شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: انتخابات ما بايد به سمت حزبي شدن حركت كند كه اتفاق مباركي براي كشور محسوب مي شود.


مصطفي كواكبيان يكشنبه در جمع رسانه هاي گروهي در اهواز اظهار كرد: در حال حاضر بسياري از كشورهاي پيشرفته دنيا احزاب را تقويت مي كنند و ما نيز بايد اين الگو را داشته باشيم. وي افزود: وجود احزاب غربالگري اوليه را در بين كانديداها انجام مي دهد و افراد شايسته انتخاب مي شوند. 

كواكبيان با تاكيد بر اينكه ما بايد انتخابات را كم كم تهرانيزه كنيم يعني الگوي تهران در استان ها هم اجرا شود ادامه داد: در تهران براي اولين بار انتخابات به دور دوم كشيده نشد، مردم كاملا ليستي راي دادند و حتي متوسط حضور مردم در 9 دوره قبلي مجلس 47 درصد بود اما اين بار به 50درصد رسيد.

دبير كل حزب مردم سالاري در خصوص پيش بيني رئيس آينده مجلس گفت: كانديداي اصلاح طلبان آقاي عارف است و عقل جمعي فراكسيون در مورد انتخاب رئيس آينده مجلس تصميم مي گيرد.
وي اضافه كرد: پيش بيني در خصوص تركيب مجلس آينده اين است اگر در مرحله دوم 40 كرسي از 68 كرسي را به دست آوريم در مجموع دو فراكسيون شامل اصلاح طلبان اعتدال گرا و فراكسيون اصول گرا ايجاد مي شود.

كواكبيان تصريح كرد: به صورتي كه با احتساب مستقلين و كسب نتايج مرحله دوم انتخابات، 160 كرسي مربوط به فراكسيون اصلاح طلب و 130 كرسي مربوط به اصول گرا مي باشد و بعيد مي دانم كه فراكسيون مستقل داشته باشيم.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با تاكيد بر اصل مشاركت در انتخابات گفت: در مرحله اول بيش از 60 درصد واجدان شرايط در سراسر كشور شركت كردند و در صورتي كه در مرحله دوم در دهم ارديبهشت ماه نيز به همين نسبت باشد تكميل حماسه هفتم اسفند است. 

وي ادامه داد: استان خوزستان در مشاركت در مرحله اول انتخابات رتبه 12 را در كشور به دست آورد و پيش بيني مي شود در مرحله دوم گرايش بيشتري به اصلاح طلبان نشان دهد.  كواكبيان خاطرنشان كرد: هر چقدر از مراكز به حاشيه برويم آگاهي سياسي كمتر و حس قبيله گرايي بيشتر مي شود و قطعا مركز استان سياسي تر از شهرهاي اطراف اهواز است.

مصطفي كواكبيان، سياست‌مدار اصلاح‌طلب ايراني، نماينده منتخب مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس، در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است.

با توجه به اينكه هفته جاري هفته تبليغات براي برگزاري مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در دهم ارديبهشت ماه است مصطفي كواكبيان روز يكشنبه براي حمايت از ليست ائتلاف اصلاح طلبان به خوزستان سفر كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار