شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
در جلسه شورای شهر اهواز مطرح شد؛
استقرار دست فروشان به مكانی دیگر به زودی انجام خواهد گرفت.
در صد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز موضوع مهم رشد صد در صدی عوارض در این شهر توسط اعضای شورا مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در یك صد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز که عصر دوشنبه برگزار شد، لوایح بودجه سال ٩٥ این شورا، پیشنهاد تعدیل بهای خدمات كارشناسی سازمان آتش نشانی عمومی و ایرادات وارده از سوی حسابرس سازمان ها در خصوص تفریغ بودجه سازمان های وابسته به شهرداری  مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده كارگران سازمان اتوبوس رانی با حضور در این جلسه عنوان كرد: ٢٦ نفر از كارگران این سازمان كه در سال جاری بر اساس قراردادی كه با شهرداری و سازمان تامین اجتماعی بسته اند باید مبلغ ٢٥٠ میلیون تومان بابت مستمری بازنشستگی دریافت می كردند كه تا كنون این امر محقق نشده است و در صورتی كه این مبلغ تامین نشود بر اساس مقررات جدید در سال ٩٥ دیگر قابل دریافت نیست.

ابراهیم نوشادی نماینده شهرداری در شورای شهر اهواز نیز در این خصوص عنوان كرد: به طور حتم در صورتی كه مبلغ مورد نظر تامین گردد این مبلغ طی سه روز آینده پرداخت خواهد شد. تلاش بسیاری برای انجام این كار در سال جاری در حال انجام گرفتن است.

در ادامه جلسه ایرادات فرمانداری اهواز در خصوص عوارض بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این ایرادات شوراهای اسلامی شهر باید در هنگام كاهش و یا افزایش عوارض این چنینی به موارد مهمی همچنین رعایت تناسب بین میزان عوارض و تولیدات و تاثیرات محیطی در هر منطقه در چارچوب برنامه پنج ساله دولت توجه شود.

ایرادات فرمانداری اهواز خارج از زمان مقرر به شورای اسلامی شهر ارسال شده و به همین دلیل در جواب این ایرادات یك نامه به فرمانداری ارسال شد.

حسین حیدری در این خصوص عنوان كرد: افزایش و كاهش نرخ عوارض در زمینه های مختلف دستاویزی برای رد لایحه های شورا از سوی فرمانداری اهواز شده است.

علی ناصری عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مسئله دستفروشان هسته مركزی شهر عنوان كرد: شائبه هایی ایجاد شده كه به دلیل نزدیكی به پایان دوره چهارم شورای شهر برخی اعضا به دلیل ترس از ریزش آرا در دور بعد از این مسئله چشم پوشی می كنند. مردم از این مسئله بسیار نگران هستند.

سبز علی دیگر عضو شورا در این خصوص گفت: شورای شهر به وظیفه خود در این زمینه عمل كرده و این مسئله تنها با حضور قوه قهریه انجام پذیر است. در سال جاری حدود دو میلیارد تومان به نیروی انتظامی اهواز از سوی شورا كمك صورت گرفته كه انتظار می رود در این زمنیه نقش پررنگ تری ایفا كند.

جان علی خورشیدی نیز در این زمینه گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین استان در این خصوص روز دوازدهم اسفندماه آخرین مهلت برای جمع آوری دست فروشان از هسته مركزی شهر بوده كه به دلیل درگیری برخی مسئولان با انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری این مسئله به مدت یك هفته به تعویق افتاد.

وی افزود: در شورای تامین نفع دست فروشان و كسبه محل مورد بررسی قراره گرفته و استقرار دست فروشان به مكانی دیگر به زودی انجام خواهد گرفت.

در ادامه جلسه حسین حیدری در خصوص لایحه بودجه سال نود و پنج عنوان كرد: مبلغ این بودجه در سال جاری دو میلیارد تومان است. این لایحه با موافقت اعضای شورا به تصویب رسید.

آذر زمان پور عضو شورای شهر در خصوص پیشنهاد تعدیل بهای خدمات كارشناسی سازمان آتش نشانی عمومی عنوان كرد: از زمان شروع به كار شورای اسلامی شهر اهواز عوارض مربوط به مردم رشد صد در صدی داشته است.

جمشید سلحشور نیز در این زمینه گفت: سازمان آتش نشانی بسیار مهم است و دولت و شهرداری باید در این خصوص وارد عمل شوند. شورای شهر به جای اینكه هفتصد میلیون تومان برای خرید خودرو به دادگستری اختصاص دهد نصف این میزان را به سازمان مهم آتش نشانی اختصاص دهد.

اسكندر زنگه نیز افزود: در صورتی كه برآورد شود طی دو سال گذشته همه عوارض مختلف در سطح شهر پنج برابر افزایش یافته است. وظیفه سازمان آتش نشانی ایمنی است و دریافت این میزان هزینه مناسب نیست. این لایحه با موافقت اعضای شورا به كمیسیون مربوطه برگشت داده شد.

هوشنگ شیرمردی با اشاره به لزوم بررسی حسابرس سازمان ها در خصوص تفریق بردجه سازمان های وابسته به شهرداری عنوان كرد: بر اساس قانون، شهرداری موظف است تا هر شش ماه یك بار گزارشی در خصوص صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری ارائه دهد كه متاسفانه شهردار به این بند قانون توجهی نمی كند.

وی افزود: شهردار اهواز نه تنها به این قانون توجهی نمی كند بلكه در برابر پرسش های اعضا نیز واكنشی نشان نمی دهد.

منوچهر نوشادی در این زمینه اظهار كرد: شهرداری هیچ گونه دلیلی برای پنهان كاری ندارد و در هر سال یك بار گزارش كاملی در این خصوص ارائه می دهد.

در انتهای جلسه سه لایحه خارج از دستور كار علی رغم مخالفت برخی اعضا مورد بررسی قرار گرفت. اولین لایحه در خصوص قرارداد سرمایه گزاری و مشاركت احداث پروژه تجاری هتل و پاركینگ امید كارون است. سهم آورده شهرداری در این پروژه ٧٧ میلیارد تومان است.

شركت امید كارون زیر مجموعه ستاد احیای فرمان امام خمینی (ره) در خوزستان است و این پروژه در قالب سه فاز احداث خواهد شد.

شهرداری در این پروژه بیست درصد و شركت امید نیز هشتاد درصد سهم دارد. فاز اولیه این پروژه نیز نیازمند ٣٣٠ میلیارد تومان است. اعضای شورا با قراداد موجود در این خصوص موافقت كردند.

در ادامه جلسه لایحه اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار به هشت پیمانكار در سیستم شهرداری كه با حضور شهردار اهواز مورد بررسی قرار گرفت با موافقت اكثریت اعضا به تصویب رسید.

در انتهای جلسه با برگزاری انتخابات حسین حیدری و احمد باورصاد به عنوان اعضای شورا در سازمان فرهنگی ورزشی انتخاب شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار