شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
از بحث موشکی تا اقتصاد مقاومتی
صنعت موشكي ايران تنها براي دفاع از كشور است و براي هيچ كشوري تهديد به حساب نمي آيد.

امام جمعه اهواز:صنعت موشكي ايران در خدمت دفاع ازكشور باقي خواهد ماند

امام جمعه اهواز با اشاره به پيشرفت صنعت موشكي كشور به دست جوانان اين مرز و بوم گفت: صنعت موشكي ايران تنها براي دفاع از كشور است و براي هيچ كشوري تهديد به حساب نمي آيد.

آيت الله سيدمحمد علي موسوي جزايري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه اهواز در مصلاي امام خميني (ره) افزود:موشك هاي بالستيك توان دفاعي ما را نشان مي دهد اما در قطعنامه اي كه عليه ما صادر شده است اين موشك ها را يك تهديد براي حمل كلاهك هسته اي فرض كرده اند در حالي كه اين موشك ها به هيچ عنوان ربطي به كلاهك هسته اي ندارد.

وي گفت : رهبر معظم انقلاب در سخنراني اخير خود در جمع مداحان اهل بيت(ع) فرمودند كه دنياي امروز هم دنياي موشك و هم دنياي مذاكره است يعني ما بايد قدرتمند شده تا توان دفاعي خود را بالا ببريم تا بتوانيم وارد مذاكره شويم چرا كه كشورهاي غربي فرصت طلب بوده و اهل منطق نيستند.

امام جمعه اهواز در ادامه گفت:استفاده ايران از موشك هاي بالستيك و قدرت نمايي كشور ما ، به هيچ عنوان براي تجاوز به كشوري ديگر نيست بلكه تنها براي دفاع است.

نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز خطيب جمعه اهواز به فرمايش هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي مبني بر اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را نيز به نام اقتصاد مقاومتي نامگذاري كردند اما در بياناتشان بر اقدام و عمل تاكيد داشتند به همين جهت ديگر بايد شعار را كنار گذاشته و دولت و ملت در كنارهم به اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي بپردازند.

وي در ادامه به اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي و توجه به تامين امنيت غذايي در كشور اشاره كرد و گفت: اقتصاد مقاومتي عدم وابستگي به خارج ،دستيابي به نيازهاي خود از طريق نيروهاي داخلي و توانمندي هاي بومي و خارج شدن از ركود است اما اجرايي كردن آن شاخص هايي دارد كه بايد به بهترين شكل اجرايي شود. وي افزود: براي تامين غذايي كشور بايد به سراغ روستاها و جوانان برويم كه باوجود داشتن آب و زمين حاصلخيز همچنان بيكار هستند.

نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز ادامه داد: امنيت غذايي كشور در دستان عشاير غيور و روستاهاي كشور بخصوص خوزستان است كه بايد با آموزش و حمايت از آنها در راستاي اجراي هرچه بهتر اقتصاد مقاومتي تلاش مضاعف كنيم.

وي بيان كرد: در مناطق روستايي با پرورش آبزيان، محصولات مختلف زراعي و باغي و لبنياتي مي توان هم اشتغال براي جوانان ايجاد كرد و هم نياز كشور را تامين كرد.

آيت الله موسوي جزايري گفت: براي دستيابي به اين اهداف مهم حمايت مومنان خير و مسئولان دولتي نياز است و ما نيز بر دستان آن هايي كه به فرمان رهبر معظم انقلاب در جهت اجراي اقتصاد مقاومتي تلاش مي كنند بوسه مي زنيم و از هيچ حمايتي از آنان دريغ نخواهيم كرد.

وي به مناسبت هاي مهم در فروردين ماه امسال اشاره كرد و گفت: قطع همكاري ايران با آمريكا در سال 1359، شهادت سيدمرتضي آويني هنرمند و مجاهد دوران دفاع مقدس و روز دستيابي ايران به فناوري هسته اي از مناسبت هايي است كه هريك به نوبه خود دستاوردهاي بزرگي را براي نظام اسلامي به دنبال داشت.

وي ادامه داد: دانشمندان هسته اي ما بخصوص شهيد شهرياري به عنوان مغزهاي متفكر با مجاهدت ها و رشادت هاي خود افتخارات ملي را براي ما به همراه آورند كه اين دستاوردها كشور ما را از غرب بي نياز كرد. وي ادامه داد: شهيد شهرياري فاصله ايران را با كشورهاي غربي و قدرتهاي جهاني از ميان برداشت و ما را به صف مقدم فناوري هسته اي رساند اما برخي كشورهاي غربي از اين توانمندي ها هراس دارند.

امام جمعه شادگان:روز فناوری هسته‌ای روز سربلندی ملت ایران است

امام جمعه شادگان گفت: روز فناوری هسته‌ای روز اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نام‌گذاری آن یادآور ایستادگی جوانان، متخصصان مجرب و ملت ایران است.

حجت‌الاسلام سید مجید شرفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار کرد: روز فناوری هسته‌ای روز اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نام‌گذاری آن یادآور ایستادگی جوانان، متخصصان مجرب و ملت ایران است.

وی افزود: در واقع روز ملی فناوری هسته‌ای یکی از مهمترین دستاوردهای این کشور است.امام جمعه شادگان با اشاره به فرا رسیدن روز هنر انقلاب اسلامی گفت: روز هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای یادآوری دوران‌های گذشته است و جهت اعتلای این روز، دستگاه‌های متولی باید برنامه‌های ویژه‌ای در قالب هنر انقلاب در سطح این شهرستان به نحو مطلوب و شایسته برگزار کنند. وی یادآور شد: شهید مرتضی آوینی تمام زندگانی خود را در مسیر رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر طی کرد که در زمینه هنر و اندیشه فعالیت‌های فراوان و ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشت و از این‌رو روز شهادت وی به نام روز هنر نام‌گذاری شد.

خطیب جمعه رامهرمز:اقتصاد مقاومتی باید به معنای واقعی کلمه انجام شود

خطیب جمعه رامهرمز گفت: اقتصاد مقاومتی باید به معنای واقعی کلمه صورت بگیرد و اقدام و عمل به این فرمان نیز باید توسط مدیران و مسئولان به‌طور جدی دنبال شود. حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: معصومین(ع) معتقدند عدم توجه به مشکلات مردم به‌ویژه مسلمانان برابر است با مسلمان نبودن، به‌طوری که پیامبر اکرم(ص) فرمودند «هر کس بشنود ندای مسلمانی را و به او کمک نکند از ما نیست».

وی در ادامه ضمن تاکید بر حل مشکلات مردم و تعامل مسئولان و مردم با هم، خواستار هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در بین تمامی اقشار و اقوام جامعه شد.

امام جمعه رامهرمز با توجه به آغاز ماه رجب تصریح کرد: ماه مبارک رجب ماهی است که اعمال فراوان در آن وجود دارد و همه این اعمال اسباب تقرب به خدای حق تعالی خواهد بود. وی همچنین به وجود مناسبت‌های مختلف در این ماه از جمله اعتکاف، موالید و اعیاد دیگر اشاره از مردم خواست نهایت بهره معنوی را ببرند.

موسوی با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اتحاد و هم‌زبانی، مسئولان نظام با اتحاد، وحدت و همکاری با همدیگر نسبت به برطرف کردن مشکلات مردم و شهرستان اقدام جدی کنند.

خطیب جمعه رامهرمز در پایان ضمن تاکید بر پیام نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر پیاده کرده اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی باید به معنای واقعی کلمه صورت بگیرد و اقدام و عمل به این فرمان نیز باید توسط مدیران و مسئولان به‌طور جدی دنبال شود.

امام جمعه شهر چمران:تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل جدی دولت است

امام جمعه شهر چمران گفت: تحقق شعار امسال و دستیابی به اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل جدی دولت است. حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب ماه استغفار و ماه نزول رحمت الهی است.

وی با بیان اینکه ولادت با سعادت حضرت امام علی (ع) و امام محمد باقر (ع) در این ماه قرار دارد، به تشریح مناقب و جایگاه حضرت باقرالعلوم (ع) پرداخت و افزود: عقل‌ها و ذهن‌ها در درک کرامات و جایگاه امام محمد باقر (ع) متحیر می‌مانند.

خطیب جمعه شهر چمران تصریح کرد: در آن دوران، عرصه، عرصه جهاد علمی بود و امام محمد باقر (ع) به واسطه علم و جهاد خود توانست مذهب جد بزرگوارش و دین اسلام را حفظ کرده و گسترش دهد. هاشمی ادامه داد: اگر تلاش‌های امام باقر(ع) نبود امروز نیز اثری از اسلام و تشیع نبود و اسلام امروز مدیون و مرهون تلاش‌های باقرانه آن زمان است.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به راه‌اندازی قریب‌الوقوع حوزه علمیه در شهر چمران اشاره کرد و گفت: امسال حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) راه‌اندازی خواهد شد و والدین باید فرزندان مستعد خود را به سمت حوزه‌های علمیه سوق دهند.

امام جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های حوزه علمیه بوده که اسلام حفظ شده و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با مجمع طلاب، اگر حوزه نبود انقلاب هم در کار نبود.

هاشمی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف، متذکر شد: ایام‌البیض و سنت حسنه اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای کسب تقوای الهی و نزدیک شدن به حضرت حق است و مؤمنان به ویژه نسل جوان این فرصت را مغتنم بشمارند.

وی به روز فناوری هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: پیشرفت امروز و فردای هر کشوری در گرو دستیابی به فناوری هسته‌ای است و اگر کشوری فاقد این صنعت مهم باشد بهره‌ای از پیشرفت و ترقی نخواهد برد.

خطیب جمعه شهر چمران به کاربرد انرژی هسته‌ای در صنایع کشاورزی، هوایی، دریایی، پزشکی و ... اشاره و اظهار کرد: یکی از کاربردهای مهم فناوری هسته‌ای شیرین‌سازی آب دریا است که تأثیر بسیار فراوانی بر توسعه صنعت کشاورزی دارد. هاشمی افزود: دولت باید در برنامه امسال با بهره‌گیری از این فناوری و شیرین‌سازی آب دریا زمینه رونق صنعت کشاورزی کشور را فراهم کند.

وی همچنین به برخی تصمیم‌ها برای تعدیل و حذف دانشمندان هسته‌ای اشاره کرد و متذکر شد: انشمندان هسته‌ای سرمایه‌های این مملکت هستند و دولت به جای تعدیل و حذف آنها باید به فکر حمایت و بهره‌گیری بیشتر از آنها برای پیشرفت و توسعه برنامه هسته‌ای کشور باشد.

امام جمعه شهر چمران با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر نیاز کشور به برجام دو و سه، تأکید کرد: برخی به دنبال برجام‌ها هستند که این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

هاشمی این افراد را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما همان برجام یک را به سرانجام برسانید تا مردم نتایج و آثار آن را احساس کنند، همان کافی است. وی در بخش پایانی خطبه‌ها به مطالبه مقام معظم رهبری در ارتباط با راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید قرارگاه تشکیل شود و ستاد فرماندهی این قرارگاه را نیز معاون اول رئیس جمهور برعهده بگیرد.

امام جمعه سردشت زیدون:توسعه علمی، اقتصادی و هسته‌ای کشور نباید متوقف شود

امام جمعه سردشت زیدون گفت: توسعه علمی و اقتصادی و هسته‌ای کشور نباید متوقف شود و امید است با وجود دانشمندان و جوانان این مرز و بوم بتوانیم آینده‌ای روشن برای جمهوری اسلامی رقم بزنیم. حجت‌الاسلام سیدابراهیم قائمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سردشت زیدون، اظهار داشت: در سالی که به‌نام سال اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده است باید هوشیار باشیم و بر توان داخلی و تولیدات داخلی خود تکیه کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولان باید از تمامی ظرفیت‌های خود در رونق تولید و تکیه بر اقتصاد داخلی جهت پیگیری سیاست‌های مقاومتی استفاده کنند.

خطیب جمعه سردشت زیدون افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنان خود بیان داشتند مردم باید در آخر سال نتیجه اقتصاد مقاومتی را لمس کنند.وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند معضلات بیکاری و اقتصادی داخلی را حل کند خاطرنشان کرد: درست مصرف کردن و جلوگیری از اسراف هم می‌تواند در اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار باشد. قائمی ضمن اشاره به فرا رسیدن ماه رجب یادآور شد: این ماه؛ ماه بسیار پر برکتی است که باید قدر آن‌را دانست.

امام جمعه سردشت زیدون با تاکید بر اینکه در این ماه می‌شود بیشتر استفاده و بهره‌برداری معنوی را داشت افزود: سعی کنیم با ارتباط با خداوند متعال در این ماه از رحمت الهی برخوردار باشیم.

قائمی متذکر شد: تعالی و پیشرفت جامعه امروزی ما بر مبنای تکیه بر امید به خدا و معنویت و اتکا به‌توان داخلی و درونی است. وی افزود: توسعه علمی و اقتصادی و هسته‌ای کشور نباید متوقف شود و امید است با وجود دانشمندان و جوانان این مرز و بوم بتوانیم آینده‌ای روشن برای جمهوری اسلامی رقم بزنیم.

قائمی در پایان از زحمات دانشمندان هسته‌ای کشور و صنعت‌گران کشور تقدیر و تشکر کرد و افزود: جوانان و دانشمندان ما نشان داده‌اند که می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

امام جمعه موقت انديمشك: توسعه فن آوري در كشور نشان دهنده توانمندي فرزندان ايران اسلامي است

امام جمعه موقت انديمشك گفت: توسعه فن آوري در كشور در ابعاد مختلف از جمله فناوري هسته اي نشان دهنده توانمندي فرزندان ايران اسلامي است.

حجت الاسلام سيد ولي الله مهدوي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه انديمشك با گراميداشت روز فن آوري هسته اي افزود:دانشمندان ايران اسلامي در ابعاد مختلف پزشكي،مهندسي و ساير ابعاد به خوبي توانسته اند از دانش و توانمندي علمي خود استفاده كنند.

وي افزود:امروز اين توسعه و پيشرفت هاي علمي با تكيه بر توان نخبگان علمي در داخل يكي از عوامل اقتدار كشورمان است. امام جمعه موقت انديمشك اظهار كرد:همانگونه كه رهبر معظم انقلاب تاكيد دارند بايد بنيه علمي و اقتصادي كشور را تقويت كرده تا به دستاوردهاي بيشتر برسيم.

وي با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري افزود:براي تحقق برنامه هاي اقتصاد مقاومتي ،همت و برنامه ريزي ضرورت دارد.

مهدوي با گراميداشت سالروز شهادت شهيد آويني گفت:شهيد آويني تحول جديدي در حوزه هنر بوجود آورد و آثار ماندگار وي همواره مورد توجه علاقه مندان است.

امام جمعه موقت انديمشك گفت:چنين شهدايي همواره عامل عزت جامعه بوده اند كه با آثار خود در عرصه نبرد عليه باطل راهگشا هستند. وي در بخش ديگري با اشاره با تبريك فرارسيدن ايام عبادت و بندگي ماه رجب گفت : ماه رجب آغاز پاكسازي و پرداختن به معنويت است كه اين ماه و همچنين ماههاي شعبان و رمضان موجب تقويت فضاي معنوي و نزديكي بيشتر با خداوند رحمان مي شود.

خطيب جمعه موقت انديمشك تاكيد كرد:هدف تعاليم انبيا الهي ، ساختن انسانهاست و بايد در اين ماههاي انسان ساز در راه رسيدن به كمال الهي تلاش كرد.

امام جمعه خرمشهر:تبديل اختلاف سليقه به اختلاف عقيده به نفع نظام مقدس اسلامي نيست

امام جمعه خرمشهر گفت:در كشوري كه شعار وحدت مي دهد تبديل اختلاف سليقه به اختلاف عقيده ، به نفع نظام مقدس اسلامي نيست. به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدنبي موسوي در آيين عبادي سياسي جمعه در مسجد جامع خرمشهر، رعايت خطوط قرمز از سوي مقام معظم رهبري را يادآور شد و گفت: مقام معظم رهبري در اوايل سال 1395 در سخنان خود به صراحت ، رعايت خطوط قرمز توسط كساني كه اختلاف سليقه را تبديل به اختلاف عقيده كردند و براي خود ريل مستقل ترسيم كردند مورد تاكيد قرار دادند.

وي گفت: همه جريان هاي سياسي اعم از اصول گرا يا و اصلاح طلب بايد خط و حركت خود را بايد مطابق فرامين رهبري تنظيم كنند ، در غير اين صورت ما هيچ جريان و خطي را تحت هر عنواني نمي پذيريم.

امام جمعه خرمشهر افزود: مادامي كه عبور از مرز اختلاف سليقه و مرز اختلاف عقيده انجام نشود ما مردم ايران اسلامي همچون خانواده هاي شهدا، ايثارگران، انقلابيون، رزمندگان اسلام و آزادگان و هر كسي كه مشي رهبري باشد، براي رسيدن به نقطه مطلوب ، تنها اختلاف سليقه خواهيم پذيرفت.

امام جمعه خرمشهر در ادامه خطبه هاي خود ، بسترسازي براي جذب مردم در برنامه هاي سوم خرداد را ضروري خواند و گفت: امسال براي جذب جوانان به برنامه هاي سوم خرداد ايجاد اشتغال براي 200 فرصت شغلي براي جوانان و يا يك برنامه جهادي از سوي ارگان هاي سپاه ، بسيج براي رفع معضلات در مناطق محروم خرمشهر انجام شود تا بركاتي از اين حركت جهادي به مردم برسد.

امام جمعه دزفول:سياست هاي پولي كشور بايد متناسب با اقتصاد مقاومتي باشد

امام جمعه دزفول با تاكيد بر اينكه بانك ها و موسسات مالي در پرداخت تسهيلات به توليدكنندگان فرصت دهند گفت:سياست هاي پولي كشور بايد متناسب با اقتصاد مقاومتي باشد.

حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفولي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه در مصلاي امام علي (ع) دزفول افزود:همه ارگان هاي نظام به ويژه مراكز دفاعي و امنيتي ،بانك ها و موسسات مالي ، بايد برنامه ريزي خود را بر اسا اقتصاد مقاومتي تنظيم كنند.

وي افزود:در برخي موارد قبل از اينكه توليد كننده به مرحله توليد برسد بانك ها و موسسات مالي سود و بهره خود را دريافت مي كنند كه اين امر منجر به افزايش قيمت تمام شده مي شود.

امام جمعه دزفول افزود:متاسفانه نظام بانكي آنقدر موانع جلوي توليد كننده مي گذارد كه توليد كننده مجبور به افزايش قيمت تمام شده است از اين رو اگر دولت و مسئولان بتوانند كاري كنند كه قيمت تمام شده توليدات پايين آيد اقتصاد مقاومتي محقق مي شود.

خطيب جمعه دزفول با اشاره به اينكه كشور چين با اجراي اقتصاد مقاومتي موفق به ارائه توليدات با قيمت تمام شده پايين تر شده و به غول اقتصادي دنيا تبديل شده است گفت:امنيت نيز به عنوان يكي ديگر از شاخصه هاي اقتصاد مقاومتي بايد در جامعه برقرار شود تا سرمايه گذاران بتوانند با خيالي آسوده سرمايه گذاري كنند.

حجت الاسلام قاضي دزفولي ضمن تقدير از تلاش نيروي انتظامي،بسيج،دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي و قضات در برقراري امنيت گفت:بايد با حفظ امنيت گلوگاه هاي اقتصاد مقاومتي را شناخت و بر آنها توجه كرد.

امام جمعه دزفول در فراز ديگري از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه دزفول 20 فروردين ماه روز ملي فناوري هسته اي را گراميداشت و گفت:به بهاي خون شهداي هسته اي دشمن مجبور به زانو زدن در مقابل علم هسته اي ايران شده است و دشمن در زمان حاضر بيشترين تلاش خود را براي متوقف كردن و يا كندكردن پيشرفت هسته اي مي كند لذا بايد هوشيار بود پس از توافق هسته اي حتي يك روز توسعه هسته اي متوقف نشود و فناوري هسته اي با شتاب گذشته تداوم يابد.

وي به رونمايي از دستاوردهاي هسته اي كه ديروز صورت گرفت نيز اشاره كرد و گفت:رونمايي از دستاوردهاي هسته اي نويد بخش افتخارآفريني دانشمندان هسته اي در فناوري هسته اي است كه دشمن به دنبال تضعيف اين روحيه دانشمندان هسته اي است.

حجت الاسلام قاضي دزفولي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه دزفول سالروز شهادت متفكر بسيجي شهيد مرتضي آويني را گراميداشت و گفت:شهيد آويني با تك تك سلولهايش انقلاب را درك كرد و درك عميقي از نهضت اسلامي و دفاع مقدس و شهدا داشت و سيد شهيدان اهل قلم نام گرفت.

خطيب جمعه دزفول به وضعيت كشورهاي منطقه نيز اشاره كرد و گفت:كشورهايي چون مصر،كويت و عراق با زير سلطه بودن آمريكا در كوچكترين مسايل كشور محتاج غرب و آمريكا شدند لذا دوستي با آمريكا هيچ فايده و سودي براي هيچ كشوري ندارد.

وي افزود:آمريكا در برهه اي از زمان ادعاي دوستي با ايران را دارد و از طرف ديگر مي گويد ريشه ايران را خواهيم خشكاند و ايران محور همه شرارت هاست لذا نبايد به بهانه مذاكره از عزت،سربلندي و استقلال كشورمان در مقابل دشمن كينه توز كوتاه آمد.

امام جمعه دزفول با اشاره به اينكه افرادي كه به جاي دفاع و تقويت بنيه نظامي مذاكره را پيشنهاد مي كنند خائن به كشور و ملت ايران هستند گفت:در مقابل دشمن كينه توز و غدار كه زباني جز استقامت نمي فهمد نبايد ذره اي كوتاه آمد.

وي همچنين به در پيش بودن ماه رجب و استفاده از فرصت هاي اين ماه بويژه در آيين اعتكاف گفت:ماه رجب ماه استغفار امت،ماه اطعام ،ذكر،روزه ،صدقه و اعتكاف است كه با ميلاد امام باقر(ع)،امام جواد(ع) و اميرالمومنين (ع) وهمچنين شهادت امام هادي(ع) ،امام موسي بن جعفر(ع) و بعثت رسول اكرم (ص) و همچنين ليله الرغائب همراه است كه بايد از اين فرصت هاي معنوي نهايت استفاده را برد.

امام جمعه آبادان :دستيابي به دانش هسته اي حاصل قطع رابطه با آمريكاست

امام جمعه آبادان گفت: دستيابي ملت ايران به دانش هسته اي حاصل تفكر و مديريت جهادي و قطع رابطه با آمريكا است. حجت الاسلام علي ابراهيمي پور در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه آبادان با گراميداشت بيستم فروردين ماه روز ملي فناوري هسته اي افزود: دانش و فن آوري هسته اي در حالي در ايران اسلامي تكميل شد كه دشمنان ضمن گسترش تحريم ها، تعدادي از دانشمندان هسته اي كشورمان را به شهادت رساندند.

وي اظهار كرد: رويكرد جهادي نشان داد كه با تمام محدوديت ها مي توان در ابعاد مختلف از جمله فرهنگي و اقتصادي به دستاوردهاي بزرگ دست يافت و بايد در اين راه به جوانان اين مرز و بوم اعتماد كرد.

خطيب جمعه آبادان گفت: بر اين اساس اگر مديريت و تفكر جهادي در اقتصاد و فرهنگ و ديگر بخش ها حاكم شود به طور قطع موفقيت هاي بزرگي به دست خواهيم آورد.

حجت الاسلام ابراهيمي پور تصريح كرد: آمريكا اكنون خواستار نرمش بيشتر ايران شده است و به نوعي دبه درآورده است و خواستار توقف ساخت موشك توسط ايران است ولي مردم كشور هم به موشك نياز دارند زيرا اگر ما از علم ساخت موشك برخوردار نبوديم خيلي از كشورها براي ما بلندپروازي مي كردند و امنيت كشور ما به خطر مي افتاد.

وي افزود: كشورهاي همسايه ايران از لحاظ امنيت شرايط نامناسبي دارند ولي با موشك هايي كه ايران در اختيار دارد شاهد حفظ امنيت ايران اسلامي هستيم و اجازه را به متعرضان نداده ايم.

خطيب جمعه آبادان اظهار كرد: مقام معظم رهبري بارها در مورد اهميت اقتصاد مقاومتي و ضرورت اجراي آن مطالبي را بيان كرده اند و شعار امسال داراي دو نكته و كليد واژه اساسي شامل اقدام و عمل است و نشان مي دهد كه با سخن گفتن اجرا و محقق نخواهد شد و بايد همگان در اين زمينه تلاش كنند.

حجت الاسلام ابراهيمي پور تاكيد كرد: براي عملياتي شدن برنامه اقتصاد مقاومتي در كشور نياز به كمك و همدلي و همراهي تمام نيروهاي نظام و مردم داريم.

وي گفت: همه بايد براي تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل پاي كار بيايند و ظرفيت هاي موجود خود را براي اين كار وارد ميدان كنند.

امام جمعه آبادان با انتقاد از صنعت خودرو سازي در كشور گفت: جاي تعجب است جوانان ما كه فن آوري هسته اي به خودكفايي رسيده اند اما در مساله خودرو سازي آنچنان موفق نبوده اند هرچند كه در اين راه دست هايي پشت پرده وجود دارد كه مانع موفقيت ما به اين مهم مي باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار