شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱

 

اکنون عمر مجلس قانون گذاری در ایران صد و پنج ساله است. در سال 1285 هجری شمسی بود که مظفرالدین شاه به اصرار مشروطه خواهان به ویژه علمای اسلام و با امضاء دست خطی اجازه تاسیس مجلس شورای اسلامی داد و متعاقب آن نهاد قانونگذاری رسمیت یافت.

البته اولین حرکت موثری که برای تشکیل یک مجلس قانونگذاری به منظور محدود کردن قدرت مستبدشاه و دخالت مردم در اداره مملکت صورت گرفت نهضت عدالتخانه بود که به رهبری علمای تهران شروع شد و هدف آن محدود کردن اختیارات دوایر دولتی و محوری قرار دادن احکام اسلامی و قوانین شرع مقدس که نشات گرفته از قرآن و سنت پیامبر که در منابع تاریخی اصیل به آن تاکید گردیده است. همچنین یکی دیگر از اهداف عدالتخانه کوتاه کردن دست بیگانگان و فرنگی آن از امور سیاسی و فرهنگی این کشور بود که مورد مخالفت دو گروه قرار گرفت. گروه اول پژوهشگران غرب زده و سکولار بودند که به دنبال ساختاری سیاسی مشابه کشورهای غربی به خصوص فرانسه و انگلیس تلاش می کردند و گروه دوم هم بیگانگان و دست نشاندگان آنان بودند که بیش از یکصد سال در مملکت ما نفوذ کرده و هستی ما را به یغما می بردند. بیگانگان برای استفاده از منابع غنی و خداداد ایران عزیز و چپاول سرمایه های کشور از عوامل خائن و مزدوری چون سپهسالارها، ملکم خان و عین الدوله ها نهایت سوء استفاده را می کردند.

و طبیعی بود دو گروه خطرناک دست به دست هم می دهند و با گرفتن ژست ملت خواهی و حق طلبی با سوار شدن بر موج بیداری و عدالت خواهی ملت، میسر این حرکت را به سمت و سوی خواسته های شیطانی خود هدایت می کنند. در تاریخ حرکت و جهت علما و روشنفکران غرب گرا را در تحصن ها می خوانیم. علمای بزرگ تهران برای اثبات حقانیت خود و اصرار بر تاسیس عدالتخانه به سمت حضرت معصومه در قم حرکت می کنند و در آنجا به درگاه خداوند متعال اشک می ریزند و گروه دوم در سفارت انگلیس متحصن شده و پلوی این روباه پیراستعمارگر را تغذیه می کنند. درست مثل وضعیتی که اکنون نظاره گر آن هستیم. رهبر معظم انقلاب به درگاه خدا ناله و زاری نموده و در دعاهای خود از ذات اقدس الهی مدد می جوید و با بصیرت الهی پیروان خود را به رعایت تقوا و اخلاص الهی دعوت کرده و با تشویق و تاکیدات خویش حماسه های 22 بهمن امسال و حضور حداکثری مردم را در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خلق می کند و دنیا را مبهوت می نماید و از طرف دیگر عده ای روشنفکر بی دین و بریده های از انقلاب به دامان آمریکا ، اروپا و حتی سگ زنجیری آنان اسرائیل قرار گرفته و به اصطلاح از آزادی دفاع می کنند. نتیجه اینکه گروه اول بالاخره موفق می شوند مجلس قانونگذاری را با قید مشروع بودن به تصویب برسانند و اسلامیت را محور کار قرار دهند اما غفلت اساسی ملت و نبود ارتباطات قوی موجب می گردد که تحصیلکرده های بی دین با طراحی های زیرکانه خود شعار اساسی ، شفاف و ریشه دار عدالتخانه را به شعار وارداتی و چند پهلو و متشابه « مشروطه» تغییر دهند و دیدیم که اولین ضایعات آن حذف اسلام و قربانی چنین مجلسی مجتهد بزرگوار شیخ فضل اله نوری شدو بعدها نیز همه نمایندگان را در همین مسیر بار آوردند و اگر نماینده ای نمی خواست که مقلد غربی ها باشد همچون سیدحسن مدرس بر دارش می زدند و این است بخشی از تاریخ قانونگذاری یکصدسال پیش ایران و امروز بحمداله اسلام موتور حرکت ماشین ایران است و افتخار ما آنست که رهبری الهی و بسیار محبوب داریم که بی شک شجاع ترین فرد عالم است. امروز مردم عزیز ما خداوند را شاکرند که با حضور بیش از شصت درصدی خود در انتخابات مجلس نهم حماسه ای دیگر را خلق نموده و به فضل پروردگار نمایندگان مومن، خوش سابقه، ساده زیست و خدوم را برای مملکت به مجلس می فرستند . توقع همگان از این نمایندگان عزیز که غالباً جدید و تازه نفس هستند اینست که همواره خود را خدمتگزار اسلام ، رهبری و مردم مومن بدانند. عمر این دوره اگر خداوند تفضلی بفرماید چهارسال است و بسیارگذرا . مردم از شما عزیزان نماینده انتظار خدمت صادقانه دارند. شما دیگر متعلق به خانواده ، محل و حتی شهر و کشور نیستند، شما متعلق به اسلامید و به نوعی متعهد شده اید که زمینه ساز ظهور آقا امام زمان باشید پس اسلام را بنگرید و از شیطان نفس فاصله گرفته و کاری کنید که مرضی آقا امام زمان باشید.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار