اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
در میزگرد مدیران آکادمی هیئت فوتبال خوزستان مطرح شد:
هدف نهایی راه اندازی آکادمی هیئت فوتبال خوزستان کمک به فوتبال در آموزش و پرورش است که امکانات آن از هیئت فوتبال و نیروی انسانی آن از آموزش و پرورش تامین می شود



مدیر فنی آکادمی هیئت فوتبال خوزستان گفت: تشکیل این آکادمی در راستای کشف استعدادهای فوتبال خوزستان می باشد.

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان ،موسی سواری ، مدیر فنی آکادمی هیئت فوتبال خوزستان ، محمد رضا دوستان ، مدیر پژوهشی و مرتضی شریفی ، مدیر داخلی و برنامه ریزی آکادمی هیئت فوتبال خوزستان در دفتر خبرگزاری پانای خوزستان حضور یافتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
 
کشف استعدادهای فوتبال در آکادمی هیئت فوتبال خوزستان
موسی سواری، مدیر فنی آکادمی هیئت فوتبال خوزستان ، با اشاره به اینکه تشکیل این آکادمی در راستای کشف استعدادهای فوتبال خوزستان می باشد، تصریح کرد: با پیشنهاد رییس هیات فوتبال خوزستان تشکیل این آکادمی مطرح شد تا به واسطه ی آن بتوانیم به فوتبال استان خوزستان کمک کنیم .

سرمربی نوجوانان فولاد خوزستان و سرمربی تیم ملی دانش آموزی خاطر نشان کرد: هدف نهایی راه اندازی آکادمی هیئت فوتبال خوزستان کمک به فوتبال در آموزش و پرورش است که امکانات آن از هیئت فوتبال و نیروی انسانی آن از آموزش و پرورش تامین می شود و تیم های منتخب رده های مختلف سنی از بطن این آکادمی به عنوان تیم های منتخب دانش آموزی راهی مسابقات آموزشگاه های کشوری می شوند و این همان رسیدن به خروجی های مطلوب در آموزش و پرورش است .
سواری در عین حال گرفت : در این آکادمی به فوتبال دانش آموزان دختر نیز توجه شده است و طبق قولی که رئیس هیات فوتبال خوزستان داده اند استعدادیابی در این دانش آموزان نیز انجام خواهد شد . و زمین شماره ی یک تختی نیز برای فوتبال دختران اختصاص داده می شود.

استعدادیابی بر اساس شاخص های جمسی و روانی
محمدرضا دوستان،مدیر پژوهشی آکادمی نیز با مثبت ارزیابی کردن ارتباط دانشگاه با ورزش گفت: دراین آکادمی درصدد هستیم تا مباحث تئوری دانشگاهی را با تجارب دوستان تلفیق کنیم و ورزش را به صورت علمی به پیش ببریم .

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ، مباحث دانشگاهی را در حوزه ی تغییرات حرکتی و استعدادیابی ورزشی دانست و اظهار داشت: هدف ما این است از تحقیقات دانشگاهی و تجارب دوستان در این خصوص استفاده کرده و استعداد یابی را به نحو مطلوب انجام دهیم تا از این طریق می توان در وقت و انرژی نیز صرفه جویی کنیم.

دوستان گفت : استعدادیابی در این آکادمی بر اساس یکسری از شاخص ها انجام می شود که بخشی از آنها شاخص های جسمانی مثل آنتروپومتریکی است و بخش دیگر نیز شاخص های روانی و حرکتی است ، که لازمه ی فوتبال می باشد ..
وی گفت : پس از استعدادیابی به صورت مدون و برنامه ریزی با دانش آموزان در حوزه های تکنیکی ، فنی و تاکتیکی کار می شود و از نظر روانشاختی و اجتماعی نیز آنها را آماده ی ورود به میدان های ورزشی می کنیم.

ارتباط آموزش و پرورش و هیئت فوتبال خوزستان
مرتضی شریفی ، مدیر داخلی و برنامه ریزی آکادمی هیئت فوتبال خوزستان نیز ارتباط بین آموزش و پرورش و هیئت فوتبال را نکته ی مثبت تفاهم نامه ی آموزش و پرورش و هیئت فوتبال خوزستان دانست و گفت: این آکادمی با یک برنامه ی مدون و علمی طرح ریزی شده است که در آن نظر متخصصین حوزه ی ورزش و فوتبال در نظر گرفته شده است و تنها به اهواز اختصاص ندارد بلکه در تمامی شهرستانها بر اساس یکسری استاندارها قابل اجرا می باشد .

شریفی گفت: معلمان نیز می توانند بر اساس این تفاهم نامه از دوره ها ی مربیگری استفاده کنند همچنین تیم های منتخب مدارس از بطن این آکادمی بیرون می آید .

سارا ممبینی 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار