان گفت که ما در مورد شادگان در تمامی امور وارد شده ایم تا بتوانیم آب شرب را به این مردم برسانیم. کوچکترین انتظار ما نیز این است که در این پروژه معارضی نداشته باشیم و مردم همه با هم در اجرای پروژه همکاری کنند . دربرخی موارد ارگان هایی که ما قصد خدمت به انها هم را داریم به ما مجوز کار نمی دهند در حالی که قرار خاتم الانبیا با حدود 200 میلیارد تومان طلب از سازمان همچنان با روی گشاده با ما همکاری و همراهی می کند.
دکتر حقیقی پور در تشریح اهداف طرح بزرگ غدیر گفت: حدود 30 درصد آب های سطحی کشور در خوزستان جاری است و این یک نعمت بزرگ خدادادی برای ما است . منبع تامین کننده آب شرب استان ما آب های سطحی هستند اما به دلیل فعالیت های کشاورزی، زه آب های های کشاورزی و صنعتی، کیفیت آب شرب تنزل پیدا می کند. تصفیه خانه های استان نیز قدیمی هستند و تنها قدرت رفع کدورت آب را دارند و نمی توانند املاح شیمیایی را تصفیه کنند . به همین دلیل ما تلاش کردیم تا آب شرب مورد نیاز مردم را از پشت دریاچه سد دز که از با کیفیت ترین آب ها است تامین کنیم. 
مجری طرح انتقال آب از دارخوین به شادگان افزود: طرح آبرسانی غدیر بزرگترین طرح آبرسانی در طول تاریخ کشور و خاورمیانه است که آبرسانی به 25 شهر و 1608 روستا در استان خوزستان را برعهده دارد. این طرح با حدود 7 هزار میلیارد تومان برآورد از سال 1387 آغاز شد و با همت قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجراست. سازمان آب و برق در این طرح 70 درصد هزینه کرد خود را از طریق منابع داخلی سازمان که می توانست در زمینه هایی همچون اضافه کار و هرینه های داخلی خرج شود استفاده کرده است.
وی تصریح کرد: از خردادماه سال جاری و با سفر وزیر به شادگان ما روزانه 50 هزار متر مکعب آب با کیفیت به شادگان انتقال می دهیم و در این مسیر 54 کیلومتر خط لوله اجرا شده است. لوله های 51 اینچی این طرح بسیار گران قیمت هستند و با احتساب هزینه های اجراو لوله، هر متر آن حدود 3 میلیون تومان هزینه داد. بر همین مبنا برای اجرای 26 کیلومتر خط لوله در این فاز از پروژه باید حدود 800 میلیارد تومان هزینه کنیم. 
سرپرست آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: سازمان آب برق دلسوز مردم شادگان و نگران مساله آب شرب آنها است و می دانیم حق مردم شادگان این بوده است که از یک خط لوله با ظرفیت بالاتر و آب با کیفیت تر بهره مند باشند. هر چند که در دیگر شهرهای استان نیز یا با مشکل کمی آب مواجهیم و یا با مشکل کیفیت پایین آب. در سال 1378 هم که شادگان با بحران مقطعی مواجه شد خط فعلی انتقال آب به این شهر ترمیم اسامی شد. 
بهروزفرج اللهی فرماندار شادگان نیز با تاکید بر اهمیت این پروژه برای مردم شهرستان گفت: خط قبلی انتقال آب شرب به شادگان بیش از 50 سال عمر دارد و بسیار فرسوده است و بارها و بارها به علت پوسیدگی، تامین آب شرب مردم را با مشکل مواجه کرده است. با آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دارخوین به شادگان جا دارد از پیگیری های ویژه ی مهندس شمسایی و سازمان آب و برق خوزستان و همه عوامل اجرایی پروژه سپاس و تقدیر داشته باشیم و دست همه را ببوسیم . 
وی ادامه داد: پیگیری های این پروژه با سفر وزیر نیرو در خردادماه سال جاری آغاز شد و با پیگیری های ویژه ی مهندس شمسایی به بار نشست و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح مهمی هستیم که آبرسانی به مردم محروم شادگان را متحول خواهد کرد. با انتقال آب طرح غدیر از دارخوین به شادگان در این خط 52 اینچی به کیفیت و میزان آب شرب شادگان افزوده خواهد شد و با توجه به فرسوده بودن خط قبلی در هزینه های تعمیر و نگهداری خط انتقال آب نیز صرفه جویی می شود.
فرماندار شادگان گفت: در حال حاضر با توجه به پوسیدگی لوله های انتقال آب، ما امکان افزایش فشار خط را در صورت افت فشار نداریم چرا که لوله های این خط ظرفیت تحمل فشار بیشتر را ندارند. مردم شادگان به علت پوسیدگی و رسوبات خط فعلی دچار برخی بیماری ها می شوند و از این بابت هم رنج می کشند. این مسایل همه ما را منتظر اتمام وبهره برداری از پروژه می کند و امیدواریم هر چه زودتر پروژه ی انتقال آب به شادگان به بهره برداری برسد.
وی در اشاره به مشکلات احتمالی و پیدا شدن معارض در حین اجرای پروژه ها گفت: شهروندان شادگانی در راستای اجرای پروژه همکاری کنند و از مختل شدن روند اجرای آن جلو گیری کنند تا به شهرستان و مردم آن ضرری وارد نشود. امیدواریم همه با هم با همکاری و هم افزایی بیشتر موجب رشد هرچه سریعتر روند پروژه شویم و نتیجه ی کار کام مردم شادگان را شیرین کند. 
حجت الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی امام جمعه شهرستان شادگان نیز در این مراسم گفت: من آغاز این پروژه را به مردم و مسوولان شادگان تبریک می گویم و از دست اندرکاران و مسوولان پیگیری و اجرایی این پروژه نیز تشکر می کنم . 
وی افزود: ما باید همچنین شکر گزار خداوند برای نعمت جمهوری اسلامی و محوریت آن یعنی مقام معظم رهبری باشیم . نظام ما یکی از شریفترین سیستم های حاکمیتی است که به دست مقام معظم رهبری هدایت می شود و حتی به اذعان دشمنان ما الگویی برای دیگر کشورها شده است. 
امام جمعه شادگان ضمن تقدیر از مسوولان شهرستانی و نیز مسوولان سازمان آب و برق خوزستان گفت: رفع مشکل آب شرب خدمت بزرگی به مردم شادگان است و باید در کنار آن برای آب کشاورزی این مردم نیز چاره ای اندیشیده شود. امسال همه ی خرماهای شادگان خشکیدندو مردم از این باره متضرر شده اند. مساله آب کشاورزی یکی از حقوق مردم شادگان است و امیدواریم روزی شاهد حل این مشکل باشیم.
تمیمی نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز یک اتفاق تاریخی برای شادگان است و آغاز و بهره برداری از این پرژه تحول بزرگی را در شهرستان ایجاد می کند. سال جاری با کاهش شدید قیمت نفت مواجه بودیم و به تبع آن اکثر پروژه ها یا خوابیده بودند و یا اصلا آغاز نشدند. در این شرایط باید از مجموعه آب و برق خوزستان و مهندس شمسایی سپاسگزار باشیم که با وجود کمبود اعتبارات، هزینه ها و لوله های طرح را تامین کردند و روند اجرای پروژه را تسریع بخشیدند. 
وی در پایان گفت: در گذشته مردم به دلیل افت فشار آب مجبور به استفاده از پمپ بودند که در مواردی نیز دچار برق گرفتگی می شدند. اکنون که حمایت های وزارت نیرو و سازمان آب برق خوزستان به طرح انتقال آب به شادگان معطوف شده است، همه با هم متحد و منسجم شویم و به جای اینکه چوب لای چرخ این پروژه بگذاریم از اجرای آن حمایت کنیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار