شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۹

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: روز ولادت امام حسین(ع) با عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است، چرا که پاسداران رهروان حقیقی آن امام بزرگوار هستند.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در مراسم دیدار فرماندهان و پاسداران سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با نماینده ولی فقیه با بیان اینکه وجود مقدس سیدالشهدا(ع)، اسوه آزادگی، فضیلت و تقواست، اظهار کرد: دو بیت شعر به آن امام بزرگوار نسبت داده شده که در آنها امام به مدح خود می‌پردازند. این اشعار در زمانی سروده شده که بنی‌امیه در منبرها به ساحت امام علی(ع) و اولادش اهانت ‌کرده، لذا در این زمان سیدالشهدا به منظور شبه‌زدایی در برابر آن همه شبهات و تهمت‌ها این اشعار را سروده است.

وی در ادامه به خواندن شعر منصوب به امام حسین(ع) و توضیح آن پرداخت و بیت اول را چنین معنی کرد: در میدان مسابقه خوبی‌ها از همه عالم پیشی گرفتم، با علم من نور هدایت در آسمان ظلمانی این کشور اسلامی منور شده است.

آیت‌الله موسوی جزایری در توضیح این بیت گفت: ارزش انسان به تقوا، حسن اخلاق و علم و حکمت اوست؛ امام می‌فرماید که اگر سوسویی از نور هدایت در جامعه مانده باشد از برکت وجود آل پیغمبر است و در روزگاری که روز روشن از شب ظلمانی تاریک‌تر است و ظلمت‌ها همه‌ جا را فراگرفته چراغ هدایت حسین بن علی(ع) می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در ادامه شعر می‌فرمایند «اهل عالم (باطل) اراده بر خاموش کردن این نور کردند ولی خدا قبول نخواهد کرد تا اینکه این نور سرتاسر عالم را فراگیرد»،  ادامه داد: اکنون در هر جای عالم و در میان همه ادیان از یهودی و نصرانی تا بودایی و بت‌پرست نام حسین(ع) شناخته شده است.

آیت‌الله موسوی‌جزایری در ادامه با اشاره به انقلاب هند به رهبری گاندی گفت: گاندی خود را پیرو راه و رسم امام حسین(ع) می‌دانست و امروزه نیز هر چه فاسدان، مغرضان و دیکتاتورها سعی در خاموشی نور الهی می‌کنند، نور امام حسین(ع) فراگیرتر و روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "ای کاش من یک پاسدار بودم"، افزود: امام همواره در سختی‌ها مسائل را به پاسداران محول می‌کرد و آنها هم همیشه به خوبی از عهده کارها برآمده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به دوران دفاع مقدس تصریح کرد: صدام در پیام‌های خود برای سربازانش همه چیز را تمام شده می‌دانست و می‌گفت "همه کارها تمام شده و تنها مشتی پاسدار مانده‌اند که دیوانه‌وار می‌جنگند و با شکست دادن آنها کار تمام می‌شود."

آیت‌الله موسوی‌جزایری با بیان اینکه دیوانه‌وار جنگیدن، فخر بزرگ و عامل پیروزی است ادامه داد: مگر در عاشورا رویارویی 72 نفر با چند هزار نفر عاقلانه بود، لذا این عصمت و تقوای الهی است که دشمن آن را دیوانگی می‌خواند. قیام امام خمینی‌(ره) نیز بر اساس همین فرمول بود؛ او چون کوهی محکم در میدان ایستاد تا به پیروزی رسید.

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی و خیزش ملت‌های عربی تاکید کرد: امروز روزی است که وعده‌های الهی و پیش‌بینی‌های امام راحل محقق شده و این شعله مقدسی که روشن شد ادامه خواهد داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار