شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
فیلم مستند «سلام مرتضی» ساخته علی‌رضا پوریوسف در حوزه هنری آبادان به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ برنامه نمایش این فیلم همراه با نقد و بررسی این اثر با حضور هنرمندان در چهارمین روز از گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در آبادان انجام شد.

این فیلم مستند نیمه بلند به بررسی آثار سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی می‌پردازد. کارگردانی این مستند را علی‌رضا پوریوسف برعهده دارد که توسط شبکه مستند و تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه تهیه شده است.

مستند۵۰ دقیقه‌ای «سلام مرتضی» از سال ۱۳۹۲ به تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه و کارگردانی علی‌رضا پوریوسف طی مدت یک سال تولید و در برنامه «یک فیلم، یک حقیقت » از شبکه مستند سیما پخش شده است.

پوریوسف تفاوت مستند «سلام مرتضی» را با مستندهایی که تاکنون با موضوع زندگی شهید آوینی ساخته شده‌اند را در نگاه به آوینی به عنوان یک مستندساز دانسته و گفته است: ما در این مستند به شهید آوینی به چشم یک مستندساز نگاه می‌کنیم و نه یک نظریه‌پرداز و یا فعال فرهنگی و سعی کرده‌ایم نوع مستندسازی او را در سه مقطع قبل از جنگ، دوران دفاع مقدس و پس از آن بررسی کنیم. در این راه ابتدا آن بت ذهنی را که از شهید آوینی در ذهن‌مان ساخته بودیم شکستیم و بعد به شهید آوینی همان طور که شایسته او بود نگاه کردیم تا او را به عنوان یک مستندساز برجسته و یک منتقد که هنوز پس از گذشت سال‌ها مستندهایش تاثیرگذار است نشان دهیم.

کارگردان «سلام مرتضی» امیدوار است قسمت دوم این مستند نیز با حضور فیلمسازانی همچون بهروز افخمی و بازسازی صحنه‌های شهادت شهید آوینی در فکه در شبکه مستند تولید شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار