اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
حوادث تروریستی از جمله بمب گذاری های انتحاری در اقصا نقاط جهان از جمله اروپا در این روزها شدت گرفته است. در همین راستا خبرگزاری ها لحظاتی پیش از هواپیما ربایی در خطوط هوایی مصر خبر داده اند.

به گزارش«تابناک»، یک فروند هواپیمای ایرباس 320 خطوط هوایی مصر که صبح روز سه شنبه در حالی که از اسکندریه به سمت قاهره می رفت ناگهان تغییر مسیر داد و نهایتاً در شهر لارنکل قبرس فرود آمد.

رادیو قبرس می گوید این هواپیما توسط فردی که مدعی است کمربند انفجاری به خود بسته است ربوده شده است. همچنین منابع امنیتی قبرس هم از احتمال وجود بمب در هواپیما پرواز شماره 181 را تائید کرده اند

این هواپیما 55 مسافر بین 5 تا 7 نفر خدمه پرواز دارد. پیشتر شمار مسافران 80 نفر اعلام شده بود.

هواپیما ربایی در خطوط هوایی مصر و تغییر مسیر آن به سمت قبرس
برخی از مسئولان مصری این اقدام را تروریستی خوانده و گمانه زنی کرده‌اند که داعش مسئولیت این اقدام را برعهده می‌گیرد. هنوز اخباری درباره هویت هواپیما ربا و سرنشینان منتشر نشده است. اما وی خلبان را تهدید کرده بود که کمربند خود را منفجر می‌کند


تکمیلی:

*مسولان قبرسی نیروهای مبارزه با تروریسم را در فرودگاه مستقر کرده‌اند. مسئولان مصری می‌گویند که فرد مسلح یا افراد مسلح در این هواپیما درخواستی را مطرح نکرده‌اند و فقط خواسته آنها دور شدن خودروهای پلیس از این مکان بوده است.

*هواپیمایی مصر نیز رسما ربوده شدن هواپیمای خود در سفر شماره 181 را اعلام و تاکید کرد که رباینده هواپیما تهدید کرده است که وی کمربند انفجاری در اختیار دارد.

*تلوزیون العربیه اعلام کرد که هواپیما ربا کمربند انفجاری دارد.

* آسوشیتدپرس:مقام های مصر می گویند، ربایندگان هواپیما به زنان و کودکان اجازه داده تا از هواپیما خارج شوند.

*هنوز مشخص نیست که انگیزه هواپیما ربا از ربودن این هواپیما چه بوده است. پلیس قبرس اعلام کرد که ربایندگان هنوز خواسته های خود را مطرح نکرده اند و هسته بحران به فرودگاه لارنکا اعزام شده است.

*نیویورک تایمز گزارش داد که بیشتر مسافران این هواپیما تابعیت مصری دارند. یک مسئول وزارت هواپیمایی کشوری مصر گفت: 30 سرنشین مصری، 10 سرنشین آمریکایی، هشت سرنشین انگلیسی و یک سرنشین سوری است.

*در پی آزادی ۲۰ نفر از مسافران، مذاکره با فرد رباینده آغاز شده است.

*روزنامه الیوم السابع نیز گزارش داد که یکی از ربایندگان خلبان این هواپیما را تهدید کرده بود تا کمربند انفجاری را که در زیر لباس‌هایش پوشیده بود، منفجر می‌کند تا خلبان را وادار سازد تا مسیر خود را تغییر دهد.

هواپیما ربایی در خطوط هوایی مصر و تغییر مسیر آن به سمت قبرسهواپیما ربایی در خطوط هوایی مصر و تغییر مسیر آن به سمت قبرس
*رسانه‌های مصری از قول مقامات قبرس گزارش داده‌اند فرد هواپیماربا به مسافران اجازه داده هواپیما را ترک کنند. خبرنگار العالم نیز گزارش داد که رباینده به زنان و کودکان اجازه داده است که هواپیما را ترک کنند.‎ خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که همه سرنشینان مصری هواپیما در فرودگاه لارنکا آزاد شدند.

*سازمان هواپیمایی مصر اعلام کرد که رباینده هواپیمای مصری در قبرس با ما در تماس است. روزنامه مصری الیوم به نقل از منابع وزارت هواپیمایی کشوری مصر اعلام کرد: رباینده هواپیما با آنها تماس گرفت و قرار است برای بار دوم تماس بگیرد.

*در پی آزادی مسافران مصری، مذاکره با فرد رباینده آغاز شد و تاکنون تبعیت سرنشینان،۳۰ مصری، ۱۰ آمریکایی و ۸ انگلیسی اعلام شده است. وزارت خارجه قبرس اعلام کرد که رباینده هنوز هیچ درخواستی نداشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار