شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
دکتر اسماعیل ایدنی: این کنگره به منظور پاسداشت و یادآوری خدمات درمانی با ارزشی که توسط جامعه خدوم پزشکان و جراحان در دوران دفاع مقدس ارائه می شده است، برگزار می گردد

شنبه 3 بهمن ماه 94، جلسه هماهنگی برگزاری ششمین کنگره ملی طب رزم و آیین اعطاء جایزه ملی شهید دکتر رهنمون، با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر ایرج نظری معاون درمان، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی دانشجویی، دکتر یاور شاه ولی فرمانده بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان، جمال کوتی دبیر اجرایی کنگره در دانشگاه و مدیر اجرائی معاونت توسعه آموزش دانشگاه، دکتر فرهاد حمزه لویی مدیر فرهنگی و مجتبی اورکی مدیر روابط عمومی و با هدف بررسی دستورالعمل کمیته استانی و دانشگاهی جایزه ملی شهید دکتر رهنمون و نحوه برگزاری کنگره طب رزم در دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه دکتر اسماعیل ایدنی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و لزوم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداء گفت: این کنگره به منظور پاسداشت و یادآوری خدمات درمانی با ارزشی که توسط جامعه خدوم پزشکان و جراحان در دوران دفاع مقدس ارائه می شده است، برگزار می گردد که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال جاری حمایت همه جانبه خود را از برگزاری این کنگره، اعلام می نماید.

وی افزود: از سال گذشته در جلساتی که با مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شده، رایزنی های لازم برای سپردن تولیت کامل برگزاری این کنگره به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، انجام شده است که امیدواریم در سال 95، این موضوع محقق شود.

ایدنی در پایان گفت: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و موافقت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، برای تمامی افرادی که در این کنگره شرکت نمایند، گواهی شرکت در کنگره صادر میشود و امتیاز بازآموزی و فرهنگی دریافت می کنند.

دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه نیز در این جلسه گفت: امسال شاهد برگزاری ششمین دوره این کنگره در تاریخ 9 الی 13 اسفندماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) واقع در منطقه دارخوین خواهیم بود.

نظری اظهار داشت: در این کنگره از پشکسوتان و خانواده بزرگوار شهدای جامعه پزشکی و پزشکانی که مایل به شرکت در این کنگره هستند، دعوت بعمل آورده ایم تا با حضور خود در این کنگره به عظمت و تاثیرگذاری علمی و فرهنگی آن بیفزایند.

وی تصریح نمود: در طی 4 روز برگزاری کنگره، در  چندین پانل علمی، در ارتباط با آسیب های اعضای مختلف بدن در مواجهه با تروما و حملات شیمیایی بحث و گفتگو می شود.

نظری گفت: برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره، سعی شده که پزشکان و جراحانی که در زمان جنگ حضور داشته اند در این کنگره به ارائه مباحث علمی مورد نظر بپردازند، همچنین از دستیاران رشته های جراحی نیز دعوت به عمل می آید تا با شرکت در این کنگره، از مباحث علمی ارائه شده توسط اساتید حاضر استفاده لازم را بعمل بیاورند.

همچنین دکتر یاور شاه ولی فرمانده بسیج جامعه پزشکی خوزستان در این جلسه گفت: کنگره طب رزم در سال 88 برای اولین بار تحت عنوان کنگره جامعه جراحان آغاز بکار نمود که از 3 سال پیش تحت عنوان کنگره طب رزم در سطح بسیار بالایی با حضور پزشکان و جراحانی از سراسر کشور برگزار می شود.

فرمانده بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان افزود: جامعه پزشکی یکی از اقشار بسیار تاثیر گذار در دوران دفاع مقدس بود که شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

در ادامه جلسه، اعضاء شرکت کننده در جلسه، به بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه برگزاری پنل های علمی، حضور دانشجویان در سخنرانی ها، نحوه اطلاع رسانی کنگره، چگونگی پذیرایی و اسکان میهمانان و ایاب و ذهاب شرکت کنندگان  پرداختند.
 
گفتنی است ششمین کنگره طب و رزم و مراسم بزرگداشت اعطاء جایزه شهید دکتر رهنمون،  9 الی 13 اسفند ماه سال جاری با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و بیمارستان صحرایی امام حسین(ع)برگزار خواهد شد.









نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار