اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
خوزستان در هفته ای که گذشت
شوشان: در هفته گذشته شاید مهم ترین اتفاق در خوزستان گرم شدن تنور انتخاباتی همزمان با ورود مسافران نوروزی به شهرهای...
شوشان: در هفته گذشته شاید مهم ترین اتفاق در خوزستان گرم شدن تنور انتخاباتی همزمان با ورود مسافران نوروزی به شهرهای مختلف خوزستان بود. البته در این بین حوادث و اتفاقات تلخی از جمله غرق یک مادر و فرزند و یا خودکشی یک جوان شوشی نیز رقم خورد...

هفته ای پرتکاپو برای اصلاح طلبان خوزستان

هفته ی گذشته ، هفته ای پر جنب و جوشی برای اصلاح طلبان خوزستان بود ؛ از دیدارهای نوروزی گرفته تا نشست سه کاندیدای اصلاح طلب با هواداران و سرکشی به مناطق مختلف . در یکی از این نشست ها فعالین سیاسی و مدیران اجرایی اصلاح طلب خوزستان در ادامه ی فعالیت های خود و در آغازین روزهای سال 1395 به گرد هم جمع شدند و در خصوص مسائل سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی استان خوزستان به مشورت نشستند و چشم انداز پیش روی استان را مورد بحث و بررسی قرار دادند .  در این نشست که در دفتر بنیاد خوزستان شناسی برگزار شد ،دكتر بخشنده معاون و قائم مقام وزير جهاد كشاورزي و دكتر احمد ميدري معاون تعاون وزارت كار و امور اجتماعي گزارشي از وضعيت اقتصادي و اجتماعي كشور در دولت دکتر روحاني و چشم اندازي از وضعيت کشور در سال ٩٥ ارائه کردند. همچنين سه كانديداي ائتلاف اصلاح طلبان همایون یوسفی ، مهندس جواد كاظم نسب و دكتر علی ساري نیز در این هم اندیشی حضور داشتند و ديدگاه هاي خود را در خصوص ضرورت ایجاد اشتغال در استان و گسترش فعاليتهاي تولیدي در خوزستان مطرح کردند.

اولین شورای اداری در اولین روز کاری هفته 

اولین روز هفته گذشته ، نشست شورای اداری با حضور نوبخت سخنگوی دولت برگزار شد که حاشیه های مختلفی به دنبال داشت.  اولین شورای اداری در سال جدید که با حضور سخنگوی دولت برگزار شد، با استقبال بی نظیر مدیران خوزستان روبرو شد و از همان ابتدای مراسم تمامی صندلی های سالن شهید هاشمی پر شده بود. دیده بوسی و تبریک عید قبل از شروع و در لحظات اولیه مراسم همهمه ای ایجاد کرده بود که استاندار به حاضرین تذکر داد تا مدیران تبریکات نوروزی را به بعد از جلسه موکول کرده و سکوت رعایت شود .

تیراندازی و زخمی شدن دختر 10 ساله یک فرماندار

از جمله حوادث تلخ هفته ی گذشته که واکنش های مختلفی را به دنبال داشت تیراندازی در مجالس عروسی و عزا بود که در یکی از این تیراندازی ها دختر 10 ساله فرماندار مسجدسلیمان زخمی شد.  تیراندازی در مجالس عروسی و عزا و همچنین جشنواره های نوروزی فرهنگ غلطی ست که به یک درد فرهنگی تبدیل شده است. وجود رسوم غلط در میان سنت های تاریخی و پسندیده در میان اقوم مختلف کشور همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است که به نظر می رسد باید عقلای هر قوم راهکاری برای از میان بردن این رسم های غلط بیابند و اجازه ندهند سنت های پسندیده و پذیرفته شده ای که از نیاکان به ارث رسیده این گونه دستمایه اشتباهات شود.

رضایتمندی 90 درصدی مسافران نوروزی

در هفته ای که گذشت مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان از رضایتمندی 90 درصدی مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده از سوی شهرداری های خوزستان خبر داد و اظهار کرد: عملکرد شهرداری ها در طول تعطیلات ارزیابی و شهرداری های برتر معرفی می شوند. وی از بازدید بیش از پنج میلیون نفر از مهیمان نوروزی از مرکز سیاحتی و تفریحی و یک و نیم میلیون نفر از اعضای کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خوزستان خبر داد و بیان داشت: ارائه خدمات مناسب به میهمانان نوروزی و اعضای کاروان های راهیان نور از وظایف مهم شهرداری ها است.

باز هم سردرگمی اروندی ها و واکنش استاندار

در هفته ای که سپری شد ، انتشار تصاویر و متن حکم دیوان عدالت اداری در شبکه های مجازی در رابطه با ابطال مجوز تردد خودروهای پلاک اروند ، بار دیگر موجی از سردرگمی را برای دارندگان و فروشندگان خودروهای پلاک اروند به وجود آورده است. در این حکم آمده است که خودروهای مناطق آزاد فقط می‌توانند شعاع مناطق آزاد و تا مرکز استان تردد کنند و تردد این خودروها در کل استان غیرقانونی است.  البته استاندار خوزستان نسبت به این حکم واکنش نشان داد و گفت که خوزستانی ها نگران نباشند و همچنان تردد خودروهای اروندی بلامانع است.

واکنش یوسفی به بخث های قومیتی

در اواسط هفته ای که گذشت ، دکتر همایون یوسفی کاندیدای اصلاح طلب اهواز در دیدار نوروزی با حامیان که در محل ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان اهواز برگزار شد، با تاکید بر حمایت از لیست امید گفت: هدف اصلی لیست امید در اهواز این است که ما انسجام خود را حفظ نماییم. وی ادامه داد: بعد از پیروزی لیست امید و با راه یابی به مجلس در مرحله بعد،  بنده با مهندس الباجی و دکتر ساری غیر از آنکه این انسجام را بین خودمان حفظ میکنیم بین اطرافیانمان هم باید حفظ نماییم. کاندیدای ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان اهواز عنوان کرد: یک سری افراد خاص بحث قومیت را راه می اندازند اما اکنون یک جریان مردمی به وجود آمده و نتوانستند  با آن برخورد کنند.

روایت شهردار از نوروز 95 اهواز

در هفته ای که گذشت سیدخلف موسوی شهردار اهواز خدمات و اقدامات صورت گرفته در نوروز 95 را روایت کرد و گفت که در راستای ایجاد نشاط و افزایش جلوه های بصری در شهر و همزمان با فرارسیدن سال نو و استقبال از بهار ، سازمان زیباسازی شهرداری اهواز اقدام به فضاسازی متناسب شهری و نصب المان و نورپردازی در سطح شهر نمود.

وقوع 67 تصادف در خوزستان

در هفته ای که گذشت آمار و ارقام مختلفی از سوانح رانندگی در جاده های خوزستان منتشر شد. در همین زمینه سرپرست پلیس راه خوزستان از وقوع 67 فقره تصادف جاده‌ای در مسیرهای خوزستان تا 6 فروردین خبر داد.
 وی ادامه داد: در تصادفات جاده‌ای که در این مدت در استان خوزستان رخ داد، 44 نفر مجروح شدند. همچنین در این مدت 6 فقره تصادف فوتی رخ داده است که در این تصادفات 9 نفر سر صحنه تصادف فوت شدند.

اقدام جالب دو عکاس خوزستانی

در هفته ی گذشته ، دو دوچرخه‎سوار از جامعه عکاسی خوزستان با شعار "هوای پاک، زمین پاک"، مسیر 500 کیلومتری رشت تا گرگان را رکاب می‎زنند.  دانیال خدایی، عکاس خبرگزاری فارس و از دوچرخه‌سواران استان و همچنین محمدمهدی کمال، عکاس خبرگزای ایسنا، دو رکاب‎زنی هستند که سفر خود را از روز شنبه از رشت آغاز کرده‎اند و قصد دارند تا سیزدهم فروردین (روز طبیعت) سفر خود را به پایان برسانند.
 
مرگ دلخراش راننده وانت در دزفول

 مرگ های دلخراش هم از جمله حوادث تلخ هفته گذشته در خوزستان بود. برخورد یکدستگاه وانت نیسان با گاردریل بلوار در دزفول به مرگ راننده منجر شد. مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت:در حادثه ای که در ساعت 7:15 دقیقه روز یکشنبه از سوی پلیس 110 با سامانه 125 گزارش شد یکدستگاه نیسان وانت با گاردریل بلوار ملاصدرا در دزفول برخورد کرد که به مرگ راننده و محبوس شدن وی در کابین خودرو منجر شد.

گلمرادی گزینه اصلاح طلبان در ماهشهر

در هفته دوم تعطیلا عید ، تنور دور دوم انتخابات در خوزستان در حال گرم شد و دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا  رایزنی های مختلفی را برای برای ارائه لیست در دور دوم انتخابات انجام دادند. در ماهشهر ، امیدیه و آغاجاری طبق اخبار رسیده به شوشان ، گلمردای که در دور اول به صورت مستقل وارد شده بود اکنون گزینه قطعی و مورد حمایت اصلاح طلبان است. حبیب آقاجری دیگر کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه مورد حمایت اصولگرایان است.

شهردار تهران در کوی ملاشیه اهواز

در هفته ای که گذشت ، محمد باقر قالیباف شهردار تهران با حضور در کوی ملاشیه اهواز که از مناطق محروم این شهر است بازدید کرد. وی در این بازدید با تعدادی از مردم منطقه ملاشیه از نزدیک گفت و گو کرده و در جریان کمبودهای خدمات شهری قرار گرفت. شهردار تهران برای بهسازی این منطقه به مردم ملاشیه وعده کمک و همکاری داد. ملاشیه محله ای پر جمعیت است که در جنوب غربی اهواز قرار دارد و حدود چهار هزار و 500 نفر جمعیت دارد.

ایثار معلم خوزستانی پس از مرگ زن و فرزندش

 هفته گذشته هفته ایثار و از خودگذشتی یک معلم خوزستانی بود. پیرمراد شاهونوند دبیر آموزش و پرورش بخش الوارگرمسیری ، اعضای بدن فرزندش را که پس از سانحه ی تصادف دچار مرگ مغزی شده بود را به کودکان نیازمند اهدا کرد. همسر این دبیر فداکار، پس از سانحه ی تصادف فوت کرد و امیر رضا کودک 5 ساله اش نیز پس از 9 روز بستری در بیمارستان گلستان اهواز، متاسفانه دچار مرگ مغزی شد. پس از این واقعه، پیرمراد شاهونوند با اهداء قلب و کلیه های فرزندش امیر رضا به کودکان نیازمند موافقت کرد.
 
 اقدام ارزنده آموزش و پرورش خوزستان

بارندگی و آبگرفتگی معابر در شهرهای خوزستان از جمله اتفاقاتی بود که مهیهمانان نوروزی را غافلگیر کرد. اما در این بین در هیاهوی سردرگمی مسافران نوروزی مدیرکل آموزش و پروررش خوزستان اقدام ارزنده ای انجام داد و از اسکان همه مسافران نوروزی در مدارس خوزستان با آغاز بارش های بهاری با 30 درصد تخفیف خبر داد.

دیدار نوروزی اصلاح طلبان خوزستان





کمپینی جالب در خوزستان/ برنوانه بشکنین بهلین کوگ بخونه

 در هفته گذشته و در پی حوادث دلخراش تیرانداری در مراسم عزا و عروسی که تاکنون منجر به مرگ چندین نفر شده ، کمپینی به راه افتاده و در این کمپین تقاضا شده  که از حمل سلاح و تیر اندازی در کلیه مراسمات ایلی و طایفه ای جلو گیری شود.در بخش هایی از بیانیه این کمپین آمده است:  بدین وسیله از مقامات مسئول ذی صلاح دادگستری ونیروی انتظامی تقاضا داریم که با وجود خسارات جبران ناپذیری که سالهای اخیر در مراسمات شادی و عزا خانواده های زیادی را داغدار کرده ، بطور ویژه و جدی از حمل سلاح و تیر اندازی در کلیه مراسمات ایلی و طایفه ای جلوگیری به عمل اورده تا انشاالله شاهد بروز حوادث ناگوار دیگر نباشیم.

 دیدار شهیدی با آیت الله جزایری

هفته گذشته نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌منظور دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و حضور در جمع کاروان‌های راهیان نور وارد استان خوزستان شد.حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در بدو ورود به استان خوزستان مورد استقبال عبدالحسین مقتدایی استاندار استان خوزستان و جمعی از مقامات استانی قرار گرفت و با حضور در گلزار شهدای استان خوزستان به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد. دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و بازدید از پروژه مرکز ضایعات نخاعی جانبازان در دیگر برنامه‌های حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در سفر به استان خوزستان است.

عکس: تگرگ های عجیب در ایذه

در هفته ای که گذشت تگرگ های عجیب ساکنان ایذه را غافلگیر کرد و این تگرگ ها خساراتی را نیز به دنبال داشت. 



 نسیم نوروزی محرومیت زدایی در خوزستان

در هفته گذشته و با نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» توسط رهبر معظم انقلاب، قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به همت گروه‌های جهادی سراسر کشور اقدام به بازسازی و محرومیت زدایی مناطق محروم و جنگ زده استان خوزستان کرده است.





دیدار نوروزی شمخانی با هاشمی‌

شخصیت های ملی خوزستان نیز در هفته گذشته ، دیدارهای نوروزی فراوانی داشتند. در یکی از این دیدارها شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر دادگستری به طور جداگانه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و روزهای آغازین سال جدید را به وی تبریک گفتند. شمخانی در این دیدار، ضمن تبریک سال جدید، گزارشی از آخرین وضعیت و شرایط سیاسی و نظامی منطقه به ویژه پیروزی‌های اخیر نیروهای نظامی و مردمی در کشورهای سوریه و عراق علیه گروه‌های تروریستی ارائه کرد.

ثابت کردیم که الباجی و ساری عرب با یوسفی بختیاری یکی هستند

در هفته گذشته و در دومین روز از دیدارهای نوروزی کاندیداهای لیست ائتلاف امید در اهواز با هواداران اصلاح طلب که در دهمین روز فروردین سال جاری برگزار شد ، جواد کاظم نسب گفت: مبنای حرکت کاندیداهای لیست امید گروهی است. ما جلسات مشترکی ترتیب میدهیم و این پاسخی منطقی خواهد بود برای کسانیکه که میخواهند از کانال قومیت وارد شوند و قصد دارند به وحدت ما لطمه وارد کنند. ما ثابت کردیم که الباجی و ساری عرب با یوسفی بختیاری یکی هستند و هر سه یک هدف دارند و آن نجات و یاری مردم است. مهندس الباجی در ادامه گفت : ما در استانی زندگی میکنیم که خداوند نعمتهای فراوانی را به آن ارزانی داشته است. نعمتهایی همچون نفت ، گاز، آب و زمینهای حاصلخیز برای کشاورزی که برنامه ریزی و نظارت مناسب و خاص خود را می طلبد تا به نحو احسن از این منابع و امکانات استفاده شود.

حمایت احمدی نیا ازسیدهادی طباطبایی

در هفته ای که گذشت ، عیسی قلی احمدی نیا نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس در ایذه و باغملک حمایت خود را از سیدهادی طباطبایی اعلام کرد. عیسی قلی احمدی نیا در مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ایذه و باغملک توانست 23201 رای کسب کند و با اختلاف تنها 390رای در جایگاه سوم منتخبین در این حوزه انتخابیه قرار گرفت و از ورود به مرحله دوم بازماند.

غرق مادر و فرزند در دریاچه کارون 3

خبر تلخ غرق مادر و فرزند در دیاچه کارون 3 ، از جمله اخبار تلخ و ناگوار هفته گذشته در خوزستان بود. در این باره سرپرست تیم نجات غریق سازمان آب و برق خوزستان گفت: این مادر و دختر ساکن منطقه زیر کوه می باشند که در دریاچه سد کارون 3 غرق شدند.

جشنواره نوروزی بختیاری

در هفته ای که گذشت جشنواره نوروزی بختیاری در مسجدسلیمان و باحضور تعداد زیادی از هموطنان بختیاری برگزار شد. تصویر زیر ، یکی از تصاویر این جشنواره است.




نجات جان مسافران قایق تفریحی در رودخانه کارون

در هفته ای که گذشت ، مسافران قایق تفریحی در رودخانه کارون توسط نیروهای جستجو نجات بندر خرمشهر از خطر غرق شدن نجات یافتند.
 طی گزارشی که به مرکز فرعی جستجو ونجات اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر مبنی بر سقوط دو مسافر نوروزی از قایق تفریحی به رودخانه کارون اعلام شد بلافاصله شناورهای ناجی 4 و رسکیو برای نجات جان این افراد وارد عملیات شدند. عادل دریس گفت: این افراد بر اثر مانور قایق تفریحی در موقعیت رودخانه کارون روبروی اسکله خلیج فارس بندر خرمشهر از قایق به داخل رودخانه پرت شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار