اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
در شرایط پیش آمده، اسلام آمریکایی عربستان و اسلام سکولاری و لیبرالیزه شده ترکیه و اسلام تحجر و انفعال لندنی یا همان سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی، جز خدمت به کانون اصلی فتنه ها یعنی آمریکا و اسرائیل گوئیا هنر دیگری نداشته و ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده یادداشت هایی با عناوین «دغدغه ها و تفاوتهای دو کشور ایران و عربستان در یک نگاه»، «شرایط حساس و خطرناک؛ سکوت جایز نیست!» و «ضرورت زمان و قرارگاه فرهنگی - سیاسی نماز جمعه‏» منتشر کرد که در ذیل از نظر خوانندگان محترم می گذرد:
دغدغه ها و تفاوتهای دو کشور ایران و عربستان در یک نگاه

در شرایط امروز منطقه به ویژه مناقشات پیش آمده فی مابین ایران و عربستان، شایسته است افکار عمومی جهان اسلام به ویژه اندیشمندان و علمای بصیر اعم از شیعه و سنی را به برخی تفاوتها و دغدغه های دو کشور ایران اسلامی و عربستان سعودی که البته بسیاری از آن ها ریشه در مبانی فکری و اعتقادی و نیز دسیسه های نظام سلطه دارد، در نگاهی هرچند گذرا و کوتاه معطوف داشته تا شاید بهتر بتوان پی به عمق فاجعه و فتنه ای برد که متأسفانه با فرماندهی سران استکبار و میدان داری جریانهای تکفیری وابسته به آل سعود در کشورهای اسلامی و بلکه محیط بین الملل، آن هم به نام اسلام دنبال می گردد.

ایـــران:     وحدت و یکپارچگی جهان اسلام

عربستان:     تشتت و اختلاف  و تجزیه کشورهای اسلامی

ایـــران:     تقریب مذاهب اسلامی

عربستان:     تفرق مذاهب و اصرار بر وهابیت و سلفیت

ایـــران:     اصلاح امور امت پیامبر(ص)

عربستان:     افساد و ترویج فتنه در میان پیروان پیامبر خاتم(ص)

ایـــران:     مسأله اول جهان اسلام فلسطین و قدس و رژیم غاصب صهیونیستی

عربستان:     سازش با اسرائیل و فراموشی جنایات اسرائیل

ایـــران:     حمایت از فلسطین و قدس شریف

عربستان:     سازش و تقویت اسرائیل در سرکوب مقاومت فلسطین

ایـــران:     حامی ریاست جمهوری قانونی بشار اسد و احترام به اقبال و رأی مردم سوریه

عربستان:     مخالف حضور اسد در حاکمیت سوریه و حامی تروریستهای سوری

ایـــران:     حامی معترضین و خواسته به حق مردم بحرین

عربستان:     عامل اصلی کمک به رژیم سلطنتی بحرین در سرکوب اعتراضهای مردمی

ایـــران:     مخالف حسنی مبارک ظالم، حامی مرسی (رئیس جمهوری منتخب) و مخالف روی کار آمدن نظامیان در مصر

عربستان:     مخالف برکناری حسنی مبارک، حامی احمد شفیق و موافق حکومت نظامیان بعد از مرسی

ایـــران:     احترام به رأی مردم عراق و موافق نوری مالکی و العبادی به عنوان نخست وزیران قانونی و مردمی عراق

عربستان:     مخالف نوری مالکی و العبادی و حامی مخالفان دولت قانونی عراق

ایـــران:     حامی یکپارچگی کشورهای اسلامی در منطقه

عربستان:     به تبع آمریکا، حامی تجزیه برخی کشورهای اسلامی ازجمله عراق و سوریه

ایـــران:     مدیریت حرمین شریفین توسط شورایی از جهان اسلام

عربستان:     اسرار بر خادم الحرمینی با وجود بی کفایتی

ایـــران:     حفظ حرمت ضیوف الرحمن و حجاج بیت الله الحرام

عربستان:     شکستن حرمت ضیوف الرحمن و تبعیض بین حجاج

ایـــران:     مبارزه بی امان با جریانهای تکفیری و تروریستی داعش

عربستان:     حمایت همه جانبه و بلکه تولید و تقویت جریانهای تکفیری و داعش

ایـــران:     مبارزه همه جانبه با تروریسم  و خود قربانی تروریسم

عربستان:     تولید و ترویج و حمایت گروه های تروریستی

ایـــران:     تقویت جبهه مقاومت و بیداری اسلامی و رهایی از ظلم

عربستان:     مقابله با مقاومت و بیداری اسلامی

ایـــران:     حمایت از محرومان و مستضعفان و مظلومان

عربستان:     حمایت از آمریکا و ظالمان و کفار در جهت کشتن مسلمانان مظلوم  به ویژه مردم یمن

ایـــران:     کمک مالی به ملتهای مظلوم و ضعیف

عربستان:     تأمین هدایای سنگین از ثروت مسلمین به سران استکبار

ایـــران:     منطق قرآن و عترت و سیره پیامبر رحمت(ص)

عربستان:     منطق سلفی و تکبر و غرور

ایـــران:     مبارزه همه جانبه با جبهه استکبار

عربستان:     همراهی و نوکری استکبار به ویژه آمریکا

ایـــران:     حمایت از قیامهای مردمی و مجاهدان راستین جهان اسلام

عربستان:     حمایت از رژیمهای طاغوتی و سلطنتی و عوامل نفوذی استکبار

ایـــران:     حمایت از شیخ نمر، شیخ زکزاکی، شیخ سلمانها

عربستان:     حمایت از بن لادن، بن باز، ملاعمر و ابوبکر البغدادی ها

ایـــران:     در پی استقلال و عزت و اقتدار جهان اسلام

عربستان:     در پی وابستگی و انفعال و ارتجاع جهان اسلام

ایـــران:     دغدغه صیانت از ثروت و سرمایه های مادی و معنوی جهان اسلام

عربستان:     در تکاپوی حراج ثروت جهان اسلام به ویژه نفت

ایـــران:     مهد دمکراسی و مردم سالاری دینی

عربستان:     در اوج دیکتاتوری سلطنتی و خفقان و جمود فکری

ایـــران:     روابط منطقی توأم با احترام متقابل و تعامل و همجواری کشورهای اسلامی

عربستان:     ترویج حس بدبینی و عداوت و کینه توزی کشورهای اسلامی نسبت به یکدیگر

ایـــران:     ملاک و معیار مواضع، خشنودی خدای متعال و تطابق با آموزه های دینی و اسلامی

عربستان:     ملاک و معیار مواضع، رضایت سران استکبار به ویژه آمریکا و اسرائیل

و ده ها و صدها تفاوت مبنایی دیگری که بین نظام مردمی ایران اسلامی با رژیم وابسته و سلطنتی آل سعود وجود دارد؛ حال سؤال این است که تا عربستان نقش پیاده نظام و سرخط اصلی اجرای توطئه ها و فتنه های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل را در منطقه و جهان اسلام بازی می کند و ایران اسلامی نیز بیش از گذشته اصرار می ورزد بر عزت و حکمت و استقلال جهان اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی و اصول مکتب امام خمینی(ره)، آیا هیچ امیدی به ایجاد روابط راهبردی درازمدت و قابل اعتماد فی مابین ایران و عربستان هست؟ و آیا عربستان جز خدمت به آمریکا و اسرائیل راه دیگری را در آینده پیش خواهد گرفت؟

آنچه بیش از هرچیز دردآور است این است که با سرسپردگی و نوکری عربستان، نقشه های راهبردی استکبار به سرکردگی آمریکا یکی پس از دیگری در جهان اسلام در حال انجام است و اکثر اندیشمندان و علمای اسلام اعم از شیعه و سنی را متأسفانه خواب و غفلت فرا گرفته است، آیا از شرایط فتنه گون امروز جهان اسلام که با ثروت و هزینه ملتها و دولتهای اسلامی آن هم در سرزمینها و کشورهای اسلامی، جنگ نیابتی مذهبی و قومی یعنی مسلمان کشی و برادرکشی به دست خود مسلمانان در جریان می باشد نباید عبرت گرفت و به  خود آمد؟!

خوش خدمتی عناصر نفوذی غرب و وابستگان به سرویسهای اطلاعاتی در بدنه حکومتها و رژیمهای طاغوتی به سران استکبار و نظام سلطه که همواره بر ثروت سرزمینهای اسلامی طمع داشته اند، جای تعجب نبوده و نیست اما آنچه غیرقابل انتظار است، سکوت علمای مسلمان اعم از شیعه و سنی است که به وظیفه روشنگری و هدایتگری و در نهایت حمایت از کیان امت اسلام به خوبی عمل نمی نمایند.

این در حالی است که سیره و روش و ادبیات قاطع و الهی امام خمینی(ره) و خلف صالح وی امام خامنه ای(مدظله العالی) تاکنون حجت را بر همگان تمام کرده است! والسلام .

**********

شرایط حساس و خطرناک؛ سکوت جایز نیست!

شرایط کنونی منطقه، شرایطی است پیچیده و البته سرنوشت ساز؛ از طرفی جنگی تمام عیار اقتصادی علیه اسلام ناب که کانون آن ایران اسلامی است با کاهش مرموز و معنادار قیمت نفت و حربه ظالمانه تحریمها؛ از طرفی جنگ دیپلماسی سفارتخانه ها که تعرض مشکوک عوامل عصبانی خارج از حاکمیت به سفارت عربستان بهانه ای گردید تا خارج از عرف دیپلماتیک، عجولانه و از سر کینه و عناد، قطع روابط و بستن سفارتخانه ها و نهایتاً حمله موشکی به سفارت ایران در صنعای یمن صورت پذیرد؛ از جهت دیگر جنگی که مدتها است منطقه را گرفتار آتش فتنه تکفیر و داعش نموده است و به بهانه اختلافات و تعصبات کور قومی و مذهبی، متأسفانه خواسته یا ناخواسته کشورهای اسلامی را درگیر فتنه ای کرده است تا با هزینه امت اسلام در سرزمینهای اسلامی، مسلمان کشی و در نهایت نشان دادن چهره ای زشت و چندش آور از عمل مسلمانان، به ناحق نشان داده بشود. باید به راهبرنویسان غربی و اروپایی و صهیونیستی که با هدف شوم اسلام هراسی و شیعه هراسی و ایران هراسی، نقشه راه جبهه استکبار را با سوءاستفاده از غفلت و بی بصیرتی شخصیتها و علمای جهان اسلام، به خوبی نوشته و ترسیم نمودند، تبریک گفت. راستی چه چیز برای مثلث شوم آمریکا و اسرائیل و انگلیس بهتر از این که ملت های مسلمان به جان هم افتاده و با القائات و شایعات و عصبیت های شیطانی، اوضاعی پیش بیاید که حتی برای خود مسلمانان قابل توجیه و دفاع نباشد و راهی جز تاختن به یکدیگر نداشته باشند.

حضرت امیر(علیه السلام) در خطبه 5 نهج البلاغه می فرمایند: «شُقُّوا أمواج الفتن بسُفن النجاة و عرِّجوا عن طریق المنافرة و ضعوا تیجان المفاخرة»؛ نسخه ای شفابخش برای امت اسلام که البته توسط مدعیان مسلمانی نادیده گرفته می شود، پیشوای متقیان حضرت امیر(ع) فرمودند: بدرید امواج فتنه های خانمان سوز را با کشتی های نجات و رهایی که مراد از کشتی های نجات قطعاً ایمان و اتحاد و بصیرت است و در ادامه با تأکید و لحنی دستوری می فرمایند: کنار بگذارید اختلافات و بی راهه های چندگانگی و تشتت و خصلت فخرفروشی و تکبر نسبت به یکدیگر را، صفوف امت اسلام را فشرده تر و به هم نزدیک تر کنید که دشمن دون از همین اتحاد شما که نقطه اوج اقتدار و قدرت شماست هراس دارد.

«و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا»؛ «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة»؛ «و لاتهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین»؛ «یقاتلون فی سبیله صفا کأنهم بنیان مرصوص»؛ آیا این ها پیام صریح کلام وحی نیست؟ پس مدعیان رهروی قرآن کجایند؟ و آیا عمل کنندگان به دستورات وحی چه کسانی باید باشند؟ آیا زمان آن نرسیده است که اندیشمندان و علمای اسلام علیه اسلام آمریکایی تکفیری و وهابیت از طرفی و اسلام سکولار و لیبرالیزه شده و نیز اسلام لندنی و انگلیسی چه شیعه و چه سنی آن فریاد کنند تا آتش فتنه از نطفه و سرچشمه آن خشکانده و آرزوی دیرینه سران کفر و نفاق به ویژه آمریکا و اسرائیل به گور برده شود.

در شرایط پیش آمده، اسلام آمریکایی عربستان و اسلام سکولاری و لیبرالیزه شده ترکیه و اسلام تحجر و انفعال لندنی یا همان سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی، جز خدمت به کانون اصلی فتنه ها یعنی آمریکا و اسرائیل گوئیا هنر دیگری نداشته و ندارند.

آنچه دردآور است، جریان موازی و خطرناکی است که علیه اسلام ناب به راه افتاده است و فرمانش به  دست سران استکبار به ویژه آمریکا می باشد که با هدف تضعیف کشورهای اسلامی و به فرسایش کشاندن توان و قدرت کشور و ملت ایران دنبال می شود.

آنچه هرگز نباید از آن غفلت نمود، دشمنی و نقشه ها و راهبردهای شوم دشمنان است. البته در پرهیز غفلت از توطئه های دشمن نیز هیچ فرقی در نگاه به داخل و خارج کشور نیست، چه آن که گاهی محدوده تهاجمات نرم و سخت از ناحیه دشمن، درون کشورهاست و گاهی در محدوده چندین کشور و یا منطقه که با اهدافی مرموز دنبال می گردد و ممکن است حربه ها و یا روشها یکی باشد. مانند عنصر نفوذ که هم در بدنه جهان اسلام و کشورهای اسلامی کاربرد دارد و هم در امور داخل کشورها، و اکنون با نگاه به داخل کشور اسلامیمان ایران، بر این باوریم که حربه نفوذ به سان شمشیر از غلاف درآمده برای تحقق توطئه های دشمنان ملت ایران، مدتی است که در دستور کار قرار گرفته است، به ویژه اکنون که در آستانه یکی دیگر از برگهای زرین و پرافتخار تاریخ انقلاب و نظام اسلامی یعنی انتخابات اسفندماه خبرگان و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته ایم.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر حسب ضرورت زمان در فرمایشات اخیرشان به صورت مستوفا و شفافی به این موضوع ورود پیدا کرده و ضمن هشدار نسبت به توطئه های دشمنان در سطح منطقه و جهان اسلام، به بهانه انتخابات پیش روی، این بار توجهات را به جریانهایی که در تکاپوی ارائه لیست نامزدها به توده مردم هستند جلب نمودند که قطعاً امکان شناخت همه نامزدها به ویژه در کلان شهرها فراهم نمی باشد و لذا یکی از مجاری مشاوره و تصمیم گیری، اعتماد به جریانها و شخصیتهایی است که طبق احساس تکلیف و مطابق با انگیزه ها و مواضع و تشخیصشان لیست هایی را پیشنهاد می نمایند، اینجاست که باید دید پشت سر این لیست ها چه جریانها و اشخاصی قرار گرفته اند؟ آیا همسوی با آرمانهای مردم و انقلاب و با دغدغه پیشرفت و عدالت بر مبنای ارزشهای دینی و انقلابی آن هم به تناسب منافع و مصالح ملی لیست هایی را تنظیم و پیشنهاد کرده اند و یا دل به غرب و آمریکا داشته و با انفعال و ارتجاع و همگام با بیگانگان به ویژه مزدوران رسانه ای آنان در خارج و داخل کشور افرادی را معرفی می نمایند. با نیم نگاهی به پیشینه و مواضع سیاسی و البته شرایط و وضع فعلی جریانها و افراد، به خوبی می توان به این معیار و سنجه مطلوب دست یافت.

***********

ضرورت زمان و قرارگاه فرهنگی - سیاسی نماز جمعه‏

چهاردهم و پانزدهم دی ماه سال همدلی و همزبانی، تهران شاهد بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور بود، ویژگی این مرحله از سمینار ائمه جمعه علاوه بر خوشه گیری از منبع پرفیض ولایت و رهبری و تأکید معظم له بر رسالت و مأموریت راهبردی نمازجمعه به عنوان قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت و نیز جرعه نوشی از زلال ارشادات مقام مرجعیت حضرت آیت الله نوری همدانی(مدظلهما)، محتوای برنامه ها بود که از جنبه های کاربردی به تناسب ضرورتها و نیازهای زمان پیش بینی گردیده بود. هرچند اجلاس بیست و سوم از حضور سران قوا که هر یک به نوبه خود بر وزن سمینار می افزود بی بهره بود اما از این حیث که ائمه محترم جمعه از سراسر کشور در مرکز گردآمده بودند تا در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، امنیتی و دفاعی، اقتصادی و فرهنگی، اطلاعات به روز و ملموسی را دریافت نمایند لذا از ظرفیت و عناصری از مدیران و مسؤولان ارشد و دست اندرکار هر حوزه در فرصتی هرچند کوتاه استفاده کاربردی بهتری گردید. چه آن که در آستانه دو انتخابات مهم خبرگان و مجلس شورای اسلامی با توجه به طمعی که جریانهای استکباری و فتنه انگیز داخلی و خارجی به آن یافته تا شاید با تجربه فتنه 88 بتوانند از این فرصت غرورآفرینی که تجلی دمکراسی واقعی و کم نظیر در سطح دنیا است، تهدیدی دیگر در برابر ملت ایران بسازند، لذا ضرورت اطلاع دقیق تر از فرایند قانونی انتخابات یکی از محورهای اصلی سمینار بود که توسط مسؤولان ارشد اجرایی و نظارتی به خوبی به آن پرداخته شد.

در باب صیانت از امنیت کشور که به فضل الهی با اشراف و مجاهدتهای سربازان گمنام امام زمان(عج) علی رغم توطئه ها و فتنه های گوناگون، اکنون بزرگ ترین نعمتی است قابل شکرگزاری به درگاه الهی و در همین راستا موضوع نفوذ که همواره از دغدغه های جدی بزرگ دیده بان تیزبین انقلاب امام خامنه ای(مدظله) بوده است و اکنون با اشراف و هوشمندی بخش دیگری از شبکه اطلاعاتی و امنیتی کشور با مجاهدتهای فرزندان سبزپوش و فداکار سپاهی میهن اسلامی در کنترل و مراقبت جدی قرار دارد، مباحث لازم و مفیدی بود که در جریان اجلاس مورد استفاده قرار گرفت.

در این میان اطلاع از پیشرفتهای نظامی دفاعی به ویژه در حوزه هوا و فضا و توان موشکی ایران اسلامی شرکت کنندگان را به وجد آورد و خدای منان را به خاطر این توفیقاتی که جنبه های بازدارندگی توطئه ها و دشمنی ها دشمنان قسم خورده ملت ایران را به شدت افزایش می دهد، سپاس گزاردند.

در کنار مشکلات معیشتی و اقتصادی که البته عوامل متعدد داخلی و خارجی می تواند داشته باشد، موضوع بسیار مهم آسیب های اجتماعی است که البته به سان آتشی زیر خاکستر و تهدیدی بی صدا و خطرناک متأسفانه گریبان بدنه جامعه اسلامی ما را گرفته است، از نظر ائمه محترم جمعه کشور و مسؤولان سمینار بیست سوم به دور نماند.

لذا ضمن بهره گرفتن از مباحث سخنرانان، دغدغه های جدی خود را نیز به ویژه در متن بیانیه پایانی جهت توجه بیشتر مدیران و مسؤولان امر منعکس نمودند.

* مهم ترین دستاورد

در کنار تمامی جلوه های ریز و درشت اجلاس، آنچه بیش از همه ذهن و دل شرکت کنندگان را به خود مشغول کرده بود، تعریف جدیدی بود که از شأن و جایگاه امامت جمعه توسط ولی امر مسلمین تحت عنوان قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت مطرح گردید. در شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام و نقش بی بدیل ملت بزرگ ایران در مبارزه بی امان با جبهه استکبار به ویژه شیطان بزرگ آمریکا و ایادی مزدورش در منطقه و جهان که با درک ظرفیت و عظمت انقلاب اسلامی هم اکنون از طرفی بر اسلام هراسی و شیعه هراسی و نیز تشدید ناامنی و گسترش تروریسم تکفیری و جنگهای نیابتی و نیز فشارهای گوناگون تهدیدی و تحریمی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اصرار می ورزند و از طرفی برای به زانو در آوردن ملت ایران در تکاپوی راهبرد شوم نفوذ و ایجاد فتنه های داخلی بوده و هستند، در کنار همه ظرفیتهای ارزشمند و قابل احترام داخل، شبکه عظیم نمازجمعه و به ویژه افسران و فرماندهان قرارگاه فرهنگی و سیاسی سنگر امامت جمعه یعنی ائمه محترم جمعه کشور - که اکنون به فضل الهی از مرز 845 نمازجمعه در بین برادران و خواهران اهل تشیع عبور کرده و به ضمیمه صدها نمازجمعه برادران و خواهران اهل سنت - باید گفت علی رغم میل دشمنان و بدخواهان ملت ایران شبکه امامت جمعه اکنون به مهم ترین پشتوانه صددرصد مردمی برای نظام و انقلاب اسلامی درآمده است، شاید به خاطر همین پتانسیل و ظرفیت بوده است که در این شرایط حساسی که دین و ایمان و نهادهای انقلابی مورد تهاجم جدی دشمنان قرار گرفته است، مقام منیع ولایت حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) با شناخت عمیق از این ظرفیت بزرگ مردمی، به جا و به هنگام، با طرح تعبیر قرارگاه که تعریف و الزامات خاص خودش را دارد، بر رسالت و مسؤولیت جایگاه نمازجمعه به ویژه تریبون داران و سنگربانان وعظ و خطابه آن، افزودند. امید می رود اکنون که حول محور امام جمعه در هر شهر و دیاری، علاوه بر شکوه اجتماع مؤمنین و مؤمنات و دلدادگان به عزت و سربلندی انقلاب و نظام اسلامی در هر جمعه، مصلاها و ستادهای نمازجمعه نیز با درک عمیق از این افتخار و رسالت بزرگی که رهبری حکیم و فرزانه انقلاب به ایشان متوجه ساختند، در تبعیت و اطاعت محض از منویات معظم له که ترجمان روشنی از آرمانهای امام خمینی(ره) و انقلاب و شهدای عزیز است، در خدمت به توده های مردم شریف و همیشه در صحنه دریغ ننمایند. ان شاءالله.
منبع:مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار