اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۳۹۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
شوشان - دکتر منصور میاحی 

گام اول 
بر اساس تبلیغات گسترده منطقه آزاد اروند و حمایت و پشتیبانی استاندار محترم و سخت کوش استان خوزستان تعدادی زیادی از مردم خوزستان و به خصوص قشر تحصیل کرده علارغم مشکلات زیاد نسبت به خرید ماشین با پلاک اروند به عنوان یک امتیاز مخصوص ساکنین استان اقدام نمودند.
بر اساس قانون، دارنده هر ماشین اروندی می تواند یک ماه در هر سال از مرخصی استفاده کند و به خارج از استان خوزستان سفر کند. منطقه اروند این مدت را در داخل یک ماه تعریف و تصمیم گیری می کند.
گام دوم
بعد از ارسال درخواست مرخصی و موافقت اولیه و پرداخت اینترنتی عوارض مختلف، بر اساس زمانی که منطقه برای شخص مشخص می نماید متقاضی باید با صرف هزینه و اتلاف وقت لازم است به گمرگ خرمشهر مراجعه کند. در بهترین حالت هر فرد جهت گرفتن مرخصی حداقل 2 بار باید به گمرگ خرمشهر مراجعه نماید. در صورتی که با اعمال مدیریت صحیح می¬توان تعداد این سفرها را کاهش داد.
گام سوم
قبل از ورود به گمرگ خرمشهر تصور ایجاد شده در ذهن از منطقه اروند، وجود منطقه¬ای است که امور اداری آن با نظم و انضباط و دقت زیادی انجام می گیرد. ولی پس از ورود به گمرگ باحقایق و عدم مدیریت گسترده مواجه می شوید. جمعیت زیاد متقاضی و امکانات محدود گمرگ به شکلی که کارکنان در یک کانکس باید پاسخ گوی مراجعه کنندگان باشند. حتی یک سیستم نوبت دهی وجود ندارد و رفتار کارکنان به شکلی می باشد که در تناقص آشکار با تبلیعات به عمل آمده توسط منطقه آزاد اروند و استانداری خوزستان می باشد. نکته قابل تامل دیگر تعییر سریع قوانین در منطقه می باشد. چنانچه در ظرف مدت کوتاهی هزینه راهنمایی و رانندگی جهت تعویض پلاک از پنجاه هزا ریال به یک میلیون ریال در مرداد 94 تعییر یافت. یا اخیراً بیمه تضمین را جهت گرفتن یک ماه مرخصی به مدارک مورد نیاز جهت گرفتن مرخصی یک ماهه اضافه شده است و فرد جهت گرفتن یک ماه مرخصی اجباراً فقط دویست هزارتومان جهت بیمه تضمین پرداخت نماید. تفسیر یک ماه مرخصی نیز جالب است. منطقه اروند به علل مختلف قادر به دادن پلاک عبور آزاد به کلیه متقاضیان در ابتدای هر ماه نیست و اگر به علت نداشتن پلاک آزاد و بر خلاف میل متقاضی پلاک را روز بیستم نیز بدهد باز یک ماه مرخصی محاسبه شود. 
به نظر می رسد مدیریت محترم منطقه آزاد اروند جهت جلوگیری و از بین بردن هر نوع سوء استفاده باید در شیوه ی دادن مرخصی بازنگری کلی نماید و با ایجاد نمایندگی ترتیبی اتخاذ نماید اتردد و سفر به گمرگ خرمشهر را کاهش دهد و با شفاف سازی قوانین و اطلاع رسانی مناسب زمینه سوء استفاده و شایعات را از بین ببرد و از ناراضی کردن متقاضیان که اکثراً از تحصیل کنندگان استان می باشند جلوگیری نماید.

دکتر منصور میاحی 
استاد دانشگاه شهید چمران اهواز
mansoormayahi@scu.ac.ir

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
comment
comment
هیات علمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
comment
0
3
comment افرین دکتر میاحی عزیز
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
comment
0
1
comment دو استاندار از این طرح حمایت کردند.
سردار امیر حیات مقدم و مقتدایی.
امیر حیات مقدم و مقتدایی دو تن از استانداران بودند که تمایل به این طرح داشتند.
در ضمن امیر حیات مقدم اعلام کرده بود که این طرح باید ملی شود.
در ضمن من هم از این طرح به عنوان یک خوزستانی حمایت میکنم.
comment
abu
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
comment
0
1
comment با سپاس از نظر نویسنده محترم، خواهشمند است در نوبت های بعدی، متن یادداشت ها و مقالات ارسالی از سوی نویسندگان مهمان را مورد بازبینی و درصورت لزوم ویرایش نگارشی قرار دهید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
comment
0
2
comment درود بر دکترمیاحی ای کاش مطلبی درخصوص خودروهایی که بهشون مرخصی نمیدن میذاشتید
comment
آرش حسینی نژاد
|
United States
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
comment
0
0
comment درود خدا بر شما جناب دکتر
اطلاع رسانی دلسوزانه و نقدی شیوا و راهبردی ارائه کردید

شایسته است امثال شما نیک نهاد های آزاد اندیش با تشکیل گروهی هدفمند ، اینچنین سوء استفاده ها را منتشر و در گروه ها و شبکه های اجتماعی کمپین اعتراض تشکیل شود . شاید به این پیشنهاد خرده گرفته شود لیکن براستی کار خوب و مفیدی خواهد بود
فرهنگ اعتراض های الکترونیکی اگر نهادینه و همه گیر شود فصل نوینی در تعاملات اجتماعی برای راهبردها و پیروزی های مدنی مقبول توده های مردم آغاز میشود
comment
دوستدار امیر حیات مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
comment
0
1
comment واقعا کیفیت خودروهای ساخت داخل افتضاح است و مفت هم نمی ارزد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار