شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
فرزند شهید استاد مرتضی مطهری: پزشکان باید پیغمبر اکرم (ص) را سرلوحه خود قرار دهند چرا که او طبیبی بود که خود به بالین مریض می رفت و شهید مطهری نیز در حد خود از زندگی این بزرگوار تبعیت می کردند
وشنبه 6 اردیبهشت ماه 95، نهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مطهری فرزند استاد شهید مرتضی مطهری، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر منصور آرزومند مشاور رئیس دانشگاه و رئیس اداره بازرسی، پاسخگوئی و رسیدگی به شکایات، دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فناوری، دکتر عبدالله رفیعی معاون توسعه آموزش، دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی فرهنگی، جمعی از روسای دانشکده ها، بیمارستانها، مدیران گروههای آموزشی، اعضا هیئت علمی و دانشجویان در محل تالار شهدای دانشگاه برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مطهری، معاون پژوهشی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری و هفتمین و آخرین فرزند استاد بزرگ شهید مرتضی مطهری در این همایش با ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمانه اعضاء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، گفت: طبعاً هر فردی در زندگی خود به پزشک مراجعه کرده است و از خدمات این قشر بهره برده است.
 
وی با تأکید بر اهمیت جایگاه علم پزشکی به دلیل برخورد با تمام اقشار جامعه، گفت: شهید دکتر مطهری نیز در کتابهای مختلف خود به جایگاه طب، پزشکی و سایر علوم پرداخته و با اشاره به آیه معروفی که هرکسی برای طلب علم از خانه خارج شود برای خدا خارج شده است و اجر چنین فردی با خود خدا است، غرور و نخوت را در ارائه خدمت به مردم نادرست دانست.
 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مطهری تصریح کرد: استفاده و قیاس راه حل های پزشکی برای تفهیم و استدلال سایر نیاز های معنوی انسانی نادرست است، پزشکان باید پیغمبر اکرم (ص) را سرلوحه خود قراردهند چرا که او طبیبی بود که خود به بالین مریض می رفت و شهید مطهری نیز در حد خود از زندگی این بزرگوار تبعیت می کردند.
 
وی افزود: به یاد می آورم که شهید مطهری همواره به دنبال راه های متعددی برای ارائه مفاهیم معنوی بود، حتی گاهی برای ایشان سخت بود که در محافلی حضور پیدا کند ولی به دلیل اهمیت موضوع و وجود تنها پل ارتباطی، این مشکلات را با جان دل پذیرا بود.
 
معاون پژوهشی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری با اشاره به اینکه کتاب نظام حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب حاصل مباحثی بود که در جمع پزشکان انجام شد، گفت: شهید مطهری زمانیکه در محافل بحث قرار می گرفت تریبون را در اختیار سایر افراد قرار میداد و عقیده داشت که همیشه روحانیون نمی توانند تمام مسائل دینی را مطرح کنند و شاید سایر افراد مسائلی را عنوان نمایند که باعث غنی تر شدن بحث شود و این عمل او از احترام به طبقه روشنفکر سرچشمه گرفته بود.
 
وی اظهار داشت : انسان به سبب قدرت، ثروت و علم مغرور خواهد شد اما باید بدانید غرور حاصل از علم به دلیل نبود دانش زیاد است، چراکه انسانی که خود را در اقیانوس بی کران الهی می بیند در صورتیکه فاقد دانش کافی باشد از طی نمودن مسیری در این اقیانوس خرسند می شود و فردی که غنی از دانش باشد راه زیادی را در پیش روی خود می بیند و این امر سبب تواضع و فروتنی فرد می شود همانطور که بزرگان ما دکتر محمود حسابی و پروفسور مجید سمیعی از چنین منش و کرداری برخوردار بوده و هستند.
 
فرزند شهید مطهری افزود: در نگاه کلی انسان با سیر تحول در زندگی عادی، فکر و روح روبرو است که در مقابل همه این تحولات دارای مسئولیت است ولی مسئله اصلی این است که فرد باید بداند در چه مسیری حرکت می کند.
 
معاون پژوهشی بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری با تأکید بر اهمیت همراه داشتن حس اجتماعی به همراه یاد خدا در جامعه، گفت: زمانیکه هر فردی در حال ارائه خدمت از حس اجتماعی برخوردار باشد و خدمات خود را مرتبط با جامعه دانسته و خود را نیز متأثر از بازخورد یک خدمت نامطلوب بداند، حس اجتماعی و کیفیت ارائه خدمات افزایش پیدا می کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مطهری در پایان در خصوص شهادت پدر بزگوارش بیان نمود: گروه فرقان تفسیرهای غلط و مارکسیسمی از قرآن نشر دادند که شهید مطهری نقدی را بر این مطالب ارائه داد، ایشان پس از شهادت شهید سپهبد قره نی و اعلام گروه فرقان مبنی بر اینکه ما تصمیم داریم دو روحانی دیگر را ترور کنیم، ظن قریب به یقین پیدا کرده بودند که آنها سراغ ایشان نیز خواهند آمد که بالاخره در شامگاه 11 اردیبهشت ماه 58 ترور شدند.
 
گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مطهری هفتمین و آخرین فرزند استاد شهید مرتضی مطهری و معاون پژوهشی بنیاد علمی- فرهنگی شهید مطهری هستند. وی تنها فرزند شهید مطهری است که همچون پدر بزرگوارش به یادگیری علوم دینی پرداخت و علاوه بر تعلیمات حوزوی دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه تهران و دکترای فلسفه دین از دانشگاه تورنتوی کانادا می باشد.










نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار