شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
در مرکز آموزشی درمانی ابوذر انجام شد
دکتر هژیر جواهری زاده عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فوق تخصص گوارش و کبد اطفال از بستر سازی انجام عمل پرکوتانئوس اندوسکوپيک گاستروستومي اطفال در مرکز آموزشی درمانی ابوذر اهواز خبر داد.

دکتر هژیر جواهری زاده عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و فوق تخصص گوارش و کبد اطفال از اتمام بسترسازی و فراهم شدن امکان انجام عمل پرکوتانئوس اندوسکوپيک گاستروستومي اطفال در مرکز آموزشی درمانی ابوذر اهواز خبر داد.

وی گفت: این روش، برای تغذیه کودکان دارای مشکلات مزمن بلعی، فلج مغزی و یا کاهش سطح هوشیاری که قادر به تغذیه از طریق دهان نیستند، کاربرد درمانی دارد و برای نخستین بار در استان خوزستان، انجام آن امکان پذیر شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: این روش با کارگذاری لوله درمعده، توسط آندوسکوپی و بدون عمل جراحی انجام می شود که تا پیش از این در استان خوزستان تنها روش گاستروستومی برای اطفال، جراحی بود که عوارض زیادتری نسبت به روش جدید دارد.

این متخصص گوارش وکبد اطفال اظهار داشت: تا پیش از این، بیماران برای انجام عمل پرکوتانيوس اندوسکوپيک گاستروستومي باید به مراکز درمانی شیراز و یا تهران مراجعه می کردند که این موضوع، مشکلات و هزینه های جانبی زیادی را برای آنان بهمراه داشت.
 
جواهری زاده با اشاره به اینکه نخستین عمل پرکوتانئوس اندوسکوپيک گاستروستومي اطفال در استان خوزستان در مرکز آموزشی درمانی ابوذر اهواز انجام شد، بیان نمود: معتقدم هر فردی، بالاخص پزشکان وظیفه دارند بسترسازی ارائه تمام خدماتی را که در دوران تحصیل  آموزش دیده اند، ایجاد کنند.

وی در پایان گفت: هزینه انجام این خدمت در تعرفه آزاد دوازده میلیون ریال می باشد که سهم عمده هزینه مذکور در طرح تحول نظام سلامت تعریف شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار