اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز :
دکتر همایون یوسفی با اشاره به اینکه جهت جلوگیری از این آلودگی ها راهکارهای علمی و مختلفی وجود دارد اذعان کرد: برحسب نوع محصول و تولیدات این صنایع، راهکارهای متفاوتی وجود دارد و باید صنایع بزرگ با ارئه راهکارهای علمی در جهت کاهش آلودگی ها قذم بردارند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به شاخص های توسعه، بهداشت و درمان خوزستان وضعیت مناسبی ندارد.

همایون یوسفی اظهار کرد: در سال های اخیر مساله آلودگی هوا در خوزستان به یکی از مشکلات بغرنج تبدیل شده است، خاصيت اقليمي و طبيعت بياباني اهواز، آلاينده هاي هوا به دليل وجود صنايع آلاينده ای مانند نفت و فولاد و همچنین ریزگردهایی که از کشورهای همسایه به سمت خوزستان سرازیر می شود از جمله عوامل آلودگی هوای اهواز هستند.

وی با بیان اینکه در ابتدا باید منشا آلودگی در استان خوزستان شناسایی شود تصریح کرد: براساس نظر بسیاری از کارشناسان این آلودگی منشا داخلی دارد و با شناسایی منشا، می توان راهکارهای مختلفی پیدا کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: حقآبه رودخانه کارون در پایین دست کم بوده و این کم بودن، باعث خشکسالی و خشک شدن هورها و سایر مناطق پایین دست شده است و به دنبال آن مشکل ریزگردها برای مردم خوزستان به وجود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه جهت کاهش آلودگی هوا خوزستان و معضل ریزگردها، باید این حقآبه تامین شود عنوان کرد: علاوه بر تامین این حقآبه پایین دست، ما باید برای تثبیت ریزگردها،خاک و شنزارها اقدامات کارشناسی مبتنی بر اصول علمی انجام دهیم به عنوان مثال، اینکه چه نوع گیاهی مورد نیاز و سازگار با شرایط اقلیم ما است باید مورد توجه قرار گیرد.


یوسفی اضافه کرد: می توان از تکنولوژی روز و تجربه کشورهای موفق در کنترل آلودگی هوا نیز استفاده کرد و با همکارهای داخلی و خارجی این منشاها را که به نظر می رسد بیشتر درون استان است کنترل کنیم.

وی آلودگی های محیطی ناشی از صنایع و کارخانجات را نیز از دیگر عوامل این معضل بیان کرد و گفت: این نوع آلودگی ها قابل پیشگیری هستند و باید صنایع را نسبت به جلوگیری از آلودگی ها ملزم کنیم.

این فوق تخصص خون و سرطان با اشاره به اینکه جهت جلوگیری از این آلودگی ها راهکارهای علمی و مختلفی وجود دارد اذعان کرد: برحسب نوع محصول و تولیدات این صنایع، راهکارهای متفاوتی وجود دارد و باید صنایع بزرگ با ارئه راهکارهای علمی در جهت کاهش آلودگی ها قذم بردارند.

وی با بیان اینکه صنایع و کارخانجات باید نسبت به منطقه ای که در آن واقع شده اند پاسخگو باشند گفت: یکی از مشکلات عظیم استان خوزستان این است که صنایع بزرگ ما در خوزستان در برابر مردم پاسخگو نیستند، زمانی شرکت نفت جهت معیشت و رفاه مردم اقداماتی انجام می داد و می دیدیم که سطح رفاه مردم بالاتر از زمان حاضر بود اما از زمانی که پاسخگو بودن صنایع بزرگ در برابر معیشت و رفاه مردم کمتر شده شاهد کاهش سطح رفاه مردم هستیم.

وی اضافه کرد: یک راهکار مهم پیشرفت استان که باید پیگیری شود این است که صنایع بزرگ پاسخگوی رفاه مردم در خوزستان باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهوازدر رابطه با وضعیت بهداشت و درمان در خوزستان گفت: بهداشت و درمان یکی از شاخص های توسعه است که نباید جدای از دیگر شاخص های توسعه در نظر گرفته شود، به عنوان مثال اگر آموزش، بحث های فرهنگی، هنری، ورزشی و.. توسعه یافته باشند می توانیم انتظار توسعه در بخش بهداشت و درمان را نیز داشته باشیم و نباید به این مهم بخشی نگاه کرد.

وی خاطر نشان کرد: بهداشت و درمان خوزستان وضعیت مناسبی از نظر شاخص های توسعه ای ندارد زیرا ما برنامه بلند مدتی برای بهداشت و درمان خوزستان نداشتیم و البته به دلیل اینکه سایر شاخص های توسعه ای هم لحاظ نشده است در بخش بهداشت و درمان تاثیرگذار بوده است.

یوسفی ادامه داد: باید یک برنامه میان مدت و بلند  مدت برای توسعه بهداشت و درمان خوزستان داشته باشیم زیرا از جهت فضاهای درمانی و هزینه هایی که در این حوزه به مردم وارد می شود وضعیت در خوزستان مناسب نیست.

وی اظهار داشت: هزینه های بهداشت و درمانی که به مردم خوزستان وارد می شود بیشتر از سایر نقاط کشور است بنابراین حل مشکلات در این حوزه می تواند به معیشت مردم هم کمک کند و در جهت کنترل تورم و بهتر شدن وضعیت معیشت مردم جوابگو باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار