اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
جمعه دهم اردیبهشت ماه جاری، مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 55 حوزه انتخابیه كشور برگزار می شود و حوزه انتخابیه آبادان نیز در این روز شاهد برگزاری این انتخابات است.


زمان كمی تا برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است كه در این مرحله 136 نامزد در 55 حوزه انتخابیه برای به دست آوردن 68 كرسی باقیمانده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رقابت می پردازند.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 16 نامزد در شش حوزه انتخابیه اهواز، بهبهان، ماهشهر، آبادان، ایذه و باغملك و مسجدسلیمان با یكدیگر رقابت می كنند. در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان هشت نماینده از شش حوزه انتخابیه اصلی این استان به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

در حوزه انتخابیه آبادان، اروندكنار و چوئبده نیز در مرحله نخست انتخابات عامر كعبی و جلیل مختار با كسب حداقل یك چهارم آرا به مجلس راه یافتند و غلامرضا شرفی و سیدمحمد مولوی نیز به دور دوم انتخابات راه یافتند.

غلامرضا شرفی بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است كه سال های دفاع مقدس به افتخار جانبازی مفتخر شده است و در كارنامه ی خود معاونت فرمانداری ایذه و مشاورت جذب سرمایه گذار در سازمان منطقه آزاد اروند و چندین مسوولیت نظامی از جمله فرماندهی بسیج دانشجویی را دارد.

سیدمحمد مولوی نیز دبیر و مدیر آموزشگاه های آبادان بوده است، كارشناس مسئول آموزش اداره آموزش و پرورش، معاون آموزش عمومی اداره آموزش و پرورش، رئیس اداره آموزش و پرورش اروندكنار، مدیر آموزش و پرورش آبادان و معاون سیاسی فرمانداری ویژه آبادان را بر عهده داشته است.

این كاندیداها در روزهای تبلیغات مرحله دوم انتخابات با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دفتر آبادان به تشریح نظرات در خصوص مسائل مختلف استان خوزستان، مشكلات حوزه انتخابیه در بخش های مختلف و راهكارهایی برای خروج از این مشكلات پرداختند.
مشكل ریزگردها و راهبردهای خروج از این بحران، سرمایه گذاری، اشتغال، شیوه همكاری و تعامل با سازمان منطقه آزاد اروند، نگاه به همكاری با دولت، تربیت نیروی متخصص در خوزستان برای تامین نیاز صنایع و همكاری با دیگر نمایندگان استان و حوزه انتخابیه از مباحثی بود كه در این نشست ها مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات به صورت خلاصه در زیر اراده می شود.

***ریزگردها و مشكلات ناشی از آن
غلامرضا شرفی:بخشی از ریزگردها منشا داخلی و بخشی از آن نیز منشا خارجی دارد، كشورهای درگیر این معضل خود درگیر مشكلات دیگری نظیر جنگ داخلی هستند كه شاید رفع این معضل در اولویت نخست آنان نباشد.
برای رفع این معضل در بخش داخلی حداقل باید با همكاری دیگر نمایندگان و دیگر بخش ها نسبت به رفع كانون های بحران اقدام كرد.
انشاله در مجلس آینده در این خصوص برنامه های جامعی ارائه می شود.

سیدمحمد مولوی:
جهات دهی به اعتبارات تخصیصی، جهتت دهی به برنامه های ارائه شده از سوی كارشناسان به ویژه بخش دوتی و غیر دولتی، احیای تالاب ها و افزابش مزان سرانه فضای سبز شهری باید به عنوان راهكارهای كوتاه مدت مد نظر قرار گیرد.
افزایش همكاری بین المللی و تبادل همكاری ها در خصوص مهار كانون های بحران نیز می تواند به عنوان راهبرد دیگری مورد توجه قرار گیرد.
***** تربیت نیروی متخصص و كادرسازی در استان خوزستان و منطقه

غلامرضا شرفی:
در استان خوزستان، همه زیرساخت های توسعه ای فراهم است ولی به دلیل اینكه به تربیت نیروی انسانی متخصص توجه نشده است، بیكاری در این استان نیز بالاست و برخی شركت ها نیروی مورد نیاز خود را از دیگر استان ها تامین می كنند.
در آبادان، صنایع پتروشیمی و نفتی موجود است ولی این صنایع آن گونه كه باید و شاید نتوانسته اشتغال شهرستان را تامین كند.
مراكز فنی و حرفه ای در این موضوع به وظیفه خود آن گونه كه انتظار می رود به خوبی عمل نكرده اند و لامز است در حوزه نظارتی نیز بر جذب نیروی مورد نیاز صنایع از میان بومیان اقدام شود.

سیدمحمد مولوی:
تربیت نیرو و كادرسازی اصل مفقوده در مدیریت استان خوزستان به ویژه شهرستان های آبادان و خرمشهر است.
نیروهای توانمندی در آبادان و خرمشهر و استان خوزستان است كه یا این نیروها شناسایی نشده اند یا از توان مدیریتی یا مشورتی آنان استفاده نشده است.
در همین آبادان، متخصصان و كارشناسانی هستند كه در صورت معرفی و تربیت آنان، می توانند از امیدهای آینده استان و كشور شوند
باید به نسل جوان اعتماد كرد.
***همكاری با دیگر نمایندگان استان و نمایندگان حوزه انتخابیه

غلامرضا شرفی:
باید بررسی آسیب شناسانه كرد كه چرا برخی از نمایندگان پیشین به مجلس راه نیافتند، باید نقاط قوت نمایندگان پیشین شناسایی شده و در راستای تقویت این نقاط اقدام و برنامه ریزی كرد.
مردم از نمایندگان انتظاراتی دارند و باید به این انتظارات پاسخ منطقی داده شود.
همكاری با دیگر نمایندگان استان و تحقق واقعی اتحاد از برنامه هایی است كه باید در دستور كار نمایندگان جدید باشد.هرچه ضربه خورده ایم از تفذقه و نبود اتحاد و همدلی بوده است.

*** سیدمحمد مولوی:
استان خوزستان 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و این تعداد باا می تواند بر بسیاری از موضوعات كشور در بخش های مختلف تاثیرگذار باشد.
راهی جز اتحاد و همدلی با دیگر نمایندگان نداریم.
لازم است نمایندگان راف یافته به مجلس در استان، برای استفاده از ظرفیت كمیسیون های تخصصی مجلس برنامه ریزی كنند.
این مهم در شهرستان های آبادان و خرمشهر نیز ضروری است. سه نماینده در مجلس داریم و باید برای استفاده حداكثری زا ظرفیت های كمیسیون ها برنامه ریزی كنیم.
**** برنامه مشخص برای رونق اشتغال در حوزه انتخابیه

غلامرضا شرفی:
روزگاری شهرستان های آبادان و خرمشهر از قطب های تجاری و اقتصادی كشور بودند كه بسیاری از زیرساخت ها در دوران جنگ تحمیلی به كلی نابود شد.
آبادان در دوران دفاع مقدس، نوك پیكان دفاع از حریم كشور بود ولی با گذشت سال های متمادی از پایان جنگ، هنوز مولفه های شهر خوب را ندارد.
مردم آبادان هزینه های گزافی را برای زندگی پرداخت می كنند و اعتبارات اختصاص یافته به این منطقه نیز پاسخگوی حجم خرابی ها نیست.

بادی با استفاده از ظرفیت این شهرستان نظیر بخش كشاورزی، فعال شدن بخش بندر و تجارت چمدانی، صید و صیادی و صنایع مادر، در راستای اشتغالزایی گام برداشت.
استانی كه خود قطب تولید گندم كشور است، ناتوان از تامین پروتئین و نهاده های دامی است و این مسائل شایسته آبادان و خرمشهر نیست.

**** سیدمحمد مولوی:
شهری كه در تعطیلات نوروزی پذیرای حدود یك مییلیون گردشگر است و به نوعی میهمانپذیر و مهاجر پذیر بوده است، این روزها با آمار بیكاری بیش از 27 درصدی جوانان مواجه است.
نتوانسته ایم از ظرفیت های كشاورزی، صیادی، تجارت و صنایع تبدیلی استفاده كنیم.
محدوده منطقه ازاد اروند در كنار ساحل قرار گرفته ولی مردم این منطقه از مواهب دریا و ساحل بی نصیب هستند.

باید با افزایش ظرفیت گمرك، بندر آبادان، فعال كردن گردشگری دریایی، استافده از مواهب دریا و ساحل و احداث جاده ساحلی در راستای بالفعل كردن ظرفیت های بالقوه گام برداشت.
در بخش كشاورزی نیز تاكنون از فرصت صنایع تبدیلی برای رونق اشتغال در این بخش استفاده نكرده ایم، چرا باید هنوز خرمای برهی آبادان فله ای به دست مصرف كننده برسد؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار