شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
آیت الله شاهرودی مورد وثوق اصلاح طلبان است
محمد کیانوش راد نماینده سابق مردم اهواز در مجلس ششم شورای اسلامی گفت: آیت الله موسوی جزایری اصولگرای معتدلی است و در کنار آن آیت الله احمدی شاهرودی نیز شخصیت مورد وثوق اصلاح طلبان است.
محمد کیانوش راد نماینده سابق مردم اهواز در مجلس ششم شورای اسلامی گفت: آیت الله موسوی جزایری اصولگرای معتدلی است و در کنار آن آیت الله احمدی شاهرودی نیز شخصیت مورد وثوق اصلاح طلبان است.

دکتر محمد کیانوش راد ، چهره مطرح اصلاح طلبان خوزستان پیرامون انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی  و به دنبال انتشار لیست های مختلفی با عناوین اصلاح طلبی در خوزستان  با اشاره به نظر آیه الله هاشمی رفسنجانی و مصلحت سنجی های ایشان در این زمینه ، در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری کارون پرس، اظهارداشت: اصلاح طلبان استان مخالف اسامی اعلام شده از سوی آیه الله هاشمی نیستند و با دیدی مثبت به آن می نگرند ودر استان نیز ، پیرامون مساله حمایت از سایر کاندیداهای مجلس خبرگان نظر خاصی نداشته اند.


محمد کیانوش راد گفت : آیه الله احمدی شاهرودی ، شخصیت شناخته شده ای است و مورد وثوقِ اصلاح طلبان استان خوزستان است و مواضع صریح و روشن ایشان در دفاع از حقوق مردم ، جایگاه خاصی  برایشان در میان عموم مردم خوزستان بوجود آورده است.

همچنین محمد کیانوش راد در ادامه، با اشاره به اینکه آیه الله احمدی شاهرودی شخصیت مستقل و حق طلبی است و مردم از روحانیون جز حق طلبی و شجاعت در دفاع از حق و حقوق مردم چیزی نمی خواهند، توضیح داد: آقای شاهرودی در این مسیر بوده است و اصول گرابودن  و اصلاح طلب بودن از این حهت برایش فرقی ندارد. این همان ویژگی خوبی است که همه ، خصوصا روحانیت باید آن را به دیگران بیاموزد .

محمد کیانوش راد نماینده پیشین اهواز در مجلس ششم در خصوص  آیه الله موسوی جزایری دیگر کاندیدای مجلس خبرگان گفت: آیه الله موسوی جزایری ، فردی اصول گرا است؛ اما اصول گرایی منعطف و معتدل.

وی تاکید کرد: اصلاح طلبان  در این دوره و بدلیل حساسیت ها ، برای اولین بار در حمایت از ایشان تقریبا متفق القول هستند. و امیدواریم این نشانه ای روشن برای تعامل و همکاری در مسایل مهم استان باشد.

نماینده سابق مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: آیه الله موسوی جزایری را اگرچه اصول گرا می دانیم ، اما ایشان را در کل، فردی می دانیم که خصوصا پس از دوم خرداد و در سال های اخیر از رویه ای بیشتر اعتدالی برخوردار بوده است.

کیانوش راد، تصریح کرد: بنظر ما در شرایط فعلی و با توجه به اهمیت مجلس خبرگان ، و مواضعی که از ایشان در سال های اخیر در مسایل مهم کشوری و استانی اتخاذ کرده اند ، نظر فعالان سیاسی اصلاح طلب را نیز تحت تاثیر خود قرارداده است .

وی ادامه داد: مردم از نمایندگان مجلس خبرگان ، انتظار پایبندی به قانون اساسی را دارند. قانون اساسی خون بهای شهیدان و تنها میثاق مورد قبول اکثریت مردم ایران است.

این چهره سرشناس جریان اصلاح طلبی تاکید کرد: نمی توان کسی عضو مجلس خبرگان باشد و بگوید قانون اساسی را و یا بخش هایی از آن را قبول ندارم. کسی که قانون اساسی راقبول ندارد ، راه استبداد و دیکتاتوری را باز می کند.

کیانوش راد اظهارداشت: قانون اساسی توسط مبرزترین فقهاء تدوین شد و امام خمینی نیز بر آن صحه گذاشت ، حالا چگونه برخی می گویند که قانون اساسی چون در ابتدای انقلاب تصویب شد ، برخی از اصول اش از باب مماشات تصویب شده است .

وی در مورد کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نیز گفت : ما تلاش کردیم تا از میان کاندیداها ، شخصیت های متخصص و پاک دست را انتخاب کنیم. و به مردم معرفی کرده ایم.

این چهره سیاسی اصلاح طلب اذعان داشت: بجز شهرهای  شوشتر ،  مسجد سلیمان. ، ایذه   و دشت آزادگان ، در تمام حوزه های انتخابی افراد شایسته را به مردم معرفی کرده ایم و مردم را به رای دادن به " لیست امید" ، لیست اصلاح طلبان استان خوزستان دعوت می کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار