شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
از لزوم توجه به کشاورزان خسارت دیده تا تقدیر از رییس جمهور
امام جمعه موقت اهواز گفت: از دولت انتظار داریم تا مسئله کمک به کشاورزان را مورد توجه قرار دهد تا خسارات وارد شده بر آنها جبران شود.
 امام جمعه موقت اهوازدولت خسارات کشاورزان ناشی از سیل را جبران کند  

امام جمعه موقت اهواز گفت: از دولت انتظار داریم تا مسئله کمک به کشاورزان را مورد توجه قرار دهد تا خسارات وارد شده بر آنها جبران شود. آیت‌الله محسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن ولادت امام علی(ع)  و تبریک این مناسبت؛ همچنین میلاد امام جواد (ع) به ایام اعتکاف اشاره و اظهار کرد: اعتکاف به معنای رها شدن از دنیا و تغییر دادن سرنوشت است و امیدورایم که مردم از این روزها بهره کافی را ببرند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش گفت: امام خمینی(ره) با دانش و بصیرت روز 29 فروردین را به‌ عنوان روز ارتش نامگذاری کردند، از این‌ رو این روز به یک سنت نیک تبدیل شد. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روز 2 اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران  تصریح کرد: این نهاد با از خود گذشتگی‌ها و رشادت‌های خود به‌عنوان یک دژ مستحکم برای انقلاب اسلامی و نظام است و امروز برای دشمنان و مستکبران یک خار است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به بارش‌های دیروز در سطح استان و جاری شدن سیلاب در بیشتر شهرستان‌ها افزود: این یک حادثه مهم بود که خطراتی را برای مردم ایجاد کرد و به لطف الهی آثار آن دفع شد. وی خاطرنشان کرد: اگر پیش‌بینی‌های مربوط به این حادثه به‌وقوع می‌پیوست خطرات زیادی مردم را تهدید می‌کرد ولی با تلاش‌های مسئولان و لطف خداوند این آثار از بین رفت و از خسارات زیاد جلوگیری شد.

حیدری با تقدیر و تشکر از تمام سازمان‌ها و نهادهایی که برای جلوگیری از آسیب به مردم تلاش کردند گفت: از دولت انتظار داریم تا مساله کمک به کشاورزان را مورد توجه قرار دهد تا خسارات وارد شده بر آنها جبران شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به کنفرانس اسلامی که در ترکیه در حال برگزاری است ادامه داد: این کنفرانس یک بستر مناسب برای حل مشکلات در کشورهای اسلامی است ولی متاسفانه حاکمیت برخی از کشورهای مستکبر بر آن، آن را به یک کنفرانس بی‌روح و مضر برای کشورهای اسلامی تبدیل کرد. حیدری با اشاره به نامه یکی از فتنه‌گران به یکی از مقامات کشور گفت: این افراد به جای اینکه به گناه و اشتباه خود توبه کنند این چنین اقدام به جسارت می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه فتنه‌گران قصد تضعیف نظام را دارند و باید مورد مجازات قرار بگیرند به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: شرکت کردن همه مردم در این انتخابات یک تکلیف و وظیفه است.

خطیب جمعه دزفول: دستور رسیدگی رئیس جمهوری برای توجه به سیل زدگان قابل تقدیر است

امام جمعه موقت دزفول گفت:رئیس جمهوری در پیامی به معاون اولش خواستار حل مشكلات ناشی از سیل شده بود و هیات دولت نیز در این خصوص تشكیل جلسه داد كه جای تقدیر دارد.
حجت الاسلام مرتضی بیگدلی در خطبه های نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود:متاسفانه وقوع سیل در روزهای اخیر در شهرستان دزفول خسارات بسیاری به اهالی روستاها و حاشیه نشین رودخانه دز وارد كرده است. وی با اشاره به اینكه گزارش كاملی از اقداماتی كه در سیل انجام شد هفته آینده توسط امام جمعه ارائه خواهد شد گفت:بحران با سرعت عمل مسوولان مدیریت شد.

امام جمعه موقت دزفول افزود:با توجه به اینكه وقوع سیل به دلیل شرایط جوی استان های بالادستی قابل پیش بینی بود مسوولان باید به طور گسترده اطلاع رسانی می كردند كه اعلام پیش بینی سیل با تاخیر و تنها یك روز قبل از وقوع انجام شد.

وی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول 10 رجب سالروز میلاد امام محمد تقی(ع) و 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی را گرامیداشت و افزود:ارتش در چند روز اخیر بیش از 100مأموریت امداد و نجات سیل زدگان دزفول را بر عهده داشت كه مانند همیشه كارنامه درخشانی ثبت كرد و باید از این فعالیت ها تقدیر شود.

حجت الاسلام بیگدلی سالروز میلاد امام علی (ع) را نیز تبریك گفت و افزود:امام علی (ع) موهبت الهی است كه منحصر بفرد بوده و در كعبه متولد شد و در دامان فاطمه بنت اسد و ابوطالب و همچنین پیامبر بزرگ اسلام (ص) تربیت شد. وی همچنین به ایام البیض از 13 تا 15 رجب نیز اشاره كرد و گفت:بیش از 43 مسجد برای برگزاری آیین معنوی اعتكاف در دزفول در نظر گرفته شده است كه امیدواریم امسال نیز با كمك خیرین بهترین برنامه های فرهنگی و معنوی در این ایام برگزار شود .
امام جمعه موقت دزفول با اشاره به اینكه پارسال حدود چهار هزار نفر در آیین اعتكاف در دزفول شركت كردند از خیرین خواست مسوولان را در برگزاری این آیین یاری كنند.

حجت الاسلام مرتضی بیگدلی افزود:در سال گذشته 41 میلیارد و 499 میلیون دلار كالا به كشور وارد شده است ضمن اینكه پارسال 20 تا 30 میلیارد نیز كالای قاچاق وارد كشور شده است كه این میزان واردات پذیرفتنی نیست و كشور را با مشكل مواجه می كند. 
خطيب جمعه شوش:عظمت ارتش، عظمت و اقتدار يك كشور است امام جمعه شوش گفت: عظمت ارتش، عظمت و اقتدار يك كشور است و امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران با تبعيت از فرامين مقام عظماي ولايت در كنار سپاه و نيروهاي انتظامي همچون دژي محكم و استوار در مقابل دشمنان ايستادگي كرده است.

امام جمعه آبادان:مسئولان براي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي برنامه ارائه دهند

امام جمعه آبادان با تاكيد بر لزوم تحقق منويات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي، گفت:مسئولان دستگاه هاي اجرايي شهرستان بايد براي تحقق اين مهم، به مردم برنامه ارائه دهند.

حجت الاسلام علي ابراهيمي پور در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه آبادان در مصلاي نماز اين شهر، گفت:مسئولان دستگاه هاي اجرايي شهرستان بايد به مردم گزارش دهند كه چه برنامه اي براي تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتي دارند و چه اقداماتي نيز تاكنون در اين خصوص انجام داده اند. وي تصريح كرد:مردم ديگر از شعار و كلي گويي خسته شده اند و لازم است براي محكم كردن پايه هاي اقتصاد، برنامه ريزي و اقدام منسجم كرد.

حجت الاسلام ابراهيمي پور، عملگرايي، انقلابي بودن و حركت جهادي را لازمه فعاليت مديران دانست و افزود:لازم است براي مشكلات منطقه اي و كشوري برنامه اي كاربردي و كارشناسي تدوين و اجرا شود.

خطيب جمعه آبادان در ادامه سخنانش همچنين با گراميداشت سالروز اعلام انقلاب فرهنگي، استكبار در سال هاي پس از پيروزي انقلاب و سال هاي پيش از آن، در صدد گسترش نگاه به غرب و توسعه فرهنگ ' ما نمي توانيم' بوده است و بايد هوشيار باشيم اين تفكر دوباره در ميان جوانان رواج نيابد.

وي افزود:امام خميني (ره) در مدت حيات خود هميشه به جوانان خودباوري و اعتماد به نفس مي داد و بر حمايت از توان و نيروي داخلي تاكيد داشتند و در زمن حاضر نيز مقام معظم رهبري هميشه در سخنان خود بر گسترش خوباوري و روحيه اعتماد به نفس مردم به ويژه نسل جوان تاكيد كرده اند. امام جمعه آبادان همچنين در سخنانش، گسترش فضاي نشاط و سرزندگي را از ضروريت هاي زندگي خواند و گفت:بايد مواظب بود كه به بهانه نشاط و شادي، ارزش هاي جامعه مورد هجمه قرار نگرفته و زمينه ارتكاب گناه فراهم نشود.

حجت الاسلام ابراهيمي پور تاكيد كرد:لازم است برنامه هايي در راستاي مصون سازي فرهنگي جوانان از انحرافات و كژي ها اجرايي شود. وي همچنين با گراميداشت 29 فروردين ماه سالروز ارتش جمهوري اسلامي، اقتدارنظامي جمهوري اسلامي در دفاع قدرتمند از مرزهاي كشور را پشت گرمي ديگر بخش هاي كشور به ويژه امروسياسي و بين الملل خواند و گفت:سامانه هاي موشكي ايران در خدمت دفاع از حريم و مرزهاي كشور مورد استفاده قرار مي گيرد.

امام جمعه خرمشهر:غرب در فرجام مذاكرات هسته اي حسن نيت نشان دهد

امام جمعه خرمشهر با تاكيد بر لزوم ملموس شدن دستاوردهاي برجام، گفت:آمريكا و غربي ها بايد در مذاكرات هسته اي حسن نيت خود را نشان دهند. حجت الاسلام سيدنبي موسوي در آيين عبادي سياسينمازجمعه اين هفته خرمشهر در مسجد جامع اين شهر، گفت:آمريكا و غربي ها حداقل مي بايست رد مذاكرات و قراردادهاي خود با تيم ايراني، حسن نيت نشان مي دادند تا گفته هاي آنان براي مردم ايران قابل درك و قابل قبول باشد.

وي با تاكيد بر لزوم تدوين برنامه هايي در راستاي تبيين دستاوردهاي برجام در كشور، افزود:اين نتايج بايد براي مردم ملموس تر باشد. حجت الاسلام موسوي در بخشي ديگري از سخنانش با تاكيد بر لزوم مقابله با مفاسد اقتصادي، افزود:يكي از علل وجود مفاسد اقتصادي در كشور، نبود نظارت واقعي است و لازم است با قدرت بيشتري با فاسدان برخورد شود.

وي برخورد قاطع دستگاه قضايي با مفسدان اقتصادي را ضروري دانست و گفت:هر فردي از هر خانواده اي مفسد اقتصادي شناخته شود، دستگاه قضايي بايد برخورد قاطع با آن انجام دهد.

امام جمعه خرمشهر در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم از مزارع، پرداخت زكات را واجب خداوند و از فروع دين خواند و افزود:پرداخت زكات، بخش زيادي از مشكلات محرومان را حل مي كند و لازم است در پرداخت زكات از سوي افرادي كه پرداخت زكات واجب مي شود، اقدام شود.

امام جمعه موقت گتوند:ارتش و سپاه مايه امنيت و اقتدار نظام هستند

امام جمعه موقت گتوند با گراميداتش روز ارتش جمهوري اسلامي از دو نهاد ارتش و سپاه به عنوان مايه امنيت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ياد كرد. حجت الاسلام حجت الله صالحي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه گتوند با گراميداشت 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد ارتش جمهوري اسلامي ايران و نيروهاي مسلح مايه اقتدار نظام اسلامي ايران و مايه افزايش روح اميد و امنيت و آرامش در جامعه هستند.

وي همچنين با تبريك سالروز تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سال 58 تصريح كرد:با تدبير امام خميني(ره)، ارتش وسپاه در كنار هم و با تفكيك وظايف عهده دار امنيت كشور هستند و اين دو نهاد اقتدار نظام را تامين كرده اند.

حجت الاسلام صالحي در ادامه سخنانش با گراميداشت مناسبت هاي تقويم در هفته آينده، افزود:دوم ارديبهشت ماه 1358 روز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، خارچشم دشمنان انقلاب و اسلام است و همين نشان از انقلابي ماندن اين نهاد دارد.

وي در ادامه با تبريك ولادت حضرت امام علي (ع) و روز پدر، افزود:زندگي و خصوصيات امام علي (ع) به ويژه عدالتخواهي و حق طلبي آن حضرت بايد براي مردم و مسئولان تبيين شود. امام جمعه موقت گتوند يكي از وِيژگي هاي امام علي(ع) را كمك به اقشار ضعيف و محروم جامعه دانست و افزود:نقاط ضعفي در جامعه اسلامي ما مشاهده مي شود كه حتما بايد مردم و خدمتگزاران نظام به موضوعات توجه خاص داشته باشند.

خطيب جمعه گتوند درفراز ديگري از سخنانش ادامه داد:آمريكا كه با تمامي تبليغات، خود را مدعي مبارزه با تروريسم مي داند، از داعش و اسرائيل حمايت كرده و برخي از دستگاه هاي آمريكا به شكل ديگري درحال كمك به داعش هستند.

امام جمعه سردشت زیدون:جشنواره قرآنی باعث برکت منطقه زیدون است

امام جمعه سردشت زیدون گفت: جشنواره قرآنی یک فرصت معنوی بسیار استثنایی برای این شهر است که باید از آن بهره‌برداری لازم را داشته باشیم. حجت‌الاسلام سید ابراهیم قائمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره نخبگان قرآنی خوزستان به میزبانی آموزش و پرورش سردشت زیدون، اظهار داشت: جشنواره قرآنی یک فرصت معنوی بسیار استثنایی برای این شهر است که باید از آن بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این جشنواره به میزبانی شهر سردشت و اداره آموزش و پرورش است که لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی جهت برگزاری باشکوه این جشنواره هماهنگی و تعامل لازم را داشته باشند.

خطیب جمعه سردشت زیدون افزود: در این ماه پربرکت، ماه رجب که رحمت الهی در آن بسیار است جشنواره قرآنی باعث برکت منطقه خواهد بود. وی با بیان اینکه در این ماه ولادت با سعادت چراغ هدایت، فروغ امامت حضرت علی (ع) را در پیش داریم خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از جمله برنامه‌های معنوی است که در این ماه می‌توان در آن مراسم شرکت و از برکات این مراسم معنوی استفاده کرد.

قائمی متذکر شد: همه ما باید در این فضای دنیوی خود را در این ماه‌های پر برکت آماده کنیم و از برکات و معنویات این ماه استفاده لازم را ببریم. وی در پایان از همه مردم سردشت خواست که در مراسم معنوی اعتکاف و سیزدهمین جشنواره قرآنی منطقه زیدون شرکت کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار