اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
فوق تخصص خون و سرطان عنوان کرد:
دکتر همایون یوسفی گفت: دولت باید با کاهش هزینه های درمانی و افزایش پوشش بیمه ای بیماران سرطانی را حمایت کند.
شوشان- همایون یوسفی اظهار کرد: سرطان بیماری است که در کل دنیا شیوع داشته و پیشرفت های علم در سال های اخیر آن را از یک بیماری کشنده تبدیل به بیماری مزمن کرده و بسیاری از اینگونه بیماری ها قابل درمان یا حداقل قابل کنترل شده اند و امیدواریم در آینده تبدیل به یک بیماری با راه های درمان قطعی شود.

وی در رابطه با امکانات موجود در خوزستان برای درمان بیماران سرطانی گفت: خوزستان با مجموعه بیمارستان شفا به عنوان یکی از مراکز اصلی درمان بیماران سرطانی در کشور، جوابگوی انواع سرطان ها است.

این فوق تخصص خون و سرطان ادامه داد: این بیمارستان در حال حاضر با حجم وسیعی از مراجعات مواجه است که با توجه به حجم مراجعات نیاز به گسترش فضا و امکانات مورد نیاز را دارد.

وی در رابطه با سرطان های شایع در خوزستان گفت: شایع ترین سرطان ها در بین کودکان عبارت از لوکمی ها و لنفوم ها و در بین بزرگسالان تومورم های جامد است.

یوسفی خاطر نشان کرد: سرطان بیماریی است که وقتی در یک فرد ایجاد می شود زندگی او را از همه نظر تحت الشعاع خود قرار می دهد، در این بیماری نه تنها جسم آسیب می بیند، بلکه بیش از آن روح و روان فرد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین باید شرایطی فراهم شود که فرد تنها دغدغه بیماری را داشته باشد و هزینه های درمانی را برای آنان کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه علت سرطان در اکثر اوقات مشخص نیست بیان کرد: زمینه های ژنتیکی در بروز انواع سرطان تاثیرگذار است و البته عوامل محیطی هم تحریک کننده است به همین دلیل باید از عوامل محیطی مانند آلودگی های زیست محیطی، سیگار و... دوری کرد، همچنین استفاده از فست فودها ومواد کنسروشده به مقدار زیاد و عدم تحرک کافی عواملی هستند که سبب افزایش ریسک ابتلا به انواع سرطان ها درافراد می شوند که با رعایت سبک زندگی سالم، تغذیه مناست و ورزش می توان خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش داد وازآن پیشگیری نمود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه دولت می تواند با برنامه هایی برخورد با بیماری سرطان را برای مبتلایان آسان تر کند تصریح کرد: دولت باید برنامه های غربالگری را پیش بینی کند و کاهش هزینه های درمانی و پوشش های بیمه ای را در برنامه های خودداشته باشد همچنین در پروژه های تحقیقاتی دانشگاه ها در رابطه با سرطان های منطقه ای باید پژوهش شود.

وی عملکرد انجمن های مردم نهاد را در حمایت از بیماران سرطانی خوب توصیف کرد و گفت: این موسسات در زمینه کمک های مالی به بیماران سرطانی خوب عمل کرده اند اما بیشتر در زمینه سرطان کودکان فعال هستند که لازم است در زمینه سرطان بزرگسالان نیز اقداماتی پیش بینی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار