شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۳۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی:
صنایع معظم استان از ارتباط و تعامل برقرار کردن با فعالان بخش خصوصی احساس بی نیازی می کنند.
شوشان- علیرضا عبدالله نژاد

چندی پیش نوزدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی  با حضور بیش از 1800 نفر از متخصصین سراسر کشور، روسای دانشگاه های استان خوزستان، رییس دانشکده های فنی و حرفه ای کشور و بسیاری از مسئولان محلی و کشوری در اهواز برگزار شد.

سید بهزاد علوی دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در خصوص آثار مثبت و لزوم تشکیل کمیته دائمی این کنگره در استان خوزستان با خبرنگار شوشان به گفتگو نشست. ماحصل این مصاحبه از نظرتان می گذرد.

دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی بیان داشت: از اردیبهشت سال گذشته تلاش های فراوانی برای میزبانی این کنگره با حمایت استاندار خوزستان و جلب نظر مهندس شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به انجام رسید. 

رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز و رییس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: اتفاقات خوبی در جریان برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی برای استان خوزستان رقم خورد.در استان خوزستان ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه زیادی در حوزه صنعت و دانشگاه وجود دارد و برکزاری این کنگره ابزاری بود برای معرفی و شناسایی این ظرفیت های نهفته در استان.

علوی بیان داشت: در برگزاری این کنگره وحدت و همدلی خوبی در استان خوزستان به وقوع پیوست. در این کنگره 185 نفر از اساتید دانشگاه و صنعتگران از سراسر کشور به همراه 1400 نفر از متخصصین ، صنعت گران دولتی و خصوصی در این کنگره حضوری فعال داشتند. 


دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی گفت: به اذعان شرکت کنندگان ، این کنگره به لحاظ کیفی و میزان  استقبال جزو کم نظیرترین کنگره در طول سال های گذشته بود. 

علوی از برگزاری کمیته های علمی از 4 ماه پیش از برگزاری کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی خبر داد و گفت: در طول این مدت حدود 17 جلسه با حضور صنعتگران بخش خصوصی و دولتی  و اساتید دانشگاه برگزار شد. 

دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی بیان داشت: در این جلسات تعامل خوبی میان صنتعگران بخش خصوصی و دانشگاه ها برگزار شد.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز و رییس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: متاسفانه صنایع معظم استان از ارتباط و تعامل برقرار کردن با فعالان بخش خصوصی احساس بی نیازی می کنند. در حاشیه این کنگره بیش از 50 نمایشگاه همزمان برگزار شد. فعالان بخش خصوصی در این نمایشگاه ها حضوری فعال داشتند. 

دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی  بیان داشت: حضور تمامی روسای دانشگاه های استان در این کنگره نیز از امتیازات آن باید برشمرد که در کم تر کنگره ای شاید حضور همزمان این عزیزان بوده ایم.

علوی اضافه کرد: در جریان برگزاری این کنگره دانشگاه های استان خوزستان آمادگی همکاری با صنایع بخش خصوصی و دولتی استان اعلام داشتند.مع الاسف بسیاری از پروژه های پژوهشی در حوزه نفت به دانشگاه های خارج از استان واگذار می شود. دانشگاه های استان علی رغم ظرفیت های آزمایشگاهی و نیروی انسانی متخصص از واگذاری این پروژه های به آنان محروم شدند.

دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی ادامه داد: متاسفانه صنایع استان توانمندی های دانشگاه های استان را باور ندارند. در این کنگره دانشگاه های استان بیش از گذشته به توانمندی های خود به باور رسیدند.

علوی تصریح کرد: به نظر می رسد صنایع استان باید بیش از وضعیت موجود به بخشنامه ها و دستورالعمل های استاندار خوزستان مبنی بر حمایت از ظرفیت های بومی دانشگاه های استان توجه کنند و در راستای عملیاتی کردن  آن کوشا باشند.

دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی ادامه داد: صنایع استان باید از ظرفیت های دانشگاه های استان خوزستان در حوزه پژوهش و علمی بیش از این استفاده کنند. به نظر می رسد باید کمیته دائمی ارتباط دولت ، دانشگاه و صنعت در استان تشکیل و عملکرد دانشگاه های در حوزه پژوهش و نیروی انسانی رصد شود و تامین نیازهای علمی صنایع توسط دانشگاه های مورد بررسی قرار گیرد.

علوی ادامه داد: در برخی از استان های کشور این کمیته دائمی تشکیل شده است. در استان خوزستان نیز با توجه پتانسیل های موجود این ضرورت بیش از این احساس می شود. 

رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز و رییس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: در روز دوم کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی نفر از اساتید دانشگاه سراسرکشور از کارخانجات و صنایع استان خوزستان بازدید به عمل آوردند و از عملکرد صنایع استان و پیشرفت های حاصله اظهار شگفتی و تمجید کردند.

علوی بیان داشت: به نظر می رسد صاحبان صنایع و حرف نیز باید از ظرفیت های دانشگاه های استان بازدید به عمل بیاورند.اگر مدیران عامل صنایع استان از دانشگاه های استان خوزستان بازدید کنند با متخصصین و محققین در رشته های مختلف آشنا شوند تا دیگر نیازهای پژوهشی خود را از سایر استان ها پیگیری نکنند.

وی تصریح کرد: نوزدهمین کنگره سراسری همکاری دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی را باید نقطه عطفی در کارکرد علمی استان قلمداد کرد. بازخوردها از این کنگره حکایت از موفقیت آن می کند.در ابتدای شروع بکار این کنگره تنها  8 تفاهم همکاری میان صنایع و دانشگاه منعقد شد این درحالی است که در پایان این کنگره شاهد انعقاد 23 تفاهم نامه در این زمینه بودیم.

علوی در پایان خواستار بسترسازی و ایجاد فضای لازم برای عملیاتی شدن ظرفیت های دانشگاهی در جهت رشد و توسعه صنایع استان خوزستان شد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
comment
0
0
comment مرد بزرگ خسته نباشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار