شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان گفت: سيلاب در مناطق دزفول، شوش و انديمشك كنترل شده و تمهيدات لازم براي پيشگيري از خسارات انديشيده و عملياتي شده است.

هاشم بالدي جمعه اظهار كرد: 25 تا 27 روستا در دزفول، شوش و انديمشك به علت جاري شدن سيل تخليه شدند و سيل زدگان در مكان هاي مناسب اسكان داده شدند. وي افزود: ميزان سيلاب به پايين دست شهرستان شوش رسيده و در آن مقطع يك هزار و 500 متر مكعب گزارش شده است.

بالدي ادامه داد: انجام تمهيدات لازم از جمله بازگشايي كانال ها و مسيل ها، باعث پخش شدن سيلاب و جلوگيري از شدت آن شد. مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان تصريح كرد: هماهنگي هاي لازم با فرمانداران شهرستان ها در خصوص ترميم سيل بندها در روستاها و اسكان روستاييان در اردوگاههاي اسكان موقت و مدارس انجام گرفته است.

وي گفت: بارندگي هاي شب گذشته در بالادست حوضه دز ممكن است اين حوضه را متاثر كند كه در صورت درست بودن پيش بيني ها، هماهنگي هاي لازم در شوراي بحران به عمل مي آيد و اطلاع رساني كامل به مردم انجام مي شود.

بالدي اضافه كرد: در زمان حاضر وضعيت اهواز عادي است و سيلاب به اين شهر نرسيده است.
مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان اظهار كرد: بارش 65 ميلي متري باران در مسجدسليمان و 63 ميلي متري در رامهرمز در 24 ساعت گذشته، باعث آبگرفتگي معابر، تخريب چند واحد مسكوني و قطعي برق شد اما با تمهيدات لازم و اسكان روستاييان شرايط در حالت كنترل قرار دارد.

ورود سامانه بارشي فعال از روز دوشنبه سبب بارش باران توام با گرد وخاك و وزش باد ديد در بيشتر مناطق استان خوزستان شده است.
افزايش دبي رودخانه دز ناشي از سرريز سد دز موجب طغيان اين رودخانه در شهر دزفول شد.
بارندگي شديد در استان لرستان در بالادست سدهاي دز و كرخه حجم مخازن اين دو سد بزرگ را در شمال خوزستان به شدت افزايش داده است. 

برچسب ها: سيلاب ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار