اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
نماینده مردم شوش در گفتگو با شوشان:
سیدراضی نوری بیان داشت: از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها 10 میلیارد تومان به کارخانه قند دزفول اختصاص یافت.در این زمینه سازمان گسترش صنعت و هیات حمایت از صنایع ورشکسته کار راه اندازی مجدد این کارخانه را در دستور کار خود قرار داده است.
دکتر سید راضی نوری نماینده مردم شوش دانیال در مجلس شورای اسلامی به تشریح عملکرد خود در این حوزه انتخابیه پرداخت. 

نماینده مردم شوش دانیال در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شهرستانی با قدمت شوش ظرفیت های  فراوانی در حوزه های صنعتی ، اقتصادی ، فرهنگی و گردشگری دارد. وجود کشت  صنعت های هفت تپه ، کارخانه قند دزفول (شوش) کشت و صنعت میان آب ، شرکت حریره، شرکت شیر پگاه و... این شهرستان را به قطب صنعتی استان تبدیل کرده است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در خصوص کاغذسازی پارس گفت: این شرکت در شرف واگذاری به بخش خصوصی بود. اما بر این باور هستیم که باید این واگذاری با رعایت همه جوانب و صلاحیت اقتصادی سرمایه گذار انجام شود. اشتغال زایی جدید و حفظ اشتغال موجود در آینده و احداث صنایع تکمیلی مورد تاکید ماست .

 عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمینه جلسات بسیاری با شورای کارگری در خصوص ضرورت پرداخت حقوق معوقه شرکت کاغذسازی پارس را متذکر شده ایم. خوشبختانه خط تولید این شرکت از یک خط به 3 خط تبدیل شده است. با حفظ اشتغال موجود می توان 150 نفر اشتغال مستقیم در این شرکت را ایجاد کنیم.شرکت کاغذسازی پارس سالانه 10 تا 12 کامیون کاغذ رول به خارج از کشور صادر می کند. توصیه ما به مدیران این شرکت این است با توجه به درآمدمناسبش نسبت به پرداخت حقوق معوقه کارگران زحمتکش آن اقدام کند. 

نوری ادامه داد:کشت و صنعت هفت تپه یک مجموعه با سابقه 50 سال فعالیت در تولید شکر در کشور است. ظرفیت اسمی این کارخانه حدود 23 هزار هکتار کشت چغندرقند است. همچنین محصولات دیگری مانند گندم ، ذرت ، دامداری و آبزی پروری نیز در این کشت و صنعت روزگاری فعال بود. 11 هزار نفر شغل به طور مستقیم در این شرکت شاغل بودند.در حال حاضر این رقم به 2 هزار نفر تقلیل یافته است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:طبق اصل 44 قانون اساسی شرکت های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود. اما از آنجایی که ما تجربه تلخ واگذاری کارخانه قند دزفول را در اذهان داریم خواستار واگذاری کارخانه قند دزفول به شرکت شستا از زیرمجموعه شرکت های وزارت تعاون، رفاه و تامین اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: اما از آنجایی که این شرکت  4500 میلیارد تومان بدهی به ادارات مختلف  دارد و برای نوسازی نیز به 620 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و همچنین 120 میلیارد تومان به تامین اجتماعی نیز دیون دارد پیشنهاد ما واگذاری این شرکت به یکی از شرکت های توانمند مانند شرکت شستا است. 

نوری تصریح کرد: شکر یک محصول استراتژیک است.از دولت تدبیر و امید این انتظار می رود بدهی های کشت و صنعت چغندرقند هفت تپه  را ببخشد تا با تولید شکر گام مهمی در راستای خودکفایی شکر برداشته شود و از خارج کردن ارز قابل توجه جلوگیری کند. در این خصوص جلساتی با معاون اول رییس جمهور و وزیر اقتصاد برگزار کردم. تاکید ما بر این است باید صلاحیت علمی و فنی و اقتصادی فردی که کارخانه قرار است به ان واگذار شود بررسی و موشکافی شود. انتظار می رود در این خصوص دولت عجولانه و رفع تکلیفی اقدامی در این زمینه نکند. هر گونه سهل انگاری در این زمینه تنش های اجتماعی را به دنبال دارد. 

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در خصوص کارخانه قند دزفول ( شوش) گفت: این کارخانه قند از سال 83 به دلیل واگذاری به بخش خصوصی ( مرحوم یوسفی ملقب به سلطان شکر)  به بخش خصوصی واگذار شده است. این فرد نیز 15 درصد از سهام 67 درصدی خود را به موسسه خیریه امیرالمومنین زیر نظر آیت الله مکارمی شیرازی واگذار کرده است که متاسفانه از این بحث برای پوشش برای دیگر کارهای خود استفاده می کرد.

نوری ادامه داد: به اعتقاد بنده کارخانه قند شوش به دلیل ندانم کاری های  تعطیل شده است. این کارخانه بزرگترین کارخانه قند در ایران است. ظرفیت روزانه اسمی این کارخانه 5 هزار تن تولید شکر است و تا 7 هزار تن قابل ارتقا است. متاسفانه در عرض این 3 سال صاحب این کارخانه حتی یکبار هم به این کارخانه سرکشی نکرده است. در حال حاضر برای این کارخانه از سوی دادستانی مدیر تسویه تعیین شده است.650 نفر شغل در این کارخانه مشغول بکار بودند و نزدیک به 15 هزار شغل غیر مسقیم ایجاد شده بود. این در حالی است که کشت چغندر قند باعث حاصلخیزی زمین می شود به طوری که تناژ گندم به عنوان کشت جایگزین را به دوبرابر  ارتقا می دهد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین راستا قرار گرفتن این کارخانه در دستور کار هیت حمایت از صنایع ورشکسته را هدف قرار دادیم. این هیات مشتکل از نمایندگان وزیر صنعت ، وزیر اقتصاد و وزیر تعاون و رفاه ، اتاق بازرگانی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی  می باشد. این هیات موضوع کارخانه قند دزفول را در دستور کار قرار داد. در نهایت این هیات اعلام کرد که کارخانه قند دزفول به دلیل ورشکستگی کامل قابلیت طرح در این هیات دارد.

نوری ادامه داد: در حال حاضر کارخانه قند دزفول به یک متروکه تبدیل شده است و دادگاه به کارگران مجوز مصادره کردن اموال داده است. این سرمایه ملی در حال نابود شدن است. با پیگیری های بعمل امده وزیر صنعت  دستور راه اندازی مجدد این کارخانه را صادر کرد. در همین راستا از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور 10 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی مجدد این کارخانه اختصاص یافت. 

نماینده مردم شوش در مجلس بیان داشت:  از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها 10 میلیارد تومان به کارخانه قند دزفول اختصاص یافت.در این زمینه سازمان گسترش صنعت و هیات حمایت از  صنایع ورشکسته کار راه اندازی مجدد این کارخانه را در دستور کار خود قرار داده است.

نوری تصریح کرد: از اردیبهشت ماه سال آتی 2 کارخانه قند در هفت تپه و غرب کرخه راه اندازی می شود. 

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در طرح 550 هزار هکتاری  نزدیک 79 هزار هکتار آن در محدوده شهرستان شوش دیده شده است. شوش در این زمینه با 13/8 درصد رتبه اول را داراست.اراضی غرب کرخه در قالب این طرح ، تسطیح ، زهکشی و کانال های یک و دو توسط وزارت نیرو و 3 و 4 توسط موسسه جهادنصر اجرایی خواهد شد. 

نوری تصریح کرد:ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی و احداث شبکه های کشاورزی باید در دستور کار این طرح قرار گیرد. در خصوص کارخانه روغن کشی نیز در حال جذب سرمایه گذار هستیم. شهرستان شوش در کشت ذرت رتبه اول را داراست. نزدیک 85 درصد نیاز روغن کشور از خارج از کشور تامین می شود . این در حالی است که شوش این ظرفیت را دارد که از محصول ذرت ، 11 نوع محصول دیکر بدست آورد. همچنین مجوز احداث کارخانه تراکتور سازی با تولید ده هزار تن اخذ شده است و بدنبال جذب سرمایه گذار هستیم. برزگترین مجتمع دامپروری دام سنگین در غرب کرخه با پرورش 5 هزار راس از سازمان هلال احمر به سپاه پاسداران واگذار شد. همچنین مجوز شهرک اسب پروری در 20 هکتار زمین ، احداث ایستگاه پرورش شتر با 2 هزار راس، احداث بازارچه مرزی  اخذ شده است. همچنین درصدد ساماندهی معیشت مرزنشینان شوش هستیم. در حال اخذ مجوز منطقه ویژه اقتصادی در شهرک صنعتی شوش هستیم.در این زمینه 250 هکتار زمین در شهرک صنعتی الوان دیده شده است. مطالعات زیست محیطی در این زمینه در حال انجام است. همچنین با استقرار گمرک کار ترانزیت نیز آغاز خواهد شد. 

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه گردشگری در سال جاری منطقه تاریخی شوش به ثبت جهانی رسیده است. این شهر 7 هزار سال قدمت دارد. سالانه 6 تا 10 هزار یهودی جهت زیارت حضرت دانیال به شوش دانیال سفر می کنند. برای توسعه گردشگری در شوش نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم از قبیل هتل و امکانات رفاهی دیگر هستیم. در این زمینه شهرستان شوش آماده مشارکت سرمایه گذاران در این زمینه هستند. شوش دانیال دارای ظرفیت های گردشگری بکر است. رودخانه شاور در میان این شهر می گذرد. وجود تالاب بامدژ و چعازنیبل از دیگر قطب های گردشگری در شوش است. مجموعه پارک ملی گوزن زد با 70 هکتار مجموعه بکری است که ظرفیت توسعه را دارد. همچنین شهرستان شوش محل زیارت کاروان های راهیان نور است. و سالانه 2/5 میلیون نفر در قالب کاروان راهیان نور به شهرستان شوش سفر می کنند. 

وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز اقدامات مثبتی نیز انجام گرفته است. تجهیز بیمارستان نظام مافی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان، سی تی اسکن ، جراحی مغز و اعصاب ، گوش و حلق و بینی از جمله تجهیزاتی بود که در بیمارستان نظام مافی مستقر شد. همجنین نامه نگاری جهت احداث یک زایشگاه در 2 طبقه با 170 متر زیربنا و با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان آغاز شده است. این زایشگاه در منطقه محروم عبدالخان راه اندازی می شود.  احداث 6 مرکز بهداشتی و درمانی در شوش راه اندازی شده است. همچنین کار ساخت بیمارستان جدید نظام مافی با 164 تختخوابی در 5 سال گذشته کلنگ زنی شده است ولی متاسفانه سالانه 2 تا 3 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است اما یک ریال تامین اعتبار نشده است.  این پروژه تنها 10درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. برآورد اولیه ساخت این بیمارستان 70 میلیارد تومان است. برای بیمارستان فعلی نظام مافی 20 میلیارد تومان جهت تجهیز و 4 میلیارد تومان جهت هتلینگ هزینه شده است. 4 اتاق عمل توسط خیرین سلامت راه اندازی شد. اما این بیمارستان با توجه به مجاورت جاده تزانزینی احتیاج به سرمایه گزاری بخش خصوصی دارد. 

نماینده مردم شوش گفت: دولت 5 میلیارد تومان برای توسعه حرم دانیال هزینه کرده که فقط 2 میلیارد تومان آن جذب شد.با همیاری مسئولان حرم دانیال نبی در فاز اول با 3 هزار متر زیربنا در حال انجام است. دانشکده باستان شناسی از سال 70 تاسیس بعد از 22 سال فضای فیزیکی لازم را فراهم کرده ایم. پل شهید ناجیان در غرب وشرق گرخه نیز اعتبارات ان جذب شده است و در ماده 180 ردیف بدجه ملی قرار گرفت. 

نوری در خصوص لزوم همدلی و همگرایی در مجمع نمایندگان مجلس در استان خوزستان گفت: نماینده مجلس نماینده کل ملت ایرات است. . در جلساتی که با مجمع نمایندگان استان خوزستان داشتیم تشکیل یک دبیرخانه مشترک بین نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را جهت هم افزایی بیشتر در جهت رفع مشکلات مردم دادیم. این دبیرخانه در کنار مسئولان ذی نفوذ خوزستانی مرکز نشین می تواند در حل مشکلات مردم استان موثر باشد. وجود اقوام مختلف در استان به عنوان یک فرصت برای توسعه دیده شود. تا زمانیکه این دبیرخانه تاسیس نشود موازی کاری و پراکندگی در پیگیری مشکلات در میان نمایندگان دیده خواهد شد. رفع مشکلاتی مانند ریزگردها ، انتقال آب کارون ، بیکاری و ... باید در دستور کار این دبیرخانه با رایزنی با مسئولان کشوری قرارگیرد. 

نماینده مردم شوش در مجلس گفتک مردم ما طی 4دهه گذشته نشان داده اند که علی رغم همه مشکلات و سختی های پیش رو همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و به عنوان یک نمونه بارز می توان به شرکت گسترده آنها در انتخابات مختلف طی 30 سال گذشته اشاره کرد. 
طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و علی رغم وجود تحریم های گسترده، جنگ تحمیلی و ناامنی در برخی نقاط کشور بواسطه فعالیت گروهک های ضدانقلاب، حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی موید این مطلب بود که آنها همواره پاسدار آرمان های امام (ره) و انقلاب هستند.

در همین راستا در استان خوزستان  بمانند سایر نقاط کشور طی 4 دهه گذشته انتخابات بدون هیچ گونه خللی برگزار شده و بر اساس آمارهای موجود میانگین شرکت کنندگان در انتخابات از میانگین کشوری بیشتر بوده است.

این در حالی است که طی 8 سال جنگ تحمیلی دشمن داخلی و خارجی در تلاش بودند تا با استفاده از تمام امکانات خود حتی خللی چند ساعته در روند برگزاری انتخابات ایجاد کنند که با تدبیر مسئولین و حضور گسترده مردم این امر هیچ گاه محقق نشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار