شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
از شب گذشته با ورود سامانه بارشي، توام با وزش باد شديد و گرد و غبار تا روز جمعه، انتظار جو ناپايدار در خوزستان وجود دارد كه به صورت اطلاعيه و اخطار به اطلاع ستاد بحران رسيده است.
مدير كل هواشناسي خوزستان گفت: گرد و غبار در روز سه شنبه، تمام شهرهاي استان را فرا گرفت و شعاع ديد را در اهواز به 700 متر كاهش داد.

كوروش بهادري در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: شعاع ديد در ظهر روز سه شنبه در تمامي شهرهاي خوزستان كاهش يافته و در برخي شهرها مانند آبادان به 500 متر رسيده است.
وي افزود: پيش بيني مي شود گرد و غبار تا بعد از ظهر امروز ادامه داشته باشد و پس از آن با تقويت سامانه بارشي شعاع ديد بهتر شود.

بهادري ادامه داد: از شب گذشته با ورود سامانه بارشي، توام با وزش باد شديد و گرد و غبار تا روز جمعه، انتظار جو ناپايدار در خوزستان وجود دارد كه به صورت اطلاعيه و اخطار به اطلاع ستاد بحران رسيده است.

مديركل هواشناسي خوزستان گفت: ميزان بارش در مناطق شمالي و شرق خوزستان از جمله دهدز، دزفول، شوشتر، لالي و انديكا از شدت بيشتري برخوردار است و ممكن است تا 100 ميلي متر برسد.

وي گفت: همزمان، وزش باد شديد تا 80 كيلومتر بر ساعت نيز پيش بيني شده است. سرعت كنوني باد در اهواز در بعدازظهر سه شنبه) 70 كيلومتر برساعت است كه باعث فعال شدن كانون هاي گرد و خاك داخلي و حتي شكستن برخي درختان و آسيب به ساختمان هاي نيمه تمام مي شود.

بهادري اضافه كرد: به فرمانداران توصيه شده كه در اين چند روز تمهيدات لازم انديشيده شود و همچنين بايد از اتراق و اسكان عشاير و دام آنها در كنار حاشيه رودخانه ها خودداري شود.
وي اظهار كرد: در 24 ساعت گذشته، آبادان و اميديه با 32 و دهدز با 10 درجه سانتي گراد به ترتيب گرمترين و خنك ترين نقاط خوزستان گزارش شده است.

وي افزود: خليج فارس نيز از امروز تا روز پنجشنبه مواج است و شناورهاي كوچك و قايق هاي ماهيگيري بايد احتياط لازم را داشته باشند. طبق اعلام سازمان محيط زيست در ساعت 13 سه شنبه ميزان ريزگردها در اهواز به يك هزار و 421 ميكروگرم بر متر مكعب رسيد كه بيش از 9.5 برابر حد مجاز است. مدارس آبادان و خرمشهر در نوبت عصر به دليل شدت گرد و غبار تعطيل شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار