اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
 متنی که در ادامه می‌خوانید رنج‌نامه و به گفته محمد مالی، رییس هنرهای نمایشی استان خوزستان، استعفانامه دسته‌جمعی مسؤولان و دست‌اندکاران تئاتر خوزستان است.

به گزارش ایسنا متن این رنج‌نامه که محمد مالی آن را در اختیار این خبرگزاری گذاشته به این شرح است:

«هر هنرمندی به تنهایی یک دنیا است. این خاصیت هنری است که در وجود است. اگر انسان فرصت می‌کرد تا غم‌گسارانه پای دل هنرمندها بنشیند، دنیای عجیب و زیبایی می‌دید؛ آمیخته‌ای از غم‌ها و شادی‌ها، آرزوها و نگرانی‌ها و آرمان‌ها، ولی متاسفانه این مجال وجود ندارد.

از بیانات گوهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته)

وقتی در یک دهه اخیر به عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان می‌نگریم، بی‌تردید دوره رکود و ناتوانی این نهاد دولتی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان، در سال‌های اخیر به ویژه از سال 1393 تاکنون می‌باشد. 

در کمال تاسف باید اذعان داشت که مدیریت این مجموعه در طول این سال‌ها، نه تنها در جهت رشد و بالندگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه قدمی برنداشته است بلکه به دلیل ضعف و ناتوانی در حوزه مدیریت و اعمال سلیقه‌های فردی و عدم برنامه‌ریزی یکپارچه و سیاست‌گذاری واحد شاهد از هم گسیختکی انجمن‌های هنری نارضایتی عمومی هنرمندان از بین رفتن امکانات موجود و ایجاد هرج و مرج روز افزون فرهنگی در سطح جامعه بوده و می‌باشیم.

جامعه هنری کلانشهر اهواز، علی‌رغم تلاش‌های خودجوش هنرمندان و دلسوزی و جدیت در زمینه فعالیت‌های فردی و گروهی و اعمال تدابیر مختلف با هدف حمایت‌های گوناگون از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل ناتوانی شخص مدیرکل امروز بیش از پیش دچار یاس و نومیدی و در نتیجه رکود و تعطیلی در فعالیت‌های هنری گشته است.

حدیث بی‌تدبیری و ناتوانی این نهاد فرهنگی قصه سیاه و تلخی است که شخصیت‌ها و عناصر آن را افرادی به عنوان مدیرکل و زیرمجموعه آن تشکیل می‌دهند.

چه کسی مسؤول عواقب رکود فعالیت‌ها در انجمن موسیقی است؟

مسؤول استعفای جمعی مدیران انجمن‌های نمایشی استان خوزستان و اهواز چه کسی است؟

(در حالی که مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناباورانه بارها در اظهاراتش بیان کرده است وظیفه من حمایت از فرهنگ و هنر نیست).

پس از واگذاری ناموفق موزه هنر های معاصر به پیمانکار، چرا تالار آفتاب به عنوان تنها سالن اجرای نمایش کلانشهر اهواز به چنین سرنوشتی دچار گشته است؟

تالاری که تا چند ماه پیش از تحویل آن به انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان نه در محدوده لابی آن صندلی داشت که مهمانان و دوست‌داران فرهنگ و هنر این شهر بتوانند به انتظار برنامه‌ای بنشینند و نه در محوطه بیرون آن نیمکتی بود که بشود گپی هنری زد.

این در حالی است که وقتی تالار آفتاب به انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان تحویل داده شد عده‌ای هنرمند به خاطر وضعیت تالار و کمک به فضای فرهنگ و هنر شهرشان دست به اقداماتی خودجوش زدند اعم از:

ساخت کافی‌شاپ و کتاب‌فروشی و نصب میز و صندلی در لابی تالار و تهیه نیمکت در محوطه بیرونی و تجهیز لوازم بهداشتی و نظافت سرویس‌های بهداشتی و خرید سطل و کیسه زباله و لوله‌کشی برای وصل آب در سرویس‌های بهداشتی که سه ماه تمام آب نداشتند. لازم به ذکر است تا پیش از تحویل تالار آفتاب به هنرمندان تئاتر و انجمن هنرهای نمایشی چندین ماه بود که هیچ کدام از موارد ذکر شده در تالار موجود نبود.

همچنین گل‌کاری و نهال‌کاری در سطل باغچه‌های بیرونی تالار، خرید قفل‌های کتابی برای درب‌های بدون قفل و فرسوده، جوشکاری برای کولرهای بدون حفاظ، تعمیر چیلرها و تهویه‌های سالن و سرویس کولرهای از کار افتاده، مبلمان داخلی و از همه مهم‌تر کشتن صدها موش بزرگ آلوده که تمام پی ساختمان تالار آفتاب را از بیخ و بن خورده‌اند از دیگر فعالیت‌های این دوستان هنرمند می‌باشد. حتی هزینه‌های هنگفت انجام شده از جیب شخصی و آنان پرداخت شده است.

 حال در آستانه به بارنشستن فعالیت‌های دوستان هنرمند و آماده شدن تالار دوباره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصمیم برآن گرفته تا با انتصاب فردی که شایستگی و کارآمدی او در اداره امور تالار برای همه جای شک و تردید دارد که تالار آفتاب را در اختیار خود بگیرد اما هنرمندان تصمیم بر آن دارند که اگر قرار است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رفتاری در شأن آنها نداشته باشد تالار را به شکل اول بازگردانند.

یعنی زمانی که نه آبی داشت و صندلی و نه هیچ امکانات رفاهی دیگر تا تالار دوباره به دست موش‌های موذی بیوفتد. "متروکه‌ای که تا پیش از تحویل آن به هنرمندان بوده است".

با توجه به این نکات امید است مدیران لایق در سطح این شهر و کشور عزیزمان پیدا شده و به داد هنرمندان زحمت‌کش، این نوکران بی‌جیره و مواجب فرهنگ و هنر، برسند. مدیران نالایقی که این چنین با بی‌تفاوتی خود باعث تنش و سرخوردگی و یأس و ناامیدی در فضاهای فرهنگی هنری شده‌اند در روز قیامت در پیشگاه خداوند منان جواب‌گوی خیانت بزرگ‌شان به هنرمندان و به ویژه هنرمندان جوانی باشند که بارها و بارها رهبر عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران توجه جدی در حوزه رسیدگی به خواسته‌های آنها داشته است اما متاسفانه نه تنها به فرهنگ و هنر هیچ اهمیتی نداده‌اند بلکه احساس می‌شود بیانات رهبر بزرگوارمان را نیز نادیده گرفته‌اند.

 

والسلام

هنرمندان تئاتر کلانشهر اهواز

رونوشت:

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اطلاع و اقدام

معاون محترم هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اطلاع

مدیرکل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اطلاع

مدیرکل محترم اداره هنرهای نمایشی کشور جهت اطلاع

استاندار محترم استان خوزستان جهت اطلاع و اقدام

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار محترم خوزستان جهت اطلاع و اقدام

معاون امور فرهنگی و هنری استاندار محترم خوزستان جهت اطلاع و اقدام

امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان حضرت آیت‌الله موسوی جزایری جهت اطلاع

فرماندار محترم کلانشهر اهواز جهت اطلاع

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جهت اطلاع

امضاکنندگان این رنج‌نامه:

محمد جمال‌پور (مشاور عالی انجمن نمایش خوزستان)، سید حمید حسینی (رییس انجمن نمایش اهواز)، محمد مالی (رییس انجمن نمایش خوزستان)، حسین محمدی و صادق فاضلی (اعضای هیات رییسه انجمن نمایش خوزستان)، سعید بهروزی (رییس سابق انجمن نمایش خوزستان)، مرتضی مطوری (خزانه‌دار سابق انجمن نمایش خوزستان)، حسین حاتمی (رییس سابق تالار آفتاب اهواز)، عباس بندقیری (مدیر روابط عمومی انجمن نمایش خوزستان)، عبدالرضا حیاتی، حسن سلیمی‌فر، رضا دیلمی و امیر بیت‌سوده (پیشکسوتان تئاتر خوزستان)، وحید فقیهی، مهدی صفی‌آبادی، قدرت بیات، سعید نگراوی و... .»
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
تئاتری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
comment
0
0
comment باوجودمدیران خوزستانی مثل آقای شفیعی وبهدارونددرراس مدیرکلی هنرهای نمایشی وانجمن هنرهای نمایشی ایران ...بعیده!!!!
بنظرمیرسه بهتربودازطریق این بزرگواران مشکلات پیگیری میشدتااینهمه جوسازی بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار