اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
در گفتگو با صاحب نظران و هنرمندان خوزستانی
با درایت حکیمانه و مشفقانه خود توازن خوبی در میان قومیت ها ایجاد کرده است
تهیه و تنظیم : علیرضا عبدالله نژاد

عکاس :رضا قاسمپور


گروهی از اقشار مختلف مردم ولایتمدار استان خوزستان با حضور در ستاد آیت الله موسوی جزایری آمده بودند ضمن اعلام بیعت دوباره با نماینده ولی فقیه در استان بر حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای در روز هفتم اسفندماه سال جاری تاکید کنند.

همزمان با چهارمین شب از شروع آغاز فعالیت ستاد مرکزی انتخاباتی آیت الله موسوی جزایزی نماینده  ولی فقیه در استان خوزستان میزبان کاندیداهای پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی از طیف ها و گرایشات سیاسی مختلف ، نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی ،شیوخ و برزگان طوایف لر، بهئمی، عرب و بختیاری و اقشار مختلف مردم بود.

حسین محمدی مشهور به چراغعلی از هنرمندان بومی و فعال تاتر ، رادیو و تلویزون استان با حضور در ستاد مرکزی آیت الله موسوی جزایری ضمن حمایت از کاندیداتوری ایشان در مجلس خبرگان رهبری به خبرنگار ما گفت: از زمانی که با آیت الله موسوی جزایری آشنا شدم همیشه محور سخنان ایشان همدلی ، اتحاد میان اقوام بوده است. تاکنون ندیده و نشنیده ام که ایشان که ایشان قومی را بر قومی دیگر ترجیح بدهد.

این هنرمند تاتر و تلویزون گفت: بر این باورم که یکی از دلایل رشد فرهنگی در سال های اخیر حمایت های بی دریغ ایشان از هنرمندان استان بوده است. همه هنرمندان استان خوزستان عزم خود را جزم کرده اند که آیت الله موسوی جزایری با رای بالا و شایسته ای به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا کنند.

محمدی بیان داشت: حمایت ها و دیدگاه عادلانه و متفکرانه آیت الله جزایری نسبت به هنر و هنرمندان باعث تکریم ایشان از سوی هنرمندان استان شده است و قاطبه هنرمندان در روز 7 اسفندماه سال جاری با رای به ابشان از زحمات و حمایت های ایشان از هنرمندان و هنر تقدیر به عمل می آوردند.

عبدالحسن بدوی مدیر جمعیت سران عشایر عرب استان خوزستان و شیخ مشایخ طایفه بدوی های خوزستان نیز با اعلام حمایت قاطع خود و عشیره بدوی استان خوزستان از کاندیداتوری آیت الله موسوی جزایری گفت: مردم شریف استان خوزستان از ابتدای اتقلاب اسلامی تاکنون در همه آزمون های سخت دفاع از میهن و نظام جمهوری اسلامی سربلند بیرون امده اند و انشالله در انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری نیز با حضور حماسی و تاریخی خود برگ زرینی دیکری در کارنامه درخشان دفاع از حریم ولایت و رهبری رقم خواهند زد.

شیخ بدوی افزود: قبیله بدوی تاکنون 28 شهید به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است. عشیره بدوی شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را وطیفه شرعی و مدنی خود می داند.

مدیر جمعیت سران عشایر عرب استان خوزستان در خصوص شخصیت آیت الله موسوی جزایری گفت: در سن 32 سالگی در اوایل انقلاب اسلامی در سال 57 و 58 همراه آیت الله جزایری در تظاهرات علیه رژیم شاه شرکت داشتم. آیت الله موسوی جزایری منشا خدمات شایانی به مردم استان خوزستان هستند.

شیخ بدوی افزود: ایشان همیشه قوت قلبی برای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بودند. در زمان بعد از جنگ دیدار با خانواده شهدا و رسیدگی به امورات آنان همیشه در دستور کار آیت الله موسوی جزایری قرار داشت.

وی با تقدیر از ابتکار آیت الله موسوی جزایری در راه اندازی شبکه ماهواره ای قناه الاهواز جهت تبین و ترویج مذهب شیعه و پاسخ به شبهات وارده از سوی وهابیت گفت: تربیت و پرورش طلاب حوزه علمیه و اعزام انان به اقصی نقاط استان جهت تبلیع و نشر مفاهیم مذهب شیعی از اقدامات ماندگار آیت الله موسوی جزایری است. راه اندازی شبکه الاهواز در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده است. راه اندازی این شبکه بازتاب های بسیاری مثبتی در میان شیعیان جهان داشته است.

سیروس شیری عضو شورای سردبیری هفته نامه ندای جنوب نیز با اعلام حمایت جامعه رسانه ای استان خوزستان از کاندیداتوری آیت الله موسوی جزایری گفت: جامعه رسانه ای استان خوزستان ضمن دعوت از مردم ولایتمدار استان خوزستان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از آنان می خواهد با حضور حداکثری خود در این انتخابات گامی بلند در جهت تثبیت نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بردارند.شیری بیان داشت: به عنوان عضوی از اعضای رسانه ای استان خوزستان پیشنهاد می دهم آیت الله موسوی جزایری خود را برای ریاست این مجلس کاندیدا کند.

صادق صرخه از فعالان اقتصادی استان خوزستان نیز با اعلام حمایت از کاندیداتوری آیت الله موسوی جزایری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان خوزستان گفت: شخصیت آیت الله موسوی جزایری نقش بی بدیلی در اتحاد و همدلی میان اقوام مختلف در استان خوزستان دارد. آیت الله همیشه حامی بخش خصوصی و از حامیان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان خوزستان هستند و همواره مشوق ما در امر سرمایه گذاری در صنعت و اقتصاد استان هستند. جامعه اقتصادی در حوزه بخش خصوصی با رای شایسته و بالا به ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، حمایت قاطع خود را اعلام می دارد. .

صرخه بیان داشت: آیت الله موسوی جزایری همواره از منافع استان به خوبی دفاع کرده است و انتخاب اول ایشان در مجلس خبرگان رهبری راهی است برای حمایت مدنی از کاندیداتوری ایشان در مجلس خبرگان رهبری .

نیما حاجی پور از فعالان ورزشی و اجتماعی استان خوزستان
نیز با حضور در ستاد انتخاباتی آیت الله موسوی جزایری گفت: در شرایط کنونی ایجاب می کند با حضور حداکثری خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری زمینه اقتدار بیشتر نظام جمهوری اسلامی در جامعه بین الملل را فراهم کنیم.در استان خوزستان با توجه به موقعیت استراتژیک و شرایط خاص آن این حضور حماسی معنا و مفهوم دیگری پیدا می کند. در این میان رای بالا به آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز نیز از اهمیت بالایی برخوددار است و به نوعی قدردانی از زحمات  37 ساله ایشان در طول پیروزی انقلاب اسلامی است.

مهندس کورش زنکنه کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  از حوزه اهواز نیز با حضور در ستاد انتخاباتی آیت الله موسوی جزایری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان خوزستان گفت: آیت الله موسوی جزایری با توجه به شان و منزلتی که به عنوان یک مجتهددلسوز و مجاهد نستوه در استان خوزستان دارند و نقش بی بدیل که در آرامش بخشی به جامعه استانی ایفا کرده اند می بایست در اولویت اول مردم ولایتمدار استان خوزستان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری باشند.

سرپرست شعب شورای حل اختلاف مجتمع قضایی تصادفات شهرستان اهواز بیان داشت: آیت الله موسوی جزایری همواره قومیت های مختلف در استان خوزستان را مورد تکریم و احترام قرار داده است. بی شک مردم شریف استان خوزستان با توجه به سوابق ارزنده ایشان و خدمات بی شائبه به مردم و دفاع همه جانبه از منافع استان خوزستان رای اول را به ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خواهند داد.

این مدرس دانشگاه های استان خوزستان ادامه داد: مردم استان خوزستان همواره نشان دادند که با درک موقعیت و شرایط سیاسی اخیر حضور حماسی و تاریخی در انتخابات مختلف در کشور خواهند داشت و انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رجب پور مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز نیز گفت: اهمیت مجلس خبرگان رهبری و جایگاه آن در نظام جمهوری اسلامی بر همگان روشن و مبرهن است. در نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه رکن رکین ان به حساب می آید. در نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه در راس ان قرار دارد و وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری تعیین رهبری به عنوان نائب امام عصر می باشد.نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به عنوان منتخبان مردم و به نمایندگی از آنان رهبر را انتخاب و اعلام می کنند. اعضای مجلس خبرگان رهبری همه از مجتهدین جامع الشرایط هستند و در زمینه های مختلف علمی و فقهی صاحب نظر می باشند. در این میان آیت الله موسوی جزایری با سوابق درخشان علمی و انقلابی نیز به عنوان یکی از مجتهدان ولایی و دلسوز استان خوزستان نقش تاثیرگذاری در این مجلس ایفا کرده و خواهند کردو

این روحانی برجسته استان خوزستان ادامه داد: حضور انقلابی و خستگی ناپذیر آیت الله موسوی جزایری از قبل از انقلاب اسلامی تاکنون در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی کشور و استان بر هیچکس پوشیده نیست. ایشان همیشه با بصیرت و روشنگری های خود مایه امید و سرمشق دیگر روحانیون و مومنین در استان خوزستان بوده است. انشالله مردم استان خوزستان با انتخاب ایشان و رای بالا به آیت الله جزایری استمرار بحش خدمات ایشان در استان و مجلس خبرگان رهبری باشند.


علی ساری کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از اهواز نیز گفت: اهمیت مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی اگر بیشتر از انتخابات مجلس شورای اسلامی نباشد کمتر نیست. وجود مجلس خبرگان رهبری آنقدر ضروری است که بدون وجود این مجلس استمرار نظام جمهوری اسلامی دچار آسیب های جدی خواهد شد. مجلس خبرگان رهبری از علمای اندیشمند و مجتهدانی آگاه به مسائل روز کشور و جهان تشکیل شده است.لذا باید با مشارکت حداکثری خود در این انتخابات زمینه ساز تشکیل مجلسی کارآمد و متخصص در امور را فراهم کنیم.

کاندیدای مورد حمایت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان در خصوص شخصیت آیت الله موسوی جزایری گفت: با وجود تنوع قومی در استان خوزستان ، آیت الله موسوی جزایری با درایت حکیمانه و مشفقانه خود توازن خوبی در میان قومیت ها ایجاد کرده است و سعی کرده است از ظرفیت های همه اقوام در مدیریت استان خوزستان اسفاده کند.

علیرضا ولی پور رییس انجمن صنفی تاکسیرانی فرودگاه بین المللی اهواز نیز با اعلام حمایت از انجمن متبوعش از کاندیداتوری آیت الله موسوی جزایری گفت: مشروعیت نظام جمهوری اسلامی به ولایت فقیه است و ولی فقیه نیز طبق قانون اساسی باید توسط اعضای مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود. بر این اساس مردم باید با رای به مجتهدانی عادل و دلسوز و آگاه به مسائل روز زمینه ساز انتخابی شایسته رهبر خواهند شد.

ولی پور در خصوص شخصیت آیت الله موسوی جزایری گفت: استان خوزستان با مشکلات عدیده ای روبرو است. بنابراین باید مجتهدانی دلسوز و کاردان و باذکاوت را وارد مجلس خبرگان کنیم. در این میان آیت الله موسوی جزایری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان نقش بی بدیل و کم نظیری در دفاع از حریم ولایت فقیه دارد. ایشان همواره قوت قلب رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بوده است. و حلقه و نماد وحدت و برادری میان اقوام مختلف دراستان می باشد. ایشان به خوبی توانسته است در شرایط بحرانی در استان با دعوت مردم به آرامش ، موجب بازگشت آرامش و امنیت پایدار در استان خوزستان باشد

غلامعلی چهارلنگ رییس اداره ساخت گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز با اعلام حمایت از کاندیداتوری آیت الله موسوی جزایری گفت: با توجه به رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است مردم شریف استان خوزستان می بایست با مداقه و بررسی بیشتری اقدام به انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بکنند. در این میان آیت الله موسوی جزایری با کارنامه ای سرشار از دفاع از منافع مردم استان خوزستان و حریم ولایت فقیه اولویت نخست ما در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خواهد بود.

عبدالرحیم سوارنژاد از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان نیز با اعلام حمایت از کاندیداتوری آیت الله موسوی جزایری گفت: برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نشانگر حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است. یکی از دستاورهای مهم در نظام جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات است. باید با مشارکت حداکثری در این انتخابات پاسداشت این میراث بزرگ انقلاب اسلامی باشیم.

سوارنژاد گفت: در این میان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از انجاییکه نامزدهایی در معرض رای و قضاوت مردم قرار می گیرند که می بایست علاوه بر شایستگی و صلاحیت های لازم ، از پشتوانه اجتهاد و فقهی نیز برخوددار باشند. دفاع و صیانت از رهبری نظام بر عهده این مجلس گذاشته شده است و به همین دلیل باید مردم در انتخاب اعضای آن به مراجع مورد تایید نظام نگاه کنند و توصیه های انان مبنی بر معرفی نمایندگان اصلح توجه کنند.

این فعال فرهنگی استان خوزستان به شخصیت آیت الله موسوی جزایری اشاره کردو گفت: آیت الله موسوی جزایری از سلاله جلیلیه  علامه کبیر آیت الله سید نعمت الله جزایری می باشند و پیشنیه تاریخی این سادات جلیله در تاریخ شیعی و تاثیر آنان در سالم سازی و رسیدگی به امور مسلمین در استان خوزستان زبانزد عام و خاص بوده است. حوزه علمیه جزایری در شوشتر یادگار ارزشمندی است که علمای بزرگی را به جامعه معرفی کرده است.

سوارنژاد بیان داشت: آیت الله موسوی جزایری دارای یک اصالت تاریخی دینی است و نقش حساس ایشان در عرصه های مختلف استان خوزستان بر همگان مشهود است. ایشان زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان هستند و با پرورش طلاب علوم دینی گام مهمی در ترویج و بسط مذهب شیعی در استان و تربیت نیروهای متعهد و حزب الهی داشتند.

:کتر ناصر سودانی نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه وکارون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آیت الله موسوی جزایری حلقه محوری در ایجاد اتحاد و همدلی میان اقوام خوزستانی هستند. آیت الله موسوی جزایری مانندی پدر معنوی و درختی پرثمر همه را زیر سایه سار پربرگ خود پرورانده و در علم و عمل ،جهد و اجتهاد مصداق بارز یم عالم دینی و مجاهدی نستوه در میان سایر علمای بلاد هستند.

شیخ کریم سواری از بزرگان طایفه جلیله سواری استان خوزستان گفت: مجلس خبرگان رهبری متشکل از مجتهدانی جامع الشرایط است و وظیفه خطیر نظارت بر استمرار صفات لازمه رهبری و انتخاب رهبر در شرایط مقتضی را دارد. در این میان رای بالا به آیت الله موسوی جزایری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به عنوان زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان و پدر معنوی استان خوزستان از درجه اهمیت بالایی برخوددار است. قوم عرب در استان خوزستان ارادت خاصی به آیت الله موسوی جزایری دارند و همواره از رهنمودها و ارشادات ایشان بهره مند هستند و قدردان نقش ایشان در دفاع از منافع استان خوزستان و وجود ایشان را برای استان مایه برکات و خیرات زیادی می دانند.

سواری بیان داشت: وجود آیت الله موسوی جزایری از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و سازندگی همیشه راهگشا، تعیین کننده بوده است. ایشان با ایجاد توازن میان اقوام مختلف استان خوزستان همچون ناخدای کشتی استان خوزستان را به سرمنزل مقصود رسانده اند. برخورد با عطوفت و مهربانی آیت الله موسوی جزایری با اقوان مختلف به خصوص قوم عرب در استان خوزستان و رسیدگی به مشکلات آنان همواره زبانزد عام و خاص بوده است. همواره ایشان حامی عشایر عرب بوده است و از ظرفیت ها و توان خود برای حل مشکلات آنان نهایت استفاده را برده است.ایشان همواره خواهان توزیع عادلانه امکانات در میان همه اقوام بوده است.

عبدالرحمن نیکسرشت کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس خبرگان رهبری تنها با تعیین رهبری به وظایفش عمل نمی کند بلکه تعیین رهبری بخش بدیعی و مشورتی این مجلس است. فلسفه وجودی این مجلس قوام بخشیدن به استقرار و استمرا نظام جمهوری اسلامی در قالب ولی فقیه با بسط الیدی است که قرار است در جهان اسلام نقش ایفا کند.

نیکسرشت بیان داشت: یعنی همان قومی که حضرت امام یعنی مبتکر و شارح اصل ولایت فقیه بیان نموده است. ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء است. اساس نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر تحقق این مهم است. استقرار و استمرار حکومت الهی که مشروعیت خود را از دل شریعت ناب محمدی اخذ می نماید بنابراین تعریف رسالت و اهمیت مجلس خبرگان رهبری فراتر از آن چیزی است که ما بدان آگاهیم.

وی وجود حضرت آیت الله موسوی جزایری در مجلس خبرگان رهبری را به عنوان یکی از استوانه های این مجلس نامید و گفت: از سوی مدرسان دانشگاه و جامعه رسانه ای استان خوزستان حمایت قاطع خود را از کاندیداتوری آیت الله موسوی جزایری در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری اعلام می کنیم.

اسماعیل احمدی فر رییس دانشگاه شهرداری اهواز نیز گفت: مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی از جایگاه ممتاز و بی بدیلی قرار دارد. نظارت بر استمرا صفات لازمه رهبری و تعیین وانتخاب رهبر در شرایط مقتضی از وظایف مهم نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است.

وی در خصوص شخصیت آیت الله موسوی جزایری گفت: آیت الله موسوی جزایری یک شخصیت بین المللی در جهان اسلام هستند. اگر به تاریخ گذری کنیم ایشان از بدو انقلاب اسلامی ، در دوران های سخت جنگ تحمیلی و سازندگی در کنار مردم این استان بودند.در همه این سال ها ایشان به خوبی توانسته اند مسائل مختلف این استان را مدیریت کنند و همدلی و همگرایی کم نظیری را میان همه اقوام خوزستانی برقرار کنند. 

رییس دانشگاه شهرداری  اهواز بیان داشت: مدیریت و درایت ایشان باعث شد استان خوزستان از همه بحران ها به خوبی عبور کند. به یاری خداوند این چهره ماندگار جهان اسلام و تشیع با رای بالای مردم استان بار دیگر در کسوت عضویت در مجلس خبرگان رهبری منشا خدمات و برکاتی خوب و موثری در راستای تقویت نظام جمهوری اسلامی خواهند شد.















































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار