اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۲۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
مناظره رییس ستاد اصلاح طلبان خوزستان و سخنگوی ائتلاف اصولگرایان /سید جابر موسوی : مردم تهران همیشه طرفدار اصلاح طلبان بودند / فلسفی: شما با چماق احمدی نژاد بر سر اصولگراها می کوبید
هفته آخر ماراتن انتخابات خوزستان ، هم هفته رفت و آمدهای چهره های سیاسی به استان است و هم هفته مناظره ها و نشست ها . دوشنبه مناظره ای...

شوشان : هفته آخر ماراتن انتخابات خوزستان ، هم هفته رفت و آمدهای چهره های سیاسی به استان است و هم هفته مناظره ها و نشست ها . دوشنبه مناظره ای بین رییس ستاد اصلاح طلبان خوزستان و سخنگوی ائتلاف اصولگرایان استان در دانشگاه پیام نور برگزار شد و حرف های مختلفی به میان آمد و حاشیه های مختلفی نیز به دنبال داشت ؛ از بحث بر سر سربازان اصلاحات گرفته تا ژنرال های اصولگرایان . بخش هایی از این مناظره در ذیل می آید:

 • به گزارش شوشان ، حاضرین در این نشست گاهی با سوالات و زمانی نیز با شعارها و تشویق های پشت سر هم ، تنور این مناظره را داغ کردند. در مقابل نیز سید جابر موسوی و جعفر فلسفی هر یک سعی کردند که با طرح مباحث مختلف ، فضا را به سمت خود هدایت کنند. برخی مواقع نیز التهاب فضای سالن را در بر می گرفت. 





 • فلسفی سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان در ابتدای امر سخنان خود را با معیارهای رای مردم در انتخابات شروع کرد و گفت: باید در موعد انتخابات، با اطلاع کافی از کاندیدای مورد نظرمان و به دور از موج های ایجاد شده ، رای خود را به صندوق بیندازیم. فلسفی در بخش دیگری از سخنان خود به تخلفات انتخاباتی نیز اشاره ای کرد و گفت: در این مدت با تخلفات زیادی در جامعه و فضای مجازی روبرو بودیم. برخی کاندیداها در زمان غیرقانونی اقدام به تبلیغ می کردند و باید قانونی بهتر و محکمتر تصویب شود تا در آینده از چنین تخلفاتی جلوگیری شود.

سید جابر موسوی رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان خوزستان هم بر رعایت قانون انتخاباتی تاکید کرد و گفت : انتخابات فضای خاص خودش را دارد و باید قوانین انتخاباتی از طرف همه رعایت شود زیرا اعتقاد داریم ملاک قانون و فصل الخطاب بین مردم و حاکمیت می باشد. در قانون آمده است که  مردم باید سرنوشت خود را تعیین کنند.

  • پس از سخنان مقدماتی ، مجری برنامه با سوالی درباره فعالیت احزاب و ائتلاف های شکل گرفته ، استارت مناظره بین یک اصلاح طلب و اصولگرا را زد. 

  •   فلسفی سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان

در دوره انتخابات مجلس دهم همگی واقف هستند که چه در دور اول و مخصوصا دور دوم ، جریان های سیاسی کشور به دنبال کرسی های مجلس شورای اسلامی بودند و هستند. پس از انتخابات هم انتخاب ریاست جدید مجلس پیش کشیده می شود که این موجب شده رقابت نفسگیر بین احزاب ایجاد شود. اما نباید فراموش کنیم که رهبر معظم انقلاب طی سخنان خود همه احزاب را به آرامش دعوت کرده تا هم مردم آسیب نبینند و هم دشمنان از فضای بوجود آمده سوء استفاده نکنند.

مجلس شورای اسلامی جایگاه بسیار مهمی در کشور دارد و به گفته امام (ره) مجلس در راس امور است و ماموریت بسیار حساسی در قانونگذاری کشور دارد. البته دولتی ها به دنبال مجلسی همراه هستند تا بتوانند برنامه های خود را اجرا کنند. ما در قضیه برجام شاهد آن بودیم که از فضای پیش آمده به نفع خود استفاده کردند و تاثیر خود را بر مردم گذاشتند تا لیست و نفرات مورد نظر خود را در انتخابات پیروز کنند. در تهران جریان دولت و اصلاحات توانستند رای کامل بیاورند اما در شهرستان ها چنین چیزی نشد و اصولگرایان توانستند کرسی های زیادی را در بهارستان از آن خود کنند. خوزستان نمونه بارز این وفاق بین اصولگرایان بود که با همدلی و جلسات مختلف توانستیم در دور اول انتخابات هشت اصولگرا را به مجلس بفرستیم . رویکردمان در مرحله دوم هم بر همین منوال است و امیدواریم بتوانیم چهار یا پنج اصولگرا به مجلس راه یابند.

در این دوره از انتخابات نشست های بسیاری با کاندیداهای اصولگرا داشتیم و با هر سه کاندیدای اصولگرای اهواز صحبت ها و اتمام حجت هایی کردیم. اوضاع در استان خوزستان بسیار بد است و در این دوره نمایندگان باید تمام توان خود را بر حل این مسائل بگذارند.

  •   سید جابر موسوی رئیس ستاد اصلاح طلبان خوزستان

اصلاح طلبان در انتخابات با اصولگراها در شرایط برابری رقابت نکردند زیرا دوستان اصولگرای ما دغدغه ردصلاحیت نداشتند و حتا در زمان غیر تبلیغات هم از مکان های عمومی از جمله مساجد، حسینیه ها و.... استفاده می کردند. در این انتخابات ژنرال های ما رد صلاحیت شدند و ما با سربازهایمان آمدیم اما جناح رقیب با ژنرال هایش! دلیل این همه رد صلاحیت ها فقط یک کلمه بود ؛ عدم التزام به جمهوری اسلامی. آیا قابل قبول است فردی که عضو انجمن اسلامی معلمان است و ده سال سابقه اسارت دارد رد صلاحیت شود؟ اما با این وجود ، قانون را فصل الخطاب خود قرار دادیم و علی رغم ردصلاحیت های گسترده در شهر اهواز توانستیم 3 کاندیدای ناشناخته اما فرهیخته را به دور دوم انتخابات وارد کنیم.

 در پاسخ به فلسفی که اوضاع را بسیار بد می داند باید این سوال را مطرح کنم که چه زمانی وضعیت مملکت از همه زمان ها بدتر شد؟ زمانی که دولت دست اصولگراها بود و در دوره احمدی نژاد چه بر سر مردم آوردند؟ چهار معاون احمدی نژاد الان در زندان هستند و سنگین ترین خسارات به مردم و نظام زده شد. اما دولت روحانی با همه این انتقادها توانسته است همه قطعنامه ها بر علیه ایران که کشورمان را به خطر جهانی تبدیل می کرد لغو کند.

درخصوص آرا اصولگرایان هم باید گفت که آراء اصولگرایی در تهران -که مرکز قدرت است- هیچ وقت بالای 15 در صد نبوده و مردم همیشه طرفدار اصلاح طلبان بودند ؛ البته اگر بگذارند!

   فلسفی سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان

آقای سید جابر موسوی ! قرار نیست آنطور که دلمان می خواهد سیاه و سفیدنمایی کنیم. سخنان شما ایراد دارد. متاسفانه همه مشکلات فعلی را بر گردن دولت قبل و هشت سال احمدی نژاد می اندازیم و خودمان را تبرئه می کنیم ! چرا نباید مشکلات فعلی را ببینیم ؟! ما شخص محور نیستیم و مانند اصلاح طلبان از شخص حمایت نمی کنیم و دلیل نمی شود با چماق احمدی نژاد بر سر اصولگراها بکوبید. خود اصلاح طلبان هم در گذشته و مجلس ششم انگار یادشان رفته چه رفتاری با آقای هاشمی کردند! همین اصلاح طلبان بدترین برخوردها را با هاشمی رفسنجانی کردند و ایشان را عالیجناب سرخ پوش و اکبر شاه نامیدند . بلایی سر ایشان آوردند که ماه ها پشت در مجلس به انتظار تایید اعتبار نامه اش نشسته بود. آن زمان که هاشمی نقطه مقابل دیدگاه تان بود بی حیثیتش کردید حالا چه اتفاقی افتاده که اصلاح طلب ها عوض شدند؟! امروز چه شده که اصلاحات با تمام توان از هاشمی حمایت می‌کند؟ 

اقای سید جابر موسوی ! شما نباید دم از قانون در انتخابات بزنید. زیرا باور کردنش سخت است. ما کدام قانون را باور کنیم؟ این چه قانونی است که در صورت باخت در انتخابات ، آن را قبول ندارید و اوضاع کشور را به آشوب می کشید و در صورت برنده شدن دم از آن می زنید؟!

این که شما می فرمایید اصولگراها 15 درصد آراء در تهران را دارند و با ژنرال هایشان به میدان آمدند حرف درستی نیست. حداد عادل واقعا در تهران 15 درصد آراء را آورد؟ بیایید بررسی کنید و کلی گویی نکنید. چه کسی گفته است که همه اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند؟ در رامهرمز کاندید شاخص مورد نظر شما شکست خورد. در شوشتر هم همینطور. در بهبهان کاندید شاخص شما به دور دوم راه یافته است. برخی آقایان شورای نگهبان را قبول ندارند. من سند دارم برای این حرفم. در جلسه ای که در زمان مجلس ششم ، ایشان حضور داشتند گفتند که عرصه تنگ شده است و با تایید تعدادی کاندیدا مساله حل نمی شود و باید با یک حرکت منسجم بساط نظارت استصوابی را برچینیم! مشخص است بحث ریشه ای است و می خواستند شورای نگهبان فقط نظارتی ساده داشته باشد تا بیایند عناصر ملی مذهبی ها را وارد مجلس کنند.

  •   سید جابر موسوی رئیس ستاد اصلاح طلبان خوزستان

 آقای فلسفی ! من شما را به زمانی می برم که شورای نگهبان صلاحیت کاندیداهای جناح چپ را تایید نکرد. در آن زمان امام یک حکمیتی را ایجاد می کند و آن حکمین رای به جریان چپ دادند. دلایل زیادی دارم که شورای نگهبان چندان قانون را رعایت نمی کند. مگر می شود کسی که دور قبلی تایید شود اما دور بعد تایید نشود؟ یا اینکه دور قبل رد شود اما دور بعد تایید شود؟! فردی را سه دوره رد کردند ولی زمانی که روبروی کاندید اصلاح طلب بود تاییدش شد! اینجاست که برخوردهای دوگانه می بینیم.

در مورد هاشمی هم همینطور است. اتفاقا جریان راست یا اصولگراها بیشترین هجمه و فشار را به هاشمی وارد کردند. بیشترین فشارها به هاشمی در ابتدای امر از طرف اصولگراها بود اما این فشارها بی سر و صدا و نامحسوس بود. البته  اصلاح طلبان هم به آقای هاشمی نقد دارند. فراز و نشیب هایی وجود داشته و بعضی از مشکلات پیش آمده مربوط به ایشان است اما نباید همه چیز را سیاه یا سفید ببینیم و بگوییم هاشمی خوب است یا بد و یزیدی است. ضمن اینکه جریان اصلاح طلب هیچ گاه نگفته است که بی عیب و ایراد است و ادعا نداریم که عاری از اشتباه هستیم. جناح رقیب هم باید قبول کند اشتباهات فراوانی داشته است. از جمله خس و خاشاک خواندن مردم در انتخابات و ... به هر حال تصمیم گیرنده آخر همین مردم هستند. ما به دنبال مجلسی هستیم که مدافع حقوق ملت باشد. مجلس تنها نهادی است که هیچ کسی نمی تواند منحل کند.

آقای فلسفی ! رفتار شما و اصولگرایان افراطی موجب شد که محبوبیت اصلاح طلبان بیشتر شود. فردی که بایکوت تصویری و خبری بود با یک کلیپ سه دقیقه ای موجب شد که مردم تهران تمام نفرات لیست امید را انتخاب کنند. 




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
مهاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
comment
2
9
comment درود بر اصلاح طلبی و اصلاح طلبان..
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
comment
0
5
comment آقایان اصولگرا بدانند که تا دو سال پیش دولت با حمایت تمام قد حاکمیت و مجلس یکدست در سه دوره هفتم و هشتم و نهم در اختیارشان بود.
پیشرفت ها و عقب ماندگی های یک کشور یک شبه رخ نخواهد نخواهد.چندین سال طول کشید تا این مشکلات و گرفتاری ها و تحریم ها گریبانگیر جامعه شده است


زنده باد اصلاحات ............تکرار میکنم

زنده باد اصلاحات. زنده باد اصلاحات
comment
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
comment
3
0
comment اگرجناب سیدجابرخودشان را از ژنرالهای اصلاحات می دانندچرا کاندیدانشدنددرحالیکه قطعا تاییدمی شد؟! ماکه یادمان نرفته ایشان یک دوره در رامهرمزکاندیداشد وتوانست حدود 500 رای بیاورد وحماسه ی درخشانی رقم زند!
درخوزستان شماها جایی ندارید ومردم خوزستان ولایی وانقلابی وارزشی هستند نه مثل شما [...] و [...] و [...]!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
comment
1
0
comment در زمانی که امیرحیات مقدم سرکار بود او یک اصلاح طلب بود و با هر دو جناح کار کرد ولی نه اصولگرایان و نه اصلاح طلبان همکاری نکردند.
در مملکت ما اخلاق وجود ندارد.
در حال حاضر استان خوزستان باید از هر دو جناح استفاده کند.ولی نمیشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار