شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
نمایشگاه پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده در اهواز افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مدیرکل بهزیستی استان خوزستان عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده، اظهار داشت: این نمایشگاه با همکاری معاونت توسعه امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی و پنج شهرستان مرزی و در معرض خطر انفجار مین شامل آبادان، خرمشهر، شوش، هویزه و دشت آزادگان برپا شد.

غلامرضا صدیق‌راد، هدف از برپایی این نمایشگاه را آگاه‌سازی افراد جامعه، مسافران نوروزی و راهیان نور از خطرات انفجار مین و مهمات عمل نکرده در مناطق آلوده برای پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از آن عنوان کرد.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه در محل ورودی جاده اهواز ـ اندیمشک واقع شده و از امروز تا 16 فروردین در معرض دید عموم است.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان اضافه کرد: محتوای این نمایشگاه شامل بروشور، پمفلت، بسته‌های تبلیغاتی، پازل مین و کلاس نقاشی برای کودکان، کلاس‌های آموزشی برای ارتقاء آگاهی از این نوع خطرات، لوح فشرده حاوی انیمشین با موضوع آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار و همچنین ماکت آموزشی مناطق آلوده است که بسته حاوی مجموعه اقلام تبلیغاتی به صورت رایگان در اختیار بازدید کنندگان و مسافران قرار می‌گیرد.

صدیق‌راد توضیح داد: از میان تمام سلاح‌هایی که در طی سالهای متمادی برای استفاده در جنگ‌ها ساخته شده‌اند، کمتر سلاحی است که از مین مضرتر و کشنده‌تر باشد، مین‌ها گسترده‌ترین، مرگ‌آورترین و پابرجاترین شکل آلودگی هستند که تاکنون بشر با آن درگیر بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان تشریح کرد: طرح پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده پس از بررسی گروه‌های در معرض خطر به ترتیب اولویت گروههای دانش آموزی، دامداران و کشاورزان تعیین شدند و هدف نهایی از اجرای طرح فوق ارتقاء سطح سلامتی و پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین است.

صدیق‌راد افزود: از آغاز شروع طرح تا کنون، کارشناسان بهزیستی در پنج شهرستان آلوده به 13 هزار و 370 دانش آموز در سطح آموزش و پرورش، یک‌هزار و 881 نفر نهضت سوادآموزی، 22 هزار و 922 نفر از دامداران و کشاورزان، یک‌هزار و 200 نفر از عشایر، 2 هزار و 320 نفر کاروان‌های راهیان نور و 500 نفر نظامی آموزش‌های پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین ارائه کرده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار