اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
وی افزود:حمید لویمی نامزد حوزه انتخابیه شوش درخواست انتقال به حوزه انتخابیه اهواز را داشت که شورای نگهبان به اشتباه درخواست وی را برای بهبهان اعلام کرده که این موضوع در حال پیگیری است.
فرج الله خبیر جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدایت الله خادمی از حوز انتخابیه ایذه، ناصر بورد از شوشتر و محمد جاسمی از اهواز از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شدند.

وی افزود:همچنین روزگذشته صلاحیت یک کاندیدای انتخاباتی آبادان که قبلا از سوی شورای نگهبان تائید شده بود، رد شد.

خبیر ادامه داد:عبدالرضا حسینی فرد نامزد تائید صلاحیت شده اهواز، روز گذشته انصراف داد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان تصریح کرد:ممکن است افراد دیگری از سوی شورای  نگهبان طی روزهای آینده تائید صلاحیت شوند.

به گزارش ایرنا برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان 623 کاندیدا ثبت نام کردند که در نهایت 364 نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت و 237 رد صلاحیت شدند.

خوزستان دارای 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و 14 حوزه اصلی و 13 حوزه فرعی دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به صورت همزمان در هفتم اسفند برگزار می شود.



رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان تغییرات جدید در ترکیب کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان، گفت:تاکنون 41 نامزد انتخابات مجلس انصراف داده اند.

فرج الله خبیر عصر پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد:18 نفر از کاندیداها پیش از بررسی از سوی هیات اجرایی، سه کاندیدا پیش از بررسی هیات نظارت، یک کاندیدا پیش از بررسی شورای نگهبان و 19 کاندیدا نیز پیش از تجدیدنظر از نامزدی در انتخابات این دوره مجلس اعلام انصراف دادند.

وی افزود: به این ترتیب تعداد نامزدهای خوزستان در مجلس شورای اسلامی به 345 نفر کاهش یافته است و هنوز نیز، احتمال تغییر در این آمار وجود دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین از ردصلاحیت یک کاندیدای حوزه انتخابیه آبادان خبر داد و اظهار کرد:در دزفول نیز یک نفر از نامزدها تایید صلاحیت و یک نفر دیگر ردصلاحیت شده است.

وی اضافه کرد:هشت نفر از نامزدهای مجلس در استان درخواست تغییر حوزه انتخابیه داده اند که تاکنون با تقاضای چهار نفر موافقت و با چهار نفر نیز مخالفت شده است.

خبیر لیست تغییر حوزه انتخابیه نامزدها را به شرح ذیل اعلام کرد:

*محمد امین چلداوی از حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون به حوزه انتخابیه دشت آزادگان منتقل شد.

*حسن کریمی از حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون به حوزه انتخابیه بهبهان، زیدون و آغاجری منتقل شد.

*غلامعباس پدین از اهواز، باوی، حمیدیه و کارون به حوزه انتخابیه به حوزه انتخابیه بهبهان، زیدون و آغاجاری منتقل شد.

*علی نظر ممبینی از حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند به حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون منتقل شد.

وی افزود:حمید لویمی نامزد حوزه انتخابیه شوش درخواست انتقال به حوزه انتخابیه اهواز را داشت که شورای نگهبان به اشتباه درخواست وی را برای بهبهان اعلام کرده که این موضوع در حال پیگیری است.

***
معاون استاندار خوزستان همچنین گفت:با تغییراتی که در ترکیب نامزدها به وجود آمده در حال حاضر 323 مرد و 22 زن برای نمایندگی مجلس داوطلب شده اند.

وی افزود:به این ترتیب تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی 96 نفر، آبادان 32 نفر، اندیمشک 16 نفر، ایذه و باغملک 36 نفر، ماهشهر، امیدیه و هندیجان 20 نفر، بهبهان، زیدون و آغاجاری 17 نفر، خرمشهر 14 نفر، دزفول 27 نفر، دشت آزادگان و هویزه 14 نفر، رامهرمز 9 نفر، شادگان هفت نفر، شوش 10 نفر، شوشتر 18 نفر و مسجدسلیمان و لالی 19 نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان 623 نفر ثبت نام کردند که در نهایت 364 نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت و 237 رد صلاحیت شدند.

خوزستان دارای 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و 14 حوزه اصلی و 13 حوزه فرعی دارد. انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به صورت همزمان در هفتم اسفند برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار