شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۷۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از انتقال آب رودخانه زهره به منظور آبیاری دشت لیراوی در بندر دیلم استان بوشهر خبر داد.

به گزارش مهر ، کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: به طور حتم در صورت برداشت آب از رودخانه زهره، ۴۰ هزار هکتار از اراضی بخش های امیدیه، زیدون، و هندیجان کاملا خشک خواهد شد به همین دلیل این مسئله باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی افزود: در این زمان تجهیز کارگاه این طرح نیز  انجام گرفته و هیچ گونه مخالفتی در راستای توقف کامل آن صورت نگرفته است.

چنگلوایی تصریح کرد: در زمان حضور وزیر نیرو در خوزستان خبر توقف فعالیت کارگاه این طرح اعلام شد اما بر اساس پیگیری های صورت گرفته این کارگاه مجددا فعالیت های خود را آغاز خواهد کرد. در صورتی که این اتفاق به وقوع بپیوندد خوزستان متحمل خسارات فراوانی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  با اشاره به آبگیری های صورت گرفته برای این طرح از بالادست شهر زیدون در بهبهان گفت: با اجرای این طرح، حجم بسیاری از زمین های کشاورزی خوزستان نابود خواهد شد و وزارت نیرو به عنوان متولی طرح باید پاسخگو باشد.

در سال گذشته طرحی با عنوان آبیاری دشت های لیراوی و حیات داوود در منطقه دیلم و گناوه تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شد. بر اساس این طرح و به منظور آبیاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی دشت لیراوی بندر دیلم آب مورد نیاز از رودخانه زهره به این منطقه انتقال داده می شود.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
comment
0
0
comment این هم از برکات نماینده ماهشهر در مجلس نهم می باشد
انتقال آب از خوزستان به بوشهر یعنی نابودی کشاورزی امیدیه - هندیجان
آقای نماینده ماهشهر با مجلس شورای اسلامی خداحافظی کن
comment
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
comment
0
0
comment این رفتار های ظالمانه و تبعیض آمیز که منجر به تضییع حقوق هزاران ساله مردم خوزستان است به این دلیل است که اولاً خوزستانی ها دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده است و اکنون عده ای از مرکز نشینان بویژه در وزارت نیرو در قبال این فداکاری خوزستانی ها با سوء استفاده از اختیارات خود و بدون کمترین کار کارشناسی و در نظر گرفتن حقوق خوزستانی ها در صدد این هستند که مردم خوزستان را به اسلام و این انقلاب بدبین کنند , و گویا خوزستان در قبال این رفتار خود باید تاوان بدهد و مجازات شود و شاید در صدد این هستند که تاوان این فداکاری را از مردم خوزستان بگیرند . دلیل دوم متأسفانه بی مسئولیتی اکثر مدیران استانی از مرحله پایان جنگ تحمیلی تا کنون است و هیچکدام در حد و اندازه و شأن استان ثروتمند با مردمی با فرهنگ و دارای ریشه و اصالت تاریخی و تمدن ساز بوده است به عبارت دیگر این مسئولین آن غیرت و حمییتی که باید داشته باشند را ندارند و پس از وقوع واقعه و اجرای پروژه ها به نفع استان های همجوار به فریاد و شیون و رفتارهای نمایشی و بی نتیجه می پردازند و توان چانه زنی و لابی گری و استفاده از ابزارهای قانونی و دفاع از حقوق مردم استان را ندارند این مسئولین حتی توان مراجعه به ارگان های نظارتی و قضائی و ابطال مصوبات دولت را ندارند بلکه حتی شاید با این دستگاه ها بویژه دیوان عدالت اداری هم آشنایی ندارند لذا این بی اطلاعی یا بی مسئولیتی و عدم دفاع از حقوق استان توسط مسئولین استان خوزستان منجر به این شده که همه استان ها به ناتوانی مزمن مدیران استان ما پی برده اند و در نتیجه استان ما همچون مستعمره و گوشت قربانی است که در دست عده ای بیگانه بدون کمترین ترحم و نگاه ملی مورد تعدی [...] قرار گرفته است .
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
comment
0
0
comment واقعا برای این استان متاسف هستم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار