شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
وی ادامه داد: شاید جغرافیا را بتوانند تغیر دهند اما تاریخ را کسی نمی‌ تواند از ما بگیرد، کسی نمی ‌تواند بگوید کوروش یا سلمان‌ فارسی متعلق به ما نیست و نباید براساس خوش آمد خود هیچ گوشه ای از تاریخ را پاک کنیم.
مقتدایی:
شوشان: دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، در نشست هفته فرهنگی استان خوزستان، گفت: هر فرهنگی که قوی‌ تر است ماندگارتر خواهد بود و بر این اساس نباید هیچ گوشه ای از تاریخمان را پاک کنیم.
 
وی با اشاره به تعدد قومیتی در استان خوزستان و فرهنگ غنی آن، افزود: مردم استان خوزستان همگی با هم در تعامل کامل هستند و وحدت را می‌توان در رفتار شهروندان شاهد بود به طوری که در عین وجود تفاوت ‌های قومیتی اعم از بختیاری، عرب، قشقایی و...اما با یکدیگر تعامل فرهنگی سازنده ‌ای دارند.
 
مقتدایی، با تاکید بر ضرروت شناخت کامل افراد از تاریخ، تمدن و فرهنگ خود، بیان کرد: شناختی که افراد در استان خوزستان از خود دارند با شناختی که از بیرون نسبت به استان وجود دارد، متفاوت می باشد و در کل برداشت ‌های بیرون چیز دیگری است.
 
وی با تاکید بر ضرورت تعامل فرهنگی، اضافه کرد: با حفظ تمام ابعاد تاریخ و گذشته به عنوان بخشی از هویت خود باید اصل تعامل را در نظر داشته باشیم اما متاسفانه ما در تعامل ملی در بخش فرهنگی موفق نبوده و ضرر کرده ایم.
 
مقتدایی، با اشاره به اینکه اصرار به داشته ‌هایمان بدون تعامل نادرست است، تصریح کرد: این تعامل باید با حفظ هویت و تاریخ گذشته صورت گیرد چرا که تاریخ مثل پدر و مادر آدم است و کسی نمی ‌تواند آن را تغییر دهد.
 
وی ادامه داد: شاید جغرافیا را بتوانند تغیر دهند اما تاریخ را کسی نمی‌ تواند از ما بگیرد، کسی نمی ‌تواند بگوید کوروش یا سلمان‌ فارسی متعلق به ما نیست و نباید براساس خوش آمد خود هیچ گوشه ای از تاریخ را پاک کنیم.
 
استاندار خوزستان، با تاکید براینکه یکی از اشکالات بریدگی فرهنگی این است، عنوان کرد: بی ‌هویتی که اکنون میان نسل جوان احساس می شود، بازتاب حذف برخی جوامع، افراد و آداب و فرهنگ پیشینیان در تاریخ است.
 
وی با بیان اینکه هیچ قسمتی از تاریخ ما قابل حذف نیست، تاکید کرد: دراین راستا بخش خوب تاریخمان باید موجب افتخار و بخش بد و تلخ و تاریک آن موجب عبرت باشد.
 
مقتدایی خاطر نشان کرد: اکنون هیچ جامعه ‌ای به لحاظ پوشش، ظاهر، دیدگاه و احکام همچون 14 قرن پیش به سر نمی‌ برد و اگر در آن دوران مانده باشد نگاهش کهنه و فرسوده بوده و منجر به اثرات سوء خواهد شد، اما آنچه در این میان حائز اهمیت می باشد، حفظ هویت است.
 
وی اظهار کرد: از سویی به روز بودن ناشی از تراوشات فکری است که در رفتارمان نمود پیدا می‌کند و با توجه به اینکه هر انسان خشک و غیر منعطفی نیز خواه یا نا‌خواه تغییر خواهد کرد، نباید با تعاملات دنیا در تعارض باشیم.
 
استاندار خوزستان، ابراز کرد: همان طور که در دین ما بر عقلی بودن مسائل تأکید شده، اگر با موضوعی در مسائل فرهنگی مواجه شدیم که مبنای عقلی و علمی دارد باید آن را بپذیریم و بی خودی با تعاملات دنیا مقابله نکنیم.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت هفته فرهنگ خوزستان در تهران، اذعان داشت: در هفته فرهنگ باید محورهای متفاوتی از جمله فرهنگ و هنرمندان، فرهنگ و تاریخ، فرهنگ و صنعت، فرهنگ و اقوام، فرهنگ و دفاع مقدس و... بررسی و مد نظر قرار گیرند.
 
مقتدایی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت هفته فرهنگی، یاد آور شد: این فرصت علاوه براینکه برای استان ما با ثمر است، برای تهرانی ها نیز فواید زیادی دارد به طوری که یک هفته با تاریخ خوزستان خوب آشنا می شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار