شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
گفت و گوی اختصاصی شوشان با معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان
در نوروز 95 هیچ اتفاق حادی در استان به لحاظ امنیتی و اجتماعی رخ نداده است


شوشان: سرهنگ سید رحمان موسوی معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان در گفتگوی اختصاصی و نوروزی با خبرنگار پایگاه خبری شوشان گفت: فعالیت های نیروی انتظامی از 25 اسفند ماه با تدابیر بسیار مهمی که اتخاذ شد در دو بخش امنیتی و فرهنگی اجتماعی اجرا شد.

وی ادامه داد: در بخش اول همان گونه که در رسانه ها مصاحبه های ما منعکس شد، با توجه به تدابیر خوبی که از سوی هیات رییسه به خصوص سردار اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان اتخاذ شد و البته مهمتر از آن درک و منش بالای مردم فهیم استان ، در روزهای پایانی سال یعنی قبل و حین تعطیلات با یک اقبال خوبی مواجه شدیم.  از این رو خدا را شاکریم که در چهارشنبه آخر سال و در تعطیلات نوروز و روزهای پایانی سال امنیت خوبی در خوزستان برقرار شد و شاهد آرامش مهمانان نوروزی، راهیان نور و شهروندان بودیم و به قول خود بر اساس فهیم بودن مردم استان عمل کردیم و این میسر نشد جز با اقبال خوبی که در حوزه امنیت از سوی مردم با آن روبه رو بودیم.

موسوی بیان داشت: وقتی چنین اتفاقاتی رخ می دهد و همه از میزبانی خوزستان راضی هستند، طبیعی است که 6 میلیون نفر وارد خوزستان شوند و ما مفتخریم که میزبانی خوبی را توانستیم از عزیزان به عمل آوریم. از این رو سعی کردیم در همین حوزه پاسگاه های سیار را به صورت چادرهای خیمه ای و کیوسک ها در تمام مراکز و تفرجگاه و زیارتگاه و مناطق عملیاتی در سراسر استان برپا کنیم و همچنین افزایش گشت های خودرویی و سواره و پاس پیاده به صورت محسوس و نامحسوس را با 8 هزار نفر دنبال کنیم و این نیروها به صورت شبانه روزی در کنار مردم و مهمانان نوروزی و راهیان نور حضور داشتند و نهایت تلاش خود را برای برقراری امنیت انجام دادند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان گفت: اما در حوزه فرهنگی و اجتماعی از آنجایی که مهمانان نوروزی در هر استان حضور می یابند نیازمند این هستند که با آسیب ها و تهدیدهای که امکان دارد بوجود بیاید آشنا شوند و نحوه مراقبت از خودرو و اشیاء قیمتی خود را فرا بگیرند تا بتوانند سفر خوبی داشته باشند، از این رو با نصب بنر در مکان های مختلف این مهم را به مهمانان یادآور شدیم و همچنین با توزیع سی دی و دی وی دی و بروشورهای مختلف با تزئینات زیبا و متون و ظرافت خوبی در اختیار مهمانان نوروزی و راهیان نور قرار دادیم.

وی گفت: همچنین در بروشورهای خود نحوه مقابله با فشارهای روانی و حفظ آرامش در صحنه های مختلف را آموزش دادیم و این اتفاقات بسیار تاثیر گذار بودند.

موسوی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اولویت های کاری نیروی انتظامی در سال 95 گفت: اولویت اول معاونت اجتماعی در سال 95 بیشتر ارتباط تنگاتنگ نیروی انتظامی با مردم و برقراری ارتباط و تعامل قوی و سازنده و هماهنگ با مردم در بخش های مختلف چه دانشگاه ها، چه حوزه ها، ادارات، مساجد ومحلات و مدارس و ... است و بر این باوریم که هر چه نیروی انتظامی به مردم نزدیک تر باشد به رشد و بالندگی خود کمک کرده ایم و در برقراری امنیت اجتماعی می توانیم بازوی قوی به نام مردم را در کنار خود احساس کنیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان ادامه داد: از دیگر اولویت های کاری ما برقراری ارتباط بیشتر با رسانه ها جهت روبه رو شدن با انتقادات، پیشنهادات و حتی تقدیرها هستیم، زیرا معتقدیم بخش قابل توجه ای از برقراری امنیت و موفقیت ما در این زمینه مرهون تلاش رسانه ها می باشد، از این رو اگر بتوانیم رسانه ها را که پل ارتباطی فی مابین ما و مردم هستند را در کنار خود داشته باشیم یک فرصت مناسب برای برقراری هر چه بیشتر امنیت بدست خواهیم آورد و همچنین راهکار مقابله با آسیب ها را هم بهتر می توانیم بیابیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برگزاری انتخابات در دور دوم و اقدامات نیروی انتظامی در این خصوص گفت: در این خصوص کماکان با همان رویکرد امنیتی و اجتماعی که در دوره اول حاکم شده بود وارد خواهیم شد، با این تفاوت که هر آنچه در دور اول تجربه کردیم را به کار خواهیم گرفت و قطعا انتخابات در دور دوم به خوبی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به عنوان اولین مصاحبه ای که با پایگاه خبری شوشان در سال 95 انجام می دهم می گویم که خوشبختانه و با توجه به تدابیر خوبی که توسط استاندار  ، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان و دستگاه قضایی اتخاذ شده و البته حمایت های خوب مردمی از همین الان اعلام می کنم با اقبال خوبی در انتخابات روبه رو خواهیم شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه در نوروز 95 هیچ اتفاق حادی در استان به لحاظ امنیتی و اجتماعی رخ نداده است در پایان گفت: تلاش های شبانه روزی همکارانم باعث شد امنیت اجتماعی خوبی در خوزستان در ایام نوروز برقرار شود، از این رو انتظار داریم مردم، انتقادات و پیشنهادات، نقدها و شکایات و تقدیر خود را از طریق سامانه های اعلام شده و یا تلفن های 110 و 197 و یا به صورت حضوری به فرماندهان شهرستانها و استان اعلام کنند و اینکه ما خود را موظف می دانیم که مطالبات مردم را پاسخ دهیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار