اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
پنجمین بسته خبری- انتخاباتی خوزستان
تبلیغات در حالی به پیش می رود که هرچه به روزهای پایانی اش نزدیک ترمی شویم تلاش کاندیداها و هوادارن آنها برای رقابت در این عرصه افزایش پیدا می کند.
سارا ممبینی


شوشان: تبلیغات در حالی به پیش می رود که هرچه به روزهای پایانی اش نزدیک ترمی شویم تلاش کاندیداها و هوادارن آنها برای رقابت در این عرصه افزایش پیدا می کند و سعی می کنند تا از تمام ابزارهای ممکن و ظرفیت های موجود بهره بگیرند.

بی شک یکی از ابزارهای تاثیر گذار و قدرتمند در این برهه رسانه می باشد و پرواضح است که نقش رسانه در این خصوص تنها تبلیغاتی نیست بلکه یک رسانه ی تاثیر گذار، رسانه ای است که با تحلیل شرایط موجود در کشور به گونه ای رسالت خویش را به انجام برساند که ضمن دادن آگاهی های سیاسی لازم به مردم ،کاندیداها را به چالش بکشد تا تفکرات خویش را به صورت شفاف مطرح سازند و مردم نیز بتوانند با تکیه بر این اطلاعات ،انتخابی درست انجام دهد .

در تحلیلی مختصر می توان فضای رسانه ای در خوزستان را بیشتر تبلیغاتی و نه تحلیل گرانه دانست . که البته این نیز در جای خود برای شناساندن کاندیداهایی که به دلیل رد صلاحیت های گسترده در دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مردم کمتر شناخته شده هستند ، قابل تقدیر دانست اما باید به کار و تلاش در این عرصه همچنان ادامه داد .گفت و گو ها و شنیده های پنجمین روز تبلیغات در خوزستان را مرور می کنیم .
 
* ستاد ائتلاف اصلاح طلبان خوزستان به طور رسمی فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرد. به گزارش کمیته ی اطلاع رسانی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان خوزستان در این دوره از انتخابات با رای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان سید جابر موسوی به عنوان رئیس ، توفیق ساکی به عنوان نائب رئیس و مرضیه امیری به عنوان مسئول کمیته ی اطلاع رسانی و روابط عمومی برگزیده شدند.
 
 روز گذشته مطلبی در شبکه های مجازی تعجب همگان را برانگیخت. در این مطلب به نقل از علی ساری کاندیدای اصلاح طلب اهواز عنوان شده بود که به هیچ گروه و جریان سیاسی وابستگی ندارم و تاکنون عضو هیچ گروه سیاسی نبوده ام و دوستان بنا به سلیقه خودشان مرا در لیست اصلاحات گذاشته اند ! البته این شایعه بلافاصله توسط علی ساری تکذیب شد. وی در مصاحبه ای گفت که حضور در ائتلاف توحید الصوت و اصلاح طلبان را برای خود افتخار می دانم. وی گفت: خبرسازان نمی توانند عزم ملت را برای شرکت در انتخابات سست کنند.
 
 *بلادیان ، عضو شورای سیاست گذاری اصول گرایان خوزستان در گفت و گویی کوتاه ، با اشاره به اینکه همه باید برای برگزاری انتخاباتی پررونق تلاش کنیم گفت که موافق روبه روی هم قرار گرفتن اصلاح طلبان و اصول گرایان نیستم بلکه همه باید به نفع انقلاب و نظام کار کنند. وی بیان داشت: باید افرادی به مجلس راه پیدا کنند که بتوانند به حل معضلات اقتصادی وبیکاری کمک کنند و به ملت خدمت کنند .
 
 *در این دوره از انتخابات اصلاح طلبان با شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی وارد عرصه ی رقابت با سایر گروه های سیاسی شده اند.
 
 * دكتر شمس الله بهمئی كاندیدای دوره ی دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه ی انتخاببه رامهرمز و رامشیر، از هواداران خود خواسته است با هواداران سایر نامزدها با احترام برخورد کنند. وی در روزهای اخیر با دفاع از عملكرد خود در دوره ی نهم ، توانسته است حمایت مردم حوزه انتخابیه خود را بیش از پیش كسب کند.وی همچنین با تاکید بر تعامل و میانه روی ،خواستار حفظ منافع کشور و مردم شده است.
 
 *شبکه های مجازی علاوه بر اینکه ابزاری آن لاین در اطلاع رسانی به شمار می روند ، گاه مبتلا به آسیب نشر شایعات نیز می شوند که باید به این مهم توجه شده و در رفع این معضل چاره اندیشی شود.
 
 *از طرح تاسیس خانه ی بانوان ( بیت النساء) توسط ستادهای انتخاباتی جواد کاظم نسب الباجی ، با هدف مشارکت بیشتر بانوان در عرصه های سیاسی و فرهنگی ، طی مراسمی رونمایی شد.
 
 *دیشب صادق خرازی ، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و دیپلمات دولت اصلاحات در شبکه های مجازی به سوالات کاربران در خصوص وضعیت احزاب اصلاح طلب و اصول گرا در انتخابات پیش رو پاسخ داد .
 
 * رئیس دوره ای شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان ، با اظهار اینکه اصلاح طلبان همواره در خط ولی فقیه و رهبری حرکت کرده اند ،خواستار حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای و حمایت از لیست ائتلاف اصلاح طلبان خوزستان شد.
 
 انتشار عکس جنجالی بریدن چند درخت در زیتون کارمندی به منظور دیده شدن پوستر کاندیدای اصولگرای اهواز ، جنجال ساز شد. در توضیحات این تصویر آمده است که ستاد سید شکرخدا موسوی برای بهتر دیده شدن پوسترهای انتخاباتی این کاندیدا ، اقدام به قطع چند درخت کرده است. پس از انتشار گسترده این عکس ، روابط عمومی ستاد این کاندیدا، واکنش نشان داد و قطع درختان را اقدامی ناپسند خواند! در این پیام ستاد آمده است: به اطلاع عموم مردم می رساند بعید است قطع درختان توسط اعضای ستاد مردمی این کاندیدا صورت گرفته باشد.

 * سه روز به انتخابات باقی مانده اما با این حال برخی لیست ها و ائتلاف ها در خوزستان هنوز ناتمام مانده و به سرانجامی نرسیده است. از جمله این لیست ها ، لیست جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی در خوزستان است که البته نادری رییس شورای سیاست‌گذاری آن ، گفته است که در حال تکمیل است و به زودی منتشر می شود.
 
 *فضای ستادهای انتخاباتی در سراسر خوزستان با توجه به قرار گرفتن در ایام فاطمیه رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و فضای ستاد‌ها با پرچم‌های یا زهرا و همچنین صدای نوجه و عزاداری همراه شده است.
 
 *شایعات مربوط به تایید صلاحیت کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان اهواز ، هر از گاهی در فضای مجازی مطرح می شود که البته صرفا در حد شایعه است. به گفته رئیس ستاد انتخابات خوزستان ، تایید صلاحیت ها و همچنین رد صلاحیت های جدید ، ممکن است تا روز برگزاری انتخابات وجود داشته باشد.
 
 *جبهه پیروان خط امام و رهبری در اطلاعیه‌‌ای نامزدهای مورد حمایت خود در استان خوزستان را برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. سید شکر خدا موسوی، ناصر سودانی و شبیب جویجری از حوزه انتخابیه اهواز در این لیست قرار دارند.
 
 *شیوه برخی از کاندیداهای خوزستان برای جلب نظر مردم جالب توجه است. برخی هواداران نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی با پخش خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر دعوت از ورزشکاران شاخص و هنرپیشه ها ، مردم را به ستادهای انتخاباتی خود می کشانند ولی از این افراد شاخص خبری نمی شود.
·
 *"هشدار انتخاباتی سردار اسحاقی" از دیگر خبرهای انتخاباتی خوزستان است . در همین زمینه سردار اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان خطاب به کاندیداها گفته است: رفتارهای ناشایست در تبلیغات نامزدها تاثیر منفی در کارنامه آنها دارد.
 
 * فضای انتخاباتی دزفول نیز روز به روز داغ تر می شود. راه اندازی سیستم صوتی و پخش آهنگ های ملی و مذهبی در محل ستاد و هنگام تجمع طرفداران و سخنرانی کاندیداها این روزها به وفور در دزفول به چشم می خورد ضمن اینکه صدای بلندگوی ستادهای تبلیغاتی نیز در مناطقی از شهر دزفول گله مندی اهالی محل را به دنبال داشته است.
 
 * بازار تکذیبه در فضای مجازی داغ است ، اعلام انصراف برخی نامزدها در حمایت از نامزد دیگر و نیز تکذیب اینگونه خبرها از سوی آنان موجب سردرگمی مردم شده است. در فضای مجازی کلیپ های تبلیغاتی نامزدها به صورت گسترده منتشر شده و برای مردم پخش می شود.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار