اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۹
مسابقات قهرمانی کشوری بیماران خاص و پیوند اعضای کشور ویژه ی آقایان با معرفی نفرات برتر و اهدا لوح تقدیر، مدال و جوایز به نفران و تیم های برتر در اهواز به کار خود پایان داد

نفرات برتر مسابقات قهرمانی ورزشکاران تالاسمی و دیابت کشور مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، مسابقات قهرمانی کشوری بیماران خاص و پیوند اعضای کشور ویژه ی آقایان با معرفی نفرات برتر و اهدا لوح تقدیر، مدال و جوایز به نفران و تیم های برتر در اهواز به کار خود پایان داد.

مهین فرهادی زاد دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در مراسم اختتامیه این مسابقات با تاکید بر جایگاه خدمت رسانی به بیماران خاص عنوان کرد: خداوند بهترین جایگاه خدمات رسانی را برای من تدارک دیده و در این مدت درس های مختلفی آموختم و متوجه شدم خداوند جایگاه ارزشمندی را به من عطا کرده است.

وی افزود: اگر شما ورزشکاران به ما فرصت بدهید، بر اساس نگاه شما و با کمک جایگاهی که می تواند فضایی برای این فدراسیون ایجاد کند، به پیشرفت روز افزون دست خواهیم یافت.

فرهادی زاد با انتقاد از عدم ایجاد فضا و امکانات لازم برای بیماران و به خصوصو کودکان در بعضی موارد، بیان داشت: اگر فضای لازم برای کودکان به ویژه مهیا نشود، چه بسا شرایط جسمانی آنها وخیم تر شود لذا باید در ایجاد فضای شاد و با انگیزه تلاش لازم را به عمل آوریم.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای کشور بر تقویت شرایط اقتصادی فدراسیون و هیئت های بیماری های خاص و پیوند اعضای کشور تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی شرایط مهیا شود و با تلاش همه جانبه در تمامی استان های کشور شرایط توانمندی هیئت ها و ورزشکاران در بخش اقتصادی فراهم شود. فدراسیون شرایط توانمندی در بخش اقتصادی دارد لذا باید در این بخش در فدراسیون و هیئت ها تمهیداتی اندیشیده شود. در استانی مثل خوزستان که این گام برداشته شده است، باید توسعه پیدا کند.

کیامرث حاجی زاده رییس هیئت بیماری های خاص و پیوند اعضای استان خوزستان نیز در مراسم اختتامیه ی مسابقات قهرمانی کشوری بیماری های خاص و پیوند اعضا، برگزاری این مسابقات را نقطه ی عطف راه اندازی مجدد هیئت بیماری های خاص خواند و گفت: بحث ورزش بیماران خاص در استان ما به دلیل ادغام فدراسیون ها در دولت گذشته جایگاهش را از دست داد و در شهرستان ها نیز از بین رفت اما در چند ماه اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته و با برگزاری همایش بزرگ پیاده روی و چندین دوره مسابقات به مناسبت های مختلف دوباره جایگاه خاصی برای بیماران خاص در استان به وجود آمد.

وی افزود: خوشبختانه امروز هیئت استان خوزستان جزو هیئت های فعال کشور است و تنها هیئت استانی است که برای نخستین بار مسابقات کشوری را برگزار کرده است.

حاجی زاده هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را توسعه ی ورزش همگانی، ایجاد نشاط و بالا بردن امید به زندگی در بین بیماران خاص خواند و گفت: این دوره از مسابقات با هدف افزایش سطح نشاط و امید و همچنین رویکرد به ورزش قهرمانی برگزار شد.

وی اضافه کرد: کار کردن در هیئت بیماران خاص ویژگی ها و تلاش خاص خود را می طلبد و این تلاش، علاوه بر اجر اخروی، بازخورد معنوی بالایی هم در زندگی افراد دست اندرکار دارد.

همچنین فرامرز کیانی زاده مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان در مراسم اختتامیه ی مسابقات کشوری بیماری های خاص و پیوند اعضای کشور گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و آوردن فرهنگ به ورزش کار بسیار زیبایی است که توسط هیئت بیمارن خاص خوزستان میسر شد.

وی با قدردانی از جانفشانی های شهدای مدافع حرم و نیز سپاس از حضور فرزندان شهید سردار علی قربانی از پیشکسوتان ورزش و از شهدای مدافع حرم در این مراسم، بیان کرد: مدافعان حرم با حضورشان در میدان های جنگ و جبهه های برون مرزی، از مرزهای کشور پاسداری کرده اند و اگر در این میدان حضور نداشتند،، ما می بایست در کشور خودمان اسلحه به دست بگیریم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان ضمن تقدیر و تشکر ازرئیس هیئت بیماری های خاص و پیوند اعضای خوزستان خاطر نشان کرد: هم زمان با آغاز ریاست حاجی زاده بر این سازمان، جان دوباره ای به کالبد ورزش بیماران استان خوزستان دمیده شده است.

وی افزود: رییس و اعضای این هیئت هر چه در توان دارند برای این ورزش گذاشته اند و با انرژی بی حد خودشان ورزش کشور را نیز به تکاپو خواهند انداخت.

کیانی زاده یادآور شد: ما در این کانون ها در وهله ی نخست به نشاط و شادابی در امر سلامت بیماران خاص توجه داریم و پس از آن به دنبال مدال های کشوری و آسیایی با تلاش هیئت ها و ورزشکاران هستیم.

نفرات برتر رشته های مختلف ورزشی این رقابت ها به ترتیب زیر معرفی شدند:

در رتبه ی سنی زیر 25 سال تنیس روی میز، باورصاد بهارلو از استان خوزستان رتبه اول، نیما بیات از استان مرکزی رتبه دوم و و امیر حسین کمالی و سعید مددی از آذربایجان شرقی به طور مشترک رتبه ی سوم را کسب کردند.

در رشته ی تنیس روی میز در رتبه ی سنی بالای 25 سال، جمال فتاحی از خوزستان نخست، محمد جواد شاه محمدی از اصفهان دوم و محمد رضایی از آذربایجان شرقی سوم شدند.

ابوطالب احمدی از اصفهان به عنوان نفر اول، امیر ملایی از گلستان نفر دوم و عباس کریمی دانایی از چهارمحال بختیاری نفر سوم، حسن عمادیان از هرمزگان نفر چهارم، امید درویشی از خوزستان نفر پنجم و محمد شریفی از تهران نفر ششم رشته ی تیراندازی بالای 25 سال معرفی شدند.

در تیراندازی زیر 25 سال، عبدالوهاب مسلم زاده از چهار محال و بختیاری، رضا فیاضی حقیقت ، سعید گل کوهی از گلستان، محمدرضا صفافر از هرمزگان، مصطفی مقتدر از فارس و شهاب گرجی زاده از خوزستان نفرات نخست تا ششم این رشته را صاحب شدند.

مجتبی موسوی راکی رتبه اول از خوزستان، شهرام روغن چی از خوزستان رتبه دوم و آرمین حسینی از کردستان رتبه سوم، مصطفی ثمری از اصفهان رتبه چهارم، اکبر علی اکبری از اردبیل رتبه پنجم و مهدی کاظمی از اردبیل رتبه ششم رقابت های شطرنج قهرمانی کشور را کسب کردند.

در رقابت های دارت زیر 25 سال کشور سعید داوودی خوزستان صاحب مقام نخست، مهرداد پرستار از اردبیل مقام دوم، رشید قائم رحمتی از قم مقام سوم، ساسان احمدی از کردستان مقام چهارم و دانیال نبی تن مقام پنجم شدند.

محمد کریم آبادی از خوزستان نفر برتر در رشته ی دارت بالای 25 سال شد و محمود نوش آور، علی اصغر فرهادی نیا، رضا نظریان از خوزستان، حامد عزیز زاده از آذربایجان شرقی و بهرام پرستار از اردبیل رتبه های دوم تا ششم را صاحب شدند.

در این دوره از رقابت ها در رقابت تیمی، خوزستان الف تیم مقام اول رشته دارت، استان قم دوم و استان اردبیل سوم شدند.

مقام اول رشته تیر اندازی به تیم چهار محال و بختیاری رسید و استان های گلستان و اصفهان مقام های دوم و سوم تیمی را به دست آوردند.

در رشته ی شطرنج مقام اول از آن خوزستان الف، مقام دوم از آن خوزستان ب و مقام سوم از آن کردستان شد و در رقابت تیمی تنیس روی میز خوزستان، اصفهان و آذربایجان شرقی سه تیم برتر این دوره شناخته شدند.

در امتیازات گروهی استانی، تیم اول رقابت ها خوزستان الف، تیم دوم اصفهان و تیم سوم خوزستان ب معرفی شدند.

در پایان این مراسم از مقتدایی استاندار خوزستان، کیانی زاده مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان، اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز، مهندس قنواتی مدیر عامل شرکت فولاد اکسین و جمعی از مسئولین و دست اندرکارن قدردانی و لوح تقدیری اهدا شد.

در این مراسم از آقای سنایی، دکتر مینا کریمی، دکتر محمد نصر آباید مسئول کمیته پزشکی، جمال فتاحی دبیر برگزاری، محسن داور پناه دبیر کمیته پزشکی، هدا عامر پور پرستار هیئت بیماران خاص، آرزو شیخی، خانم براتی، آیت الله کلاه کج، خانم تمیمی، آقای یعقوبیان، دکتر فروزان صادقیان، دکتر ایرج مزارعی، خانم زنگنه، علیرضا عبدلله نژاد، رفعت کردونی، الهام شاه مرادی، عزت الله رضایی، محمد علی چابک، یاسمین سبحانی، اکبر شفیع، سید سالار محمدیان، عبدالامیر خطیب زاده، مریم خوش اندام، جمال دست افکن، اسماعیل رستمی یاشار مهرابی، مریم طاهر زاده، یوسف صدری و فریدون اشتری تقدیر شد.

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات هم چنین از طرف فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای کشور از کیامرث حاجی زاده رییس هیئت بیماری های خاص و پیوند اعضای استان تقدیر به عمل آمد.

در این دوره از رقابت ها 70 ورزشکار در قالب 17 تیم از استان های مختلف کشور در چهار رشته ی ورزشی دارت، شطرنج، تیراندازی و تنیس روی میز و در دو رده ی سنی بالای 25 سال و زیر 25 سال به رقابت با هم پرداختند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار