شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
دکتر درستان
دبیر ششمین کنگره تروما و طب رزم: دستاوردهای علمی و مطالب ارایه شده در کنگره، به پزشکان جوان و کسانی که تجربه مداوای مجروحان جنگی را نداشته اند کمک می کند تا آمادگی های لازم را برای مقابله با بحران ها و تهدیدات احتمالی داشته باشند

مراسم افتتاح ششمین کنگره تروما و طب رزم و نخستین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان با حضور دکتر ایرج فاضل رییس جامعه جراحان کشور، دکتر ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، جمعی از معاونین و اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و همچنین اعضاء هیئت علمی سایر دانشگاههای علوم پزشکی از سراسر کشور، صبح دوشنبه 10 اسفندماه 1394 در تالار شهدای دانشگاه برگزار شد و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این قالب طی دو روز میزبان پزشکانی از سراسر کشور خواهد بود که تجربیات و دستاوردهای پزشکی خود در زمینه تخصصی این کنگره را ارایه می دهند.

دکتر نوذر درستان دبیر ششمین کنگره طب رزم و تروما در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهیدان جنگ تحمیلی و شهدای جامعه پزشکی گفت: اولین کنگره میان دوره جامعه جراحان و ششمین کنگره طب رزم و تروما  در استان خوزستان با تلاش شبانه روزی پرسنل و با همکاری های صمیمانه ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و معاونین ایشان و نیز همراهی های بی دریغ جامعه جراحان و نیز دکتر فاضل و دکتر بهادران برپا شده است.

رییس جامعه جراحان شاخه خوزستان ادامه داد: جامعه ی پزشکی از همان لحظه اول وقوع جنگ کاملا در کنار مردم  و رزمندگان بودند. صدای مهیب شکست دیوار صوتی توسط هواپیماهای حزب بعث عراق در 30 شهریور 1359 اولین تجربه ما از جنگ بود و سه روز بعد بود که من به عنوان دانشجوی پزشکی اولین مجروح جنگی را دیدم. در فاصله نه ماه پس از آن و با شکست حصر آبادان  مجروحان زیادی در هتل نادری و هتل پارس  توسط کادر پزشکی ما در حال درمان شدن بودند.

 وی افزود: مساله طب رزم در کشور ما از این نقطه تاریخی شروع شد و طب در کنار زرم قرار گرفت، در آن دوران پزشکان ما تنها به کار مداوای مجروحان در شهرها مشغول نبودند بلکه  در کنار آن در سنگرهایی به نام بیمارستان های صحرایی امام حسین(ع) و امام علی (ع) نیز حضور داشتند و شاهد این ادعا  پزشکانی همچون شهید رهنمون، شهید کریمیان، شهید موسوی، شهید بقایی و شهید حکیم  هستند که در کنار دیگر شهدای خوزستان، جان خود را برای خدمت در طبق اخلاص گذاشتند و به شهادت رسیدند.

درستان در پایان یادآور شد: این کنگره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره آن  شهیدان گرانقدر و آشنایی کادر جوان پزشکی با تجربیات طب زرم برپا شده است. دستاوردهای علمی و مطالب ارایه شده در کنگره، به پزشکان جوان و کسانی که  تجربه مداوای مجروحان جنگی را نداشته اند کمک می کند تا آمادگی های لازم را برای مقابله با بحران ها و تهدیدات احتمالی داشته باشند. 












نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار