اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۹۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

لفته منصوری

 ورود آب به میزان 7500 مترمکعب در ثانیه به سد دز و خروجی 4500 مترمکعب در ثانیه از سرریزهای آن سد در 50 سال گذشته همراه با طغیان رودخانه‌های دز و کارون بی‌سابقه است! این بخشی از هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان است.

همچنین بنا به گفته یکی از کارشناسان فردا صبح کارون در مقطع اهواز شاهد عبور 2700 مترمکعب آب در ثانیه است؛ که این برای وضعیت کارون دبی زیادی است و احتمالاً در برخی نقاط به پارک ساحلی نفوذ خواهد کرد.

درحالی‌که مسئولان و مردم خود را برای مدیریت این بحران طبیعی آماده می‌کنند ذهن برخی از ما گمان‌ه زنی هایی از جنس «سیاست زدگی» برای این هشدارها و اطلاع‌رسانی صداوسیما و رسانه‌ها طراحی می‌کند. در این شرایط که مردم باید به مسئولان خود اعتماد کنند چرا برخی از افراد در پی این‌گونه سناریوها هستند؟ دقت کنید:

ضرورت توجه

پشت صحنه بزرگنمایی خبر طغیان آب در خوزستان

متاسفانه داریم برای مافیای انتقال اب از سرشاخه های کارون خبر رسانی و خوراک خبری ایجاد می کنیم و در تعجبم از سیمای خوزستان که چطور شده امروز اینقدر به روز شده این ها بزرگنمایی خبر طغیان چیزی جزء تایید انتقال آب نیست..

پر  شدن رودخانه ها سیل نیست.. و  این حق آب طبیعی رودخانه کارون هست که بخاطر تجاوز به حریم رودخانه و از بین رفتن نصف حجم آن ، اب بحالت سیلاب جلوه میدهد.

در دو روز اخیر تقریبا همه شبکه های اجتماعی اعم از رسانه و شبکه های مجازی تبلیغات گسترده ای درباره ی وقوع سیل در خوزستان را پوشش دادن و موضوع را بسیار بسیار خطرناک و جدی اعلام کردن بطوری که همه نهادها بصورت آمادباش در آمدند.

برای مقابله با اندک باران لطیف بهاری!

ای کاش زمانی که تالابهای شادگان و هورالعظیم و زمین های حاصل خیز کشاورزی مردم براثر سدسازی و انتقال آب نابود شد کسی وضعیت بحرانی اعلام می کرد.

ای کاش زمانی که بزرگترین فجایع زیست محیطی و انسانی که بر اثر گردغبار ایجاد شد، مسول یا مقامی کاری می کرد.

ای کاش زمانی که بارانهای اسیدی بر سر مردم نازل شد خبری اعلام می شد.

ماوراء این تبلیغات سدی و یا طرح انتقال آبی نهفته است.که بعد ترساندن مردم و سناریو سازی برای رفاه حال مردم همیشه در صحنه ی خوزستان اجرا خواهد شد.

تاب‌آوری سیستم اجتماعی را در برابر مخاطرات سیل دز و کارون پایین نیاورید! اگر اعتماد مردم به مسئولان کاسته شود مقاومت آن‌ها برای جذب مخاطرات سیل و تطبیق با شرایط در حال تغییر پایین آمده و پی آمدهای اجتماعی و روانی در سطح جامعه ایجاد خواهد شد.

از خدای بزرگ در شب آرزوها می‌خواهیم به مسئولان و مردم قدرت تسلط بر شرایط محیطی عنایت بفرماید و کشاورزان به‌ویژه صاحبان مزارع ماهی و کشتزارهای حاشیه رودخانه‌ها صبر و بردباری عنایت کند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
جمشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
comment
0
0
comment متاسفم برای این ظلمی که آشکار و آگاهانه بر [...] روا میدارند!
متاسفانه عده ای کوته بین چشم دیدن 2 قطره باران را ندارند.
خوزستان و لرستان و ایلام آنقدر در محرومیت رها شده اند که با 2 قطره باران دار و ندار مردم را آب میبرد!
حالا میخواهند با توهین مردم معترض به این ستم را معلوم الحال بخوانند!
اینها همه از زیاد خواهی آنهاست!
comment
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
comment
0
0
comment بنده که امروز رفتم جاده ساحلی خبری نبود.نه تنها جاده نرفته بود زیر آب بلکهسطح آب خیلی پایین بود.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
comment
0
0
comment جالبه همه سایت ها خبر و ج ابیه دم خروس رو حذف کردن آدم حالش از این حرکات بهم میخوره
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
comment
0
0
comment جوابیه دکتر سینا عطار روشن دکتری اکولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه و مدیر واحد پژوهش دانشکده کشاورزی
خطاب به پایگاه خبری تحلیلی «اصفهان ما» در پی انتشار مقاله ای با تیتر خبری به شرح ذیل می باشد :

♦ طغیان دز ، خروش کارون و دم خروسی که ادعای بی آبی خوزستان را بر ملا کرد!

با خواندن مقاله ای در پایگاه خبری تحلیلی «اصفهان ما»، بسیار دل آزرده شدم. این متن را که از هرگونه ادب و حس همدردی به دور است را پای تمام مردم اصفهان نمیگذارم اما متاسفانه برخی با دیدن شرایط بحرانی و مصیبت وارده بر استان خوزستان در پی بهره برداری های سیاسی و منفعت طلبانه منطقه ای میباشند . به راستی چطور میشود از مصیبت وارده بر استانی مانند خوزستان که سهم عظیمی در درآمدزایی ملی و گردش چرخ زندگی تک تک ایرانیان دارد ، خشنود شد و به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود بود .
خطابم به نگارنده مقاله تاسف بار سایت روزنامه اصفهانی است که نمیداند وقوع چنین پدیده های طبیعی تاثیر گرفته از دستکاری های طولانی مدت در یک منطقه است که با هدف تامین منافع بخش وسیعی از کشور انجام شده است . به راستی ما خوزستانی ها چوب چه چیز را داریم میخوریم؟؟؟؟

نگارنده محترم مقاله که از کلماتی چون کارون ملی و طرح عام المنفعه با هدف سرپوش گذاشتن بر خواسته های زیاده خواهانه تان استفاده میکنی ، نمیدانم تخصص شما چیست و امیدوارم که این متن را از روی عدم تخصص و ناآگاهی نوشته باشی که در غیر اینصورت باید برای اصفهان متاسف بود .
برای خودم هم به عنوان یک خوزستانی متاسفم که در طول تاریخ همیشه و بدون هیچ ادعا و توقعی در زمینه هایی نظیر درآمد زایی ملی ، دفاع از خاک و ناموس ایران اسلامی ، اشتغال ، صنعت و کشاورزی بار بسیاری از استانها را به دوش میکشیم و اکنون که فقط و فقط انتظار هم دردی داریم شاهد جو سازی و سوء بهره برداری های منطقه ای هستیم .

دوست گرامی که تعدادی معلوم الحال را منتقد طرح انتقال آب کارون به اصفهان می دانی باید بدانی که ((تمام اساتید برجسته و متخصصان اکولوژی ، آبخیزداری و مدیریت منابع آب کشور به اتفاق انتقال آب بین حوضه های آبخیز را عملی غیر علمی و غیر فنی می دانند که موجبات تخریب این حوضه ها را به همراه خواهد داشت .))

از ماست که بر ماست؛ نمایندگانی داریم که به حمدالله به هر چیزی فکر میکنند غیر از گرد و غبار ؛ به هر چیزی فکر میکنند غیر از انتقال آب کارون ؛ به هر چیزی فکر میکنند غیر از اشتغال گسترده غیر بومی ها و بیکاری جوانان تحصیل کرده در استان و به هر چیزی فکر میکنند غیر از وجود مدیران بیشمار پروازی در استان .

نا امید نیستم و چشم انتظار تغییرم ؛ چشم انتظار احقاق مسلم حق خوزستانم . امید در دل من و تمام خوزستانی ها هنوز زنده است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار