شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
با توجه به اهمیت بهره گیری از فناوری‌های جدید و لزوم کاهش هزینه‌های مرتبط با نیروی انسانی و تجهیزات در جمع آوری کمک‌های مردمی، کمیته امداد اقدام به راه اندازی سامانه پیامکی با سر شماره ۸۸۷۷ کرده است.

به گزارش فارس، سامانه پیامکی با سر شماره 8877 به عنوان یکی از روش های نوین در پرداخت کمک‌های مردمی برای تمامی مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل فعال گردیده است. در این روش با ارسال عدد یک به شماره 8877 و انتخاب یکی از سه گزینه 100 تومان،300 تومان و 500 تومان برای هر روز امکان پرداخت کمکهای مردمی میسر شده است.

بر اساس توافقات صورت گرفته و نیز همراهی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل که در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی این اپراتورها صورت گرفته است ،مبلغ پرداختی عیناً صرف امور خیریه و در سرفصل‌های مصوب از جمله ایتام و محسنین، تامین جهیزیه،بهداشت و درمان،مسکن،فرهنگی و آموزشی و اشتغال نیازمندان هزینه خواهد شد.

پرداخت صدقه به روش پیامکی با بهره گیری از فناوری‌های جدید برای تسهیل پرداخت کمک‌های مردمی، شفاف سازی هزینه کردها از طریق ارسال گزارش ماهیانه و افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد راه اندازی شده است.

پیش از این رئیس کمیته امداد در نشست خبری خود در اسفند 94 در خصوص استفاده از روش های نوین جمع آوری کمک‌های مردمی و بهسازی در روش‌های پیشین، سامانه صدقه پیامکی را نخستین اقدام جدی بعد از راه اندازی Ussd و شماره گیری از طریق #8877 *عنوان و با توجه به فرسودگی صندوق‌های صدقات در سطح شهر و کاهش آسیب‌ها از جمله دستبرد به آنها بر ضرورت بهره گیری از فناوری‌های جدید برای تسهیل پرداخت کمک‌های مردمی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این نهاد برای حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر تاکید کرده بود.

در سال 94 ایرانیان نزدیک به حدود 300 میلیارد تومان صدقه داده‌اند که این رقم در مقایسه با سال 93 رشد 10 درصدی داشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار