شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اجرای طرح ملی "سلامت یار" در اهواز به عنوان یک شهر پایلوت اجرای این طرح خبر داد

دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اجرای طرح ملی "سلامت یار" در اهواز به عنوان یک شهر پایلوت اجرای این طرح خبر داد.

خدادادی با اشاره به اینکه بیماران به مراقبت جسمی و روحی جهت بهبود وضعیت خود نیاز دارند، گفت: طرح سلامت یار در خوزستان، در مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز اجرايي شده است و در اين طرح هر روز چهار نيروي هلال احمر به بيماراني كه همراه ندارند به ويژه افرادي كه بيماري صعب العلاج دارند كمك مي كنند.

 قائم مقام رییس دانشگاه با اشاره به اجرای این طرح در چهار بخش تروما، جراحي، نورولوژي و داخلي، گفت: در اجرای این طرح، داوطلبان هلال احمر با راهنمایی مسئول بيمارستان و سرپرستار، بيماراني كه همراه ندارند را شناسايي و به آنها كمك می کنند.

خدادادی اظهار کرد: 35 داوطلب جمعيت هلال احمر براي اين طرح آموزش ديدند و 35 نيروي ديگر نيز در حال آموزش هستند، داوطلبان شركت كننده در اين طرح بيمه شده و افرادي با روحيه كمك رساني به مردم هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر با تأکید بر استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب هلال احمر در بیمارستان های دولتی اظهار کرد: هدف از اجراي اين طرح حمايت رواني از بيماران و پركردن خلاء خدمت رساني به بيماران است؛ در اين طرح هيچ كار پزشكي انجام نمي شود و با همكاري مدير بيمارستان، براي داوطلبان جمعيت هلال احمر در بيمارستان مكاني براي استراحت در نظر گرفته شده است.

خدادادی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با توجه به ظرفیت گسترده ای که در جذب و سازماندهی سرمایه های اجتماعی دارد، می تواند خلاء رفع دغدغه های بیماران و اقشار آسیب پذیر در بیمارستان های دولتی کشور را پر کند.

گفتنی است طرح ملي داوطلب سلامت يار طی تفاهم نامه اي بين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و جمعيت هلال احمر منعقد شده و در 10 بیمارستان کشور در استان هاي تهران، خوزستان، خراسان، گلستان، اصفهان، كهگیلويه و بويراحمد و چهارمحال و بختياري آغاز بكار كرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار