پایگاه خبری شوشان در مطالب متعدد به بررسی موضوع انتقال بنکداران به مجتمع بزرگ بنکداران می پردازد و در هر قسمت مطالبی را از مخالفین و موافقین و همچنین مسئولین می آورد.

"> فشارهای سیاسی برای رفتن به منطقه آلوده !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴

پایگاه خبری شوشان در مطالب متعدد به بررسی موضوع انتقال بنکداران به مجتمع بزرگ بنکداران می پردازد و در هر قسمت مطالبی را از مخالفین و موافقین و همچنین مسئولین می آورد.

 

پایگاه خبری شوشان در مطالب متعدد به بررسی موضوع انتقال بنکداران به مجتمع بزرگ بنکداران می پردازد و در هر قسمت مطالبی را از مخالفین و موافقین و همچنین مسئولین می آورد. مطلب ذیل را سلحشور از مخالفین انتقال برای شوشان ارسال کرده است:

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . وقتی که چیزی خوب است چرا این همه تبلیغ می شود. حالا دارند فشار می آورند برای رفتن به مجتمع بنکداران . بعد از فشار هم مشخص نیست می خواهند چکار کنند. در نامه ای به محیط زیست در کنار مواردی که ذکر کردیم اشاره ای به وجود سرب هم داشتیم. سرب فقط یک طرف ماجراست . گرده های آهن و آلومینیوم  و آلایندگی های دیگر هم مدنظر ما بود که فقط محیط زیست از همه این موارد به سرب پرداخته و گفته است دروغ است ؟! اگر این محیط آلوده نیست چرا مجوز محیط زیست که یکساله بود تمدید نشد؟

این یک واقعیت است و نمی توانیم منکر شویم که مجتمع بنکداران آلوده است. کارشناسان بی طرف محیط زیست بیایند و یک بررسی ساده انجام دهند ادعای ما ثابت می شود.

در ضمن اهالی اطرافت صنایع فولاد هم از دست آلایندگی می نالند و طومارها نوشته اند و از استاندار طلب استمداد کرده اند . آلودگی به خانه هایشان هم نفوذ کرده و سلامت شان به خطر افتاده است. آن وقت محیط زیست می گوید سالم است ! سوالی که مطرح می شود این است که آیا سازمان مسکن و شهرسازی و محیط زیست روند طبیعی صدور مجوز را سیر کرده اند یا  فشارهایی در کار بوده است؟

اگر یک واحد تولیدی درخواست مجوز نماید محیط زیست می گوید باید حد استاندارد رعایت شود. حتی برای یک پرورش قارچ ساده هم چندین کیلومتر از شهر و روستا باید فاصله باشد اما فاصله مجتمع بنکداران تا صنایع فولاد فقط 400 متر است و خارج از استاندارد است . صنایع فولاد 40 سال پیش مجوز گرفته و ما نمی توانیم آنرا جابجا کنیم اما آیا نمی توانیم جلو ساخت و سازهای اطراف فولاد را بگیریم ؟ به عنوان مثال شهرک مجاور صنایع فولاد (مهدیس ) روی چه عقلانیتی ساخته شده و از روی چه استانداردهایی مسکن و شهرسازی مجوز ساخت داده است؟ این مورد در باب مجتمع بنکداران هم صدق می کند. مجوز محیط زیست بر اساس یک خطای اولیه بوده است. خطایی که مسکن و شهرسازی مرتکب شد. در کجای دنیا اول مجوز ساخت می دهند و بعد مجوز زیست محیطی ؟ محیط زیست می گوید به استناد مجوز مسکن و رعایت شروط چندگانه مجوز داده ایم ! این شروط خود دلیلی بر آلوده بودن آن مکان است و در واقع محیط زیست با این شروط عمل معضل آلایندگی را پذیرفته است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار