شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
از بحث موشکی تا اقتصاد مقاومتی
امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: رهبری با هوشیاری راه نجات ما را پیگیری اقتصاد مقاومتی عنوان کرده اند.
امام جمعه موقت اهواز: راه نجات ما اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه موقت اهواز گفت: راه نجات ما اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب هوشیارانه آن را هشدار داد. حجت الاسلام احمدرضا حاجتی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز با بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب تاثیر منطقه ای و جهانی دارد،اظهار کرد:هر تصمیمی که در کلام رهبر معظم انقلاب بیان شود باید الگو و مسیر قرار گیرد.

وی گفت: امروز بهترین امنیت در هوا و زمین و دریا در کشور برای ما تامین شده و این مرا مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم و باید قدر ایشان را بدانیم.
خطیب جمعه اهواز با بیان اینکه مذاکره با دشمن جلوی جنگ را گرفت، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی یک کشور مقتدر در منطقه و جهان است که موشک های ما بر سر آنکه دست از پا خطا کند کوبیده می شود.

حجت الاسلام حاجتی در ادامه گفت: برخی لیبرال ها به دنبال راهکاری بودند که بحث ولایت فقیه را حذف کنند که ما باید نگاهمان به دهان رهبر معظم انقلاب باشد.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اظهارکرد: 12 فروردین یوم ا... است و تقوا این است که از این شجره طیبه انقلاب اسلامی حفاظت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دشمن مایل است که ما بخواب برویم و تقوا و تقوا مداری یعنی در صحنه ماندن و به خواب نرفتن است.

وی در ادامه با اشاره به روز طبیعت گفت: کسانی که سیاحت روز طبیعت را کنار گذاشتند و به نماز جمعه آمدند تا به سیاحت نور و جان بپردازند خداوند بهترین ها را نصیبشان می کند. وی با اشاره به آیه قرآنی قل سیروا فی الارض اظهار کرد: گشت و گذار در طبیعت نشان دهنده زنده شدن پس از مردن است، اما مهم این است که انسان خودش هم سبز و سرزنده شود.


امام جمعه موقت آبادان:بیانات رهبر معظم انقلاب نقشه راه حرکت انقلاب است

 امام جمعه موقت آبادان گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان اهل بیت(ع) نقشه راه حرکت انقلاب را مشخص کرد به نحوی که مسوولان باید بیانات ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
امام جمعه موقت آبادان:بیانات رهبر معظم انقلاب نقشه راه حرکت انقلاب است.

حجت الاسلام علی نجیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان ضمن سفارش مردم به تقوای الهی افزود: عزت و اقتدار نظام اسلامی به واسطه مقام ولایت فقیه حاصل شده و همه باید سخنان رهبری را مد نظر خود قرار دهند.

وی اظهارکرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، حتی اگر در همه زمینه ها قوی باشیم ولی سلاح برای دفاع نداشته باشیم، همه چشم طمع به ما می دوزند و حتی کشورهای کوچک نیز خیال حمله به ما را در سر می پرورانند.

حجت الاسلام نجیبی توان دفاعی کشور را بازدارنده در برابر زورگویی های دشمنان دانست و بیان داشت:دشمنان از هیچ کاری برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی کوتاهی نکردند و اگر توان دفاعی نداشته باشیم نمی توانیم در برابر آنها ایستادگی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود:این روز پایان حکومت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی در کشور و روز تثبیت جمهوری اسلامی در ایران است که با رهبری امام امت ، کشور از دست استکبار خارج و غرب از رسیدن به اهداف خود ناامید شد.
خطیب موقت نماز جمعه آبادان در ادامه با تبریک میلاد با سعادت دخت پیامبر اکرم (ص) و روز زن گفت: زندگی حضرت زهرا (س)، منش و رفتار ایشان به گونه ای است که برای تمام زنان دنیا حتی در قرن 21 می تواند الگو و اسوه باشد.


امام جمعه شهر چمران:ملت هرگز اجازه خلع سلاح ایران اسلامی را نمی‌دهد

امام جمعه شهر چمران گفت: برجام دو و سه نسخه استکبار برای نفوذ در ایران اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر چمران اظهار کرد: ابتدا و خاتمه سال 95 با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف شده است و از این رو امسال سال فاطمی است.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، توسط مقام معظم رهبری، متذکر شد: خداوند را شاکریم که زیر پرچم ولایت هستیم، ولایتی که با بصیرت خود و انتخاب آگاهانه و عالمانه خود، امسال را به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری فرمود.

خطیب جمعه شهر چمران افزود: در این برهه زمان که استکبار بسیج شده علیه اسلام، با حربه اقتصادی و بسیج شده برای از بین بردن و تضعیف اسلام، نام‌گذاری رهبری حکیمانه بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: براساس نص صریح قرآن کریم خداوند متعال نیز تسلط بیگانگان بر مسلمانان را به هیچ عنوان جایز نمی‌داند و دولت و مجلس باید به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی باشند.

وی اظهار کرد: باید در این ارتباط کمیته‌های استانی و شهرستانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل شود و اقتصاد بومی و تکیه بر توان داخلی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

امام جمعه شهر چمران یادآور شد: نام‌گذاری امسال نشان داد که تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورت بسیار فراوانی دارد و دولت و مجلس باید تمام توان و تلاش خود را برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری به کار بگیرند.

هاشمی همچنین به انتقاد رهبر معظم انقلاب از عنوان شدن مسئله برجام دو و سه اشاره کرد و گفت: در حالی که برجام هسته‌ای به نتیجه نرسیده و مردم آثار آن را هنوز حس نکرده‌اند صحبت از برجام دو و سه می‌شود و این چیزی نیست جز نسخه‌ای که استکبار برای نفوذ در ایران اسلامی پیچیده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به تصمیم آمریکا و غرب مبنی بر طرح موضوع آزمایش موشکی ایران در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد و افزود: استکبار از این مسئله خلع سلاح ایران و خط مقاومت را دنبال می‌کند و هدفی جز این ندارند.

خطیب جمعه شهر چمران همچنین با اشاره تلویحی به گفته‌های منتسب به هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه «دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه دنیای موشک‌ها»، تأکید کرد: این افراد باید بیدار شوند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر این صحبت‌ها آگاهانه باشد عین خیانت است.

هاشمی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی تاکنون کوچک‌ترین تجاوز جنگی در کارنامه خود نداشته و صنایع دفاعی ما همانگونه که از نامش پیداست تنها دفاعی است و برای حفظ قدرت دفاع از کیان و اقتدار نظام به کار می‌رود.

وی با بیان اینکه ملت هرگز اجازه خلع سلاح ایران اسلامی را نخواهد داد، گفت: با درایت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و بیداری و بصیرت این ملت آگاه، استکبار هرگز موفق به تصمیم شوم خود مبنی بر خلع سلاح ایران نخواهد شد، بلکه این صنعت روز به روز توسعه و پیشرفت بیشتری پیدا خواهد کرد.

امام جمعه شهر چمران در ادامه با گرامیداشت 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران و تشکیل جمهوری اسلامی مرهون تلاش‌های طول تاریخ اسلام است. هاشمی ادامه داد: تلاش‌های شعب‌ابی‌طالب‌ گونه، هجرت‌های نبوی، شجاعت‌های علوی، صلح‌های حسنی، قیام‌های حسینی، تلاش‌های علمی باقرانه و تحمل‌های کاظمانه نتیجه‌اش تشکیل جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: باید قدر خون‌های ریخته شده پای درخت تنومند نظام را دانست و برای حفظ و پاسداشت جمهوری اسلامی تمام توان خود را به کار برد. خطیب جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها به روز طبیعت نیز اشاره کرد و گفت: این منطقه متأثر از آلایندگی صنایع است و در مقابل از فضای سبز کافی بی‌بهره است و مسئولان باید این موضوع را مد نظر خود قرار دهند.

هاشمی تصریح کرد: البته سهم یک درصد آلایندگی‌ها که سال گذشته به تصویب رسید قرار است امسال عملی بشود که امیدواریم با علمی شدن آن گام‌های مؤثری در توسعه فضاهای سبز و مقابله با آلایندگی‌ها برداشته شود. وی همچنین به دغدغه مراجع عظام تقلید در مورد ربوی بودن سودهای بانکی اشاره کرد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی متأسفانه برخی بانک‌های اسلامی غرق در ربا شده‌اند و مسئولان باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه شهر چمران در پایان یادآور شد: ربا از هر دری وارد شود بیکاری و فساد نیز همراه آن وارد خواهد شد و بنا به فتوای برخی مراجع تقلید دستمزد و درآمد کارمندان شاغل در این بانک‌ها نیز حرام است.


امام جمعه موقت اندیمشک:12 فروردین روز تثبیت ارزش های نظام اسلامی با اراده مردم بود

 امام جمعه موقت اندیمشک 12 فروردین را روز مهمی در تاریخ پرفراز و نشیب کشور دانست و گفت:در این روز ارزش های نظام اسلامی تثبیت و مردم ما با آری گفتن به نظام اسلامی بر رژیم شاهنشاهی فائق آمدند. به گزارش خبرنگار ایرنا سید ولی ا... مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک افزود: نظام اسلامی با پشتوانه مردمی و با اعتقاد به ارزش های عمیق اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار شده است.

وی اظهار کرد: حفظ این اقتدار با افزایش روح معنویت در جامعه اسلامی و تکیه بر توانمندی فرزندان ایران اسلامی محقق می شود چنانچه دشمنان نظام اسلامی از جایگاه امروز کشور واهمه دارند.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با تبریک سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام(س) گفت:زن در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است که با تربیت فرزند در واقع یک جامعه را پرورش داده و تربیت می کند.

حجت الاسالام مهدوی افزود: بانوان مسلمان ایران اسلامی در همه عرصه ها نقش پررنگ و اثرگذار داشته اند و این نقش همواره در سایه حفظ ویژگی های یک زن مسلمان انجام شده است.
وی گفت: تربیت فرزند و همسرداری از سوی زنان مسلمان از اهمیت خاصی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا الگوپذیری از حضرت فاطمه (س) باید اولویت زندگی زن مسلمان باشد. امام جمعه موقت اندیمشک در بخش دیگری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از مداحان اظهار کرد:توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در تمام ابعاد راهگشا و چراغ هدایت جامعه اسلامی است که با اهتمام به آن می توان به دستاوردهای بیشتر رسید.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار