رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور گفت: تنها 10 درصد از تماس های تلفنی برقرار شده با این مركز منجر به انجام ماموریت می شود.
رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور گفت: تنها 10 درصد از تماس های تلفنی برقرار شده با این مركز منجر به انجام ماموریت می شود.
دكتر امین صابری نیا شامگاه جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : علاوه بر رقم بالا ، 30 تا 40 درصد تماس ها با اورژانس 115 غیرضروری و مابقی مزاحمت و درخواست های بی ارتباط بوده و یا در تریاژ برطرف می شود.
وی با اشاره به انجام سالانه دو میلیون و 500 هزار مورد ماموریت توسط اورژانس 115 در كشور، اظهار كرد: بیشترین مراجعات شهری و جاده ای به این اورژانس مربوط به بیماری های قلبی و تنفسی است.
رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور همچنین متوسط مدت زمان رسیدن نیروهای اورژانس 115 در صحنه حوادث جاده ای و شهری را به ترتیب 14 و هشت دقیقه عنوان كرد.
صابری نیا اضافه كرد: در برخی نقاط كشور این زمان كمتر شده و هم اكنون پوشش این مركز از حوادث 80 درصد است كه تلاش می شود با راه اندازی اورژانس هوایی به 100 درصد افزایش یابد.
وی با بیان این كه اورژانس هوایی در فاز اول باید در 44 نقطه كشور راه اندازی شود، گفت: كشور باید به آمبولانس های هوایی تجهیز شود.
صابری نیا ادامه داد: در حال حاضر اورژانس هوایی كشور از طریق بالگرد های تغییر كاربری شده فعال است كه باید طی چهار تا پنج سال آینده، بالگردهای ویژه این اورژانش راه اندازی شود.
وی به منظور بررسی وضعیت رسیدگی به سیل زدگان به لرستان سفر كرده است.