شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان گفت: در اردیبهشت‌ماه امسال ۴ واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی به دلیل کاهش سطح کیفیت، توقیف شدند و این واحدها در حال حاضر عملیات اصلاحی را در واحد خود انجام می‌دهند؛ این نظارت‌ها در سطح تولید مصالح ساختمانی تداوم می‌یابد.

رضا دهدشتی‌زاده اظهارکرد: افزایش کیفیت مصالح ساختمانی در افزایش طرل عمر ساختمان‌ها موثر است.

وی با بیان این‌که طول عمر ساختمان‌‌های کشور در حال حاضر یک سوم تا یک چهارم طول عمر ساختمان در کشورهای پیشرفته است، افزود: اگر در کشورهای پیشرفته بقای یک ساختمان ۱۰۰ ساله پیش‌بینی می‌شود اما در کشور ما یک ساختمان پس از ۲۵ ساختمان از بین می‌رود.

دهدشتی‌زاده تصریح‌کرد: استفاده از مصالح ساختمانی باکیفیت موجب صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌ها می‌شود و صرفه‌جویی در وقت، انرژی و منابع ملی از دیگر مزایای استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان عنوان‌کرد: همچنین به‌کار بردن مصالح باکیفیت در ساختمان ایمنی و سلامتی مردم که مهمتر از همه مسایل است را به دنبال دارد و موجب افزایش ضریب ایمنی ساختمان می‌شود. موضوع مهم‌تر این است که مصالح ساختمانی استاندارد باید توسط مجریان با صلاحیت و متخصص در ساختمان به‌کار روند.

وی گفت: نظارت ما بر تولیدکننده از ابتدای فرآیند تولید یعنی از زمان تهیه مواد اولیه آغاز و تا تولید محصول‌نهایی ادامه دارد و در نهایت محصول مورد نظر در صورت تایید اداره استاندارد، نشان استاندارد دریافت می‌کند.

دهدشتی‌زاده افزود: محصولات فاقد نشان استاندارد، عموما در چرخه عرضه به بازار قرار نمی‌گیرد و این محصولات با توافق مسوول پروژه ساختمانی به محل ساختمان فرستاده می‌شود. در حال حاضر در بازار لوله‌های فاقد نشان استاندارد مشاهده نمی‌شود اما در محل ساخت و سازها و ساختمان‌ها این نوع کالاها یافت می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان بیان‌کرد: از نظر ما این‌گونه واحدهای تولیدی غیرمجاز و غیرقانونی هستند و اگر شناسایی شوند با جدیت با آن‌ها برخورد و واحدآن ها پلمپ خواهد شد و در بعضی مواقع مجازات حبس نیز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار