اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
خوزستان در هفته ای که گذشت..
در هفته ای که گذشت جنجال لیست ها در خوزستان با توجه به نزدیک شدن به دور دوم انتخابات بالا گرفت اما در کنار آن...
شوشان: در هفته ای که گذشت جنجال لیست ها در خوزستان با توجه به نزدیک شدن به دور دوم انتخابات بالا گرفت اما در کنار آن  ، خبر نوزاد رها شده ماهشهری در کیسه زباله ، دروغ سیزده خوزستان ، انتقال آب خوزستان به بوشهر ، شورای اداری شهرداری اهواز و انتقاد تند استاندار به شهردار لالی و ... از جمله اخبار و حاشیه هایی بود که هفته گذشته در صدر رسانه ها قرار گرفت.

کلاف سردرگم لیست اصولگرایان در اهواز


در آخرین روز هفته ای که گذشت ، لیست ائتلاف اصولگرایان خوزستان منتشر شد و سید شریف حسینی کاندیدای مستقل دور اول انتخابات ، به دو کاندیدای اصولگرای راه یافته به مرحله دوم انتخابات اهواز پیوست. پس از اطلاعیه رسمی ائتلاف اصولگرایان و اعلام لیست رسمی ، حواشی مختلفی شکل گرفت. در یکی از این موارد ، جویجری رسما اعلام کرد که با هیچ کاندیدایی ائتلاف ندارم و حضور در لیست ها را هم تکذیب می کنم. از سوی دیگر ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان خوزستان با همان سه کاندیدای خود ، به صورت منسجم پیگیر پیشبرد برنامه های خود هستند.

خبر تلخ نوزاد ماهشهری در کیسه زباله 


در هفته ای که گذشت تصویر نوزاد رها شده در کیسه زباله در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت. طبق اخبار منتشر شده ، این نوزاد ماهشهری جلو یک بیمارستان رها شده و پس از آن نیز تحویل سازمان بهزیستی  داده شد. این تصویر در شبکه های مجازی بارتاب های مختلفی به همراه داشت.

دروغ سیزده بود یا نبود؟!

در هفته ای که گذشت ، از دروغ سیزده خوزستان پرده برداری شد. طی آن و در پی انتشار خبر ' کشف یک گنجینه تاریخی در منطقه خارستان بهبهان 'در روز 12 فروردین در فضای مجازی ، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان خبر مذکور را تکذیب و یک دروغ 13 بدری عنوان کرد. البته پیش از این عاطفه رشنو معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان 13 فروردین صحت یافته شدن این اشیا را به خبرنگار اعلام ، و گفته بود که تنها در بررسی ارزش مادی و میراثی این اشیا هنوز به نتیجه نرسیدیم که باید توسط چند کارشناس و نه یک کارشناس بررسی شود.

اقدام به موقع بهداشتی های باغملک و خبر خوش

در هفته ای که گذشت ، جدا از خبر تلخ و ناگوار رها شدن یک نوزاد در کیسه زباله ، خبر خوب به دنیا آمدن نوزاد در آمبولانس اورژانس باغملک در رسانه ها منتشر شد. طبق اخبار رسیده ، با هماهنگی واحد بهداشت خانواده خانه بهداشت روستای بهاره با مرکز اورژانس، یک دستگاه آمبولانس به منطقه صعب العبور روستای بهاره در مرز استان کهگلویه و بویر احمد اعزام شد. در مسیر و در روستای تنگ چویل کیسه آب مادر پاره شد و با توجه به وضعیت اورژانسی و برای حفظ جان مادر و فرزند تکنسین های اورژانس با کمک مامای همراه، عمل زایمان را در آمبولانس انجام دادند. پس از به دنیا آمدن نوزاد، تکنسین های اورژانس اقدامات لازم را انجام داده و مادر و فرزند را برای انجام سایر اقدامات بهداشتی تحویل مرکز بهداشتی درمانی صیدون دادند.

تکذیبیه ها و تاییدیه های انتقال آب به بوشهر

هفته گذشته ، هفته تکذیبیه ها و مصاحبه ها درخصوص انتقال آب خوزستان به بوشهر بود. همه این جنجال ها هم از مصاحبه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شروع شد که گفته بود که آب رودخانه زهره به منظور آبیاری دشت لیراوی در بندر دیلم استان بوشهر منتقل می شود. پی از آن هم فعالین زیست محیطی و هم مسئولین خوزستان نسبت به این خبر واکنش نشان دادند و برخی ها این خبر را تکذیب و عده ای دیگر نیز خواستار جلوگیری از انتقال آب شدند. جنجال انتقال آب حتا به شورای عالی استان ها نیز کشیده شد. 

وزیر اطلاعات با لباس بختیاری


در هفته گذشته وزیر اطلاعات به خوزستان آمد و هم سری به مسجدسلیمان زد و با عشایر بختیاری این منطقه دیدار کرد و لباس بختیاری پوشید و هم با عشایر عرب هویزه نشستی برگزار کرد. در این نشست ها تاکید وزیر اطلاعات بر برادری و وحدت اقدام در خوزستان بود . وزیر اطلاعات در این سفر قول داد که مشکلات استان را به گوش مسئولین پایتخت برساند.

خودکشی مرد 56 ساله دزفولی

اتفاقی ناگوار در هفته گذشته کام عده ای را تلخ کرد. مرد 56 ساله دزفولی خود را از یک پل به پایین پرتاب کرد.  اين فرد پيش از رسيدن ماموران آتش نشان و با كمك مردم و اورژانس 115 به بيمارستان دزفول منتقل شد.  گفته مي شود فرد مورد نظر ساكن حومه شهر دزفول بوده به دليل اختلافات خانوادگي و با هدف خودكشي از پلكان جنب پل شريعتي دزفول سقوط كرده است.

علت عقب ماندگی اهواز به روایت سید خلف

در هفته ای که گذشت ، شورای اداری شهرداری اهواز با حضور مقتدایی استاندار ، سید خلف موسوی و جمع دیگری از مدیران شهری برگزار شد. در این نشست سید خلف موسوی گفت که : خسارت ناشی از هشت سال جنگ و نبود منابع مالی پایدار باعث عقب ماندگی زیاد اهواز نسبت به دیگر کلانشهرهای کشور شده است. وی این را هم گفت که اقداماتی که در شهر اهواز انجام می شود خواه ناخواه عمران شهری در استان را تحت تاثیر قرار می دهد، به همین دلیل توجه به اهواز می تواند در استان منجر به الگوسازی شود.

نشستی با چاشنی انتقاد


نشستی با چاشنی انتقاد عنوان یکی از اخبار حاشیه ای خوزستان در هفته گذشته بود. در این نشست به دعوت روابط عمومی استانداری خوزستان مدیران رسانه ای گردهم آمدند و پیرامون مسائل مختلف از جمله حضور و سخنرانی مدیران رسانه ای در جلسات شورای اداری بحث و تبادل نظر شد و در نهایت و پس از انتقادهای مطرح شده از سوی اهالی رسانه ، خانه مطبوعات مسئول رسیدگی به این امر شد. 

تعلیق پرونده 1200 فارغ‌ التحصیل

در هفته ای که سپری شد ، خبر تعلیق پرونده 1200 فارغ‌ التحصیل یک دبیرستان در خوزستان منتشر شد و واکنش برخی مسئولین را در پی داشت. طبق این خبر ، در پرونده فارغ‌التحصیلان دبیرستان دکترحسابی شهرستان آغاجاری در فاصله زمانی سال 85 تا 88 نواقصی وجود دارد و این نواقص موجب سردرگمی فارغ التحصیلان این دبیرستان شده و عملن نمی توانند هیچ اقدامی انجام دهند. در همین زمینه معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفته است که تا زمانی‌که بررسی‌ها به‌طور کامل انجام نشود نمی‌توان در این خصوص قضاوت کرد؛ باید بررسی کامل شود و افرادی که در این مرحله زمانی فعالیت داشتند و مقصر بودند، شناسایی و پرونده آن‌ها به تخلفات اداری ارسال و در خصوص پرونده‌های دانش‌آموزان در آن مقطع زمانی تصمیم‌گیری شود، سپس امکان اظهارنظر در خصوص موضوع وجود خواهد داشت.

بهترین خاطره نوروزی علیرضا حلاج 

در هفته ای که گذشت ، سرپرست خدمات شهری اهواز در گفت و گو با شوشان بهترین خاطرات نوروزی خود را روایت کرد و گفت که در رودخانه 5 سایت قایقرانی ایجاد شد و تیم های حراست و نجات غریق و قایق تندرو و سازمان آتش نشانی آنجا حضور داشتند و خوشبختانه همین اقدامات موثر باعث شد تا در یکی از 10 روز اول نوروز پدر و فرزندی که داشتند غرق می شدند را نجات بدهیم و یکی از بهترین اتفاقات نوروزی برای من نجات جان این دو عزیز بود.

از برخورد گرزی تا مذاکره با مخالف

چهارشنبه ی هفته ای که گذشت ، نشست شورای برنامه ریزی با حضور مقتدایی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان حواشی مختلفی به دنبال داشت. ادبیات خاص استاندار در این نشست نمودی کامل داشت و از "جواب گرزی" به مدیران تا "سواری ندادن به مخالفان" از جمله حاشیه های این نشست بود. مقتدایی در این نشست گفت که حتی حاضرم با مخالف خود مذاکره کنم ولی به کسی سواری نخواهم داد و در کار خود جدی هستم. 

تکاپوی اصلاح طلبان و اصولگرایان اهواز

 

در هفته ای که گذشت ، تکاپوی تبلیغاتی کاندیداها رنگ و روی تازه به خود گرفت. از یک طرف ، کاندیداهای اصلاح طلب در نشست های مختلف و مناطق مختلف حاضر شدند و به ایراد سخنرانی و برشمردن مشکلات خوزستان و لزوم یک رای سیاسی و لیستی شدند و از طرف دیگر کاندیداهای اصولگرا در پی رایزنی و جلب حمایت کاندیداهای رای بالای دور اول انتخابات اهواز برامدند و تصاویری هم در این رابطه در سایت ها و شبکه های مجازی منتشر شد.

لیست امید اهواز هیچ تغییر نمی کند


در هفته ای که گذشت ، نشست ستاد فرهنگیان ائتلاف اصلاح طلبان با حضور جمع کثیری از فرهنگیان شهرستان اهواز و کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد. علیرضا مسرور، رئیس کمیته فرهنگیان ائتلاف امید دراهواز در این گردهمایی ، با اشاره به حضور حداکثری فرهنگیان در این حوزه انتخابیه گفت: با مشارکت حداکثری قشر فرهنگی در تلاشیم تا شرایط را برای حضور قطعی اعضای ائتلاف امید در مجلس شورای اسلامی مهیا کنیم. مسرور گفت: اعضای ائتلاف امید همصدا با مردم همچنان بر تعهدات خود پایبند هستند و حاضر به پذیرش هیچگونه پیشنهادی برای ایجاد تغییرات نخواهند بود.

هفته تلخ فوتبال خوزستان


هفته گذشته ، هفته تلخی برای فوتبال خوزستان بود و محمود بقال زاده پیشکسوت فوتبال خوزستان حین بازی دوستانه با منتخب فوتبال شهرستان هفتکل بر اثر حمله قلبی دار فانی را وداع کرد.  مرحوم بقال زاده به همراه منتخب فوتبال خوزستان برای دیدار دوستانه با منتخب فوتبال هفتکل به این شهرستان که در 70کیلومتری شرق اهواز واقع شده رفته بود که دقایقی پس از شروع نیمه دوم بازی دچار ایست قلبی شد و فوت کرد.

چماقی در دست پایداری ها 


در هفته ای که گذشت دکتر سید مرتضی افقه عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت و گوی اختصاصی ، رفتارهای جبهه پایداری را به باد انتقاد گرفت و گفت که متاسفانه به نظر می رسد جبهه ی پایداری منافع گروهی خود را به شدت به منافع ملی ترجیح می دهد و حاضر است مردم امسال را به سختی بگذرانند ولی شرایطی پیش آید تا دوباره کرسی ریاست جمهوری را به دست بیاورند!

روایت کلیله و دمنه ای مقتدایی

روایت کلیله و دمنه ای مقتدایی از شهرداری ها نیز از جمله خبرهای داغ هفته گذشته بود. در نشست شورای اداری شهرداری اهواز مقتدایی با روایت داستان شیر کلیله و دمنه گفت که یک مدیر باید همانند شیر باشد، یعنی بتواند از فرصت ها برای شکار بهره مند شود، شکار را بین همه تقسیم کند و در نهایت اجازه ندهد کسی وارد قلمرو او شود، در غیر این صورت دیگر یک شیر شجاع نیست و قضیه داستان کلیله و دمنه برای او پیش می آید. از این رو شهرداران نباید همانند این شیر باشند که به یک عده قول بدهند و اگر عملی شد حق الحساب بدهد و اگر نه در بند باشد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
انتقاد به اصلاح طلبان اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
comment
0
1
comment اصلاح طلبان اهواز در دور اول بصورت محدود لیست سه نفره را تبلیغ کردند و بیشتر تبلیغات تک نفره بود.
این کار هم باعث شکستن آرا و هم اسراف در تبلیغات شد.

در دور دوم لطفا در اهواز فقط لیست سه نفره با نامهای لیست اصلاح طلبان و لیست تدبیر و امید و لیست اعتدال تبلیغ شود تا همه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان به هر سه نفر رای دهند.

جلوی ستاد هر سه کاندیدای اصلاحات اهواز نام هر سه کاندیدا زده شود تا اتحاد بیشتر به چشم بخورد و از تشتت جلوگیری شود.
با تبلیغات قومیتی اقوام عرب بخیاری لر فارس بشدت مخالفت شود تا جلوی قومیت بازی گرفته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار