شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با اقداماتی که انجام دادیم یک رضایت مندی نسبی در خانوارهای روستاهای سیل زده به وجود آمده است.

علی خدادادی امروز در گفت‌و‌گو با فارس ، با اشاره به آخرین وضعیت روستاهای سیل‌زده پایین دست شعیبیه و روند کمک‌رسانی به آنها اظهار کرد: با توجه به نفوذ آب‌های پخش شده در سطوح پایین دست شرق رودخانه دز، برخی روستاها از جمله چویس 1و 2، ابو طیور1و 2، یحموله و ابوگوره که بیش از 750 خانوار در آنها ساکن است در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

وی افزود: اقدامات اولیه شامل امدادرسانی و نجات افراد و انتقال سالمندان و کودکان با بالگرد و قایق از مناطق در معرض خطر سیل و سیل‌زده و امدادرسانی به افرادی که در مناطق سیل‌زده باقی ماندند، نیز انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: توزیع مواد غذایی و ساخت اردوگاه در مناطق مناسب برای اسکان افراد در صورت ورود سیل به خانه‌های آنها، پیش‌بینی چادر‌ها در مناطق، توزیع مواد غذایی مورد نیاز و فراخوانی خیران نیز اقدامات دیگری بود که توسط هلال‌احمر استان انجام شد.

خدادادی بیان کرد: خوشبختانه با کارهایی از جمله توزیع غذای گرم، امدادرسانی، ارائه نیازمندی‌های کافی در روستاهای شمال اهواز، تهیه قایق و اعزام تیم پزشکی به روستای بیت زاید یک رضایت‌مندی نسبی به‌وجود آمده است.

وی عنوان کرد: حضور هلال‌احمر در مناطق سیل‌زده در مرحله اول برای بودن در کنار مردم و دادن آرامش به آنها است، چون در دقایق اولیه حوادثی که وارد می‌شویم مردم به خاطر آسیب‌های وارده و از دست دادن اموال خود پریشان و مضطرب هستند ولی با حضور ما در کنارشان احساس آرامشی پیدا می‌کنند و همراه می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: نکته ظریفی که باید مدنظر داشته باشیم این است که نیروی ما برای مقابله با بحران استفاده از مردم‌‌ همان منطقه است، منتها باید سازماندهی شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار